PDA

View Full Version : Welke multifx processor?!



DeBôdy
5 juni 2009, 15:32
Ik wil een multifx processor gaan aanschaffen. Zit te denken aan een Intellifex of een G-Major. De effecten die ik nodig heb zijn een chorus, delay, tremelo en evt een flanger of phaser. Oftewel, niet heel veel gekke dingen. Lees in veel topics dat de Intellifex beter klinkt dan de G-Major, maar is het verstandiger om een Intellifex te kopen en een los tremelo en evt flanger/phaser pedaal erbij of kan ik dan beter gewoon een G-Major kopen waar de al deze effecten al in zitten...?

DeBôdy
5 juni 2009, 15:54
Las net dat de opvolger van de Intellifex, namelijk de Xpression wel een phaser, tremelo e.d. heeft. Dus ik ben naast de ervaringen met de G-Major en Intellifex ook wel benieuwd naar de ervaringen met de Xpression?

tnijland
6 juni 2009, 10:02
Ik heb zowel de intellifex, G-Major, G-Force als de Lexicon MPX G2 in mijn bezit gehad. De intellifex en de lexicon zijn heel transparant en als je effecten met weinig "kleuring" gebruikt misschien je beste keuze. Aan de andere kant vindt ik dat de effecten van de G-Force en met name de G-Major veel mooiere presets hebben die direkt voor veel verschillende toepassingen bruikbaar zijn. Tevens vond ik de G-Force weer te uitgebreid waardoor het goed instellen erg tijdrovend is.

De G-Major is imo een fantastisch apparaat met perfecte prijs/kwaliteit verhouding mits je hem parallel gebruikt. Momenteel heb ik zelf de Lexicon MPX G2 omdat deze veel effecten biedt (incl. analog gain path) heel transparant is en tevens de mogelijk heeft om de preamp tussen de pre- en post effecten van de MPX G2 te schakelen (bijv. compressor voor en delay achter de preamp).

Kortom, als je houdt van effecten dan is de G-Major volgens mij een hele goede keuze (geluidskwaliteit vergelijkbaar met de G-Force maar heeft minder mogelijkheden) voor zeer weinig geld. Deze biedt ook de door jou gewenste tremolo en phaser effecten.

Bram78
6 juni 2009, 10:07
Zie je andere topic...

DeBôdy
6 juni 2009, 10:09
Lees wel dat de G-Force veel tonesuck heeft.
Denk dat ik dan toch voor een Rocktron ga.
Zoals het er nu uit ziet wil ik gaan voor een intellifex en dan een los tremelo pedaal en evt phaser en/of flanger pedaal erbij te kopen.
Een alternatief voor de G-Major is de Replifex of Xpression. De Xpression is gewoon de nieuwere versie van de Replifex of niet?
Weet iemand misschien of de chorussen, delays en reverbs die de Intellifex heeft, of die ook in de Replifex of Xpression zitten? En hoe klinkt de tremelo bijvoorbeeld t.o.v. de Boss TR-2?

Bram78
6 juni 2009, 11:25
Ik durf je niet te zeggen hoe de tremolo van de xpression klinkt ten opzichte van een boss.
Ik ben er tevreden mee maar daar heb jij niks aan.
Verschil tussen de replifex en de xpression is in ieder geval wel dat de xpression (helaas) geen mogelijkheid heeft om middels relais kanalen te schakelen. (de tc G-major heeft dat overigens weer wel...)
Ik las in een andere post van jou dat de G-force tonesuck zou hebben. Dat zal best waar zijn maar het betreft vooral de G-major die daar last van heeft; ongetwijfeld meer dan de (veel) duurderde G-force.
(Hier is overigens al erg veel over geschreven op dit forum.)

Henri H
6 juni 2009, 11:45
Ik heb een Replifex en ben erg tevreden over alle effecten die daar in zitten.
Ik heb geen vergelijking gedaan met de Intellifex maar het schijnt dat de effecten v.d. Replifex kwalitatief iets minder zijn.
De Replifex heeft wel meer effecten daarentegen.
Ik heb ook 's even kort een GMajor getest, en de meeste effecten klinken prima, alleen de phaser vond ik behoorlijk slecht.
Misschien had ik er wat meer tijd voor moeten nemen.

De enige overige effecten die ik gebruik zijn een Maxon OD-808, voor bepaalde soundjes zoals het intro van Kings of Leon - Sex on Fire, en een wah pedaal.
Solo boosten doe ik ook met de Replifex via de ingebouwde mixer.

Erik70
6 juni 2009, 13:35
Lees wel dat de G-Force veel tonesuck heeft.
Denk dat ik dan toch voor een Rocktron ga.
Zoals het er nu uit ziet wil ik gaan voor een intellifex en dan een los tremelo pedaal en evt phaser en/of flanger pedaal erbij te kopen.
Een alternatief voor de G-Major is de Replifex of Xpression. De Xpression is gewoon de nieuwere versie van de Replifex of niet?
Weet iemand misschien of de chorussen, delays en reverbs die de Intellifex heeft, of die ook in de Replifex of Xpression zitten? En hoe klinkt de tremelo bijvoorbeeld t.o.v. de Boss TR-2?

Ik heb sinds kort de gmajor-2...tonesuck ?? Ik merk er niets van.
(maar dan ook echt niets...)

Yek1
6 juni 2009, 14:32
G-Major 2 heeft géén tonesuck.

Sommige fx in de Replifex zijn inderdaad wat minder dan in de Intellifex, maar het is wel een goed apparaat (met een uitstekende rotary sim). De Xpression zou ik overslaan, slechte ervaringen mee.

Bram78
6 juni 2009, 16:16
G-Major 2 heeft géén tonesuck.

Sommige fx in de Replifex zijn inderdaad wat minder dan in de Intellifex, maar het is wel een goed apparaat (met een uitstekende rotary sim). De Xpression zou ik overslaan, slechte ervaringen mee.

Goed te horen dat de GM II je zo goed bevalt.
Jammer dat de Xpression je minder beviel, ben er wel erg tevreden over. Desondanks ben ik wel benieuwd naar de GM II.
Heb je een sample van de shimmersound die je hebt gemaakt?

Liquid_Metal
6 juni 2009, 23:30
Nou zit ik ook (een klein beetje) te overwegen om een GM2 te halen en mijn GM1 + mixer (Rane SM26) te verkopen. De mixer (amerikaans, maar met EUR-adapter) kan wel 100 euro opleveren denk ik. Maar wat vraagt met tegenwoordig voor een GM1?
Ik wil namelijk compressor, noisegate en tremolo gaan gebruiken en dat zou nu met pedaaltjes moeten (nu kan dat niet omdat ik parallel sta). Klinken die héél veel beter? Of zou een GM2 goed genoeg zijn?
@ Yek1: wat voor pedaaltjes gebruik jij er nog naast?

Yek1
7 juni 2009, 15:26
Nou zit ik ook (een klein beetje) te overwegen om een GM2 te halen en mijn GM1 + mixer (Rane SM26) te verkopen. De mixer (amerikaans, maar met EUR-adapter) kan wel 100 euro opleveren denk ik. Maar wat vraagt met tegenwoordig voor een GM1?
Ik wil namelijk compressor, noisegate en tremolo gaan gebruiken en dat zou nu met pedaaltjes moeten (nu kan dat niet omdat ik parallel sta). Klinken die héél veel beter? Of zou een GM2 goed genoeg zijn?
@ Yek1: wat voor pedaaltjes gebruik jij er nog naast?

De tremolo van de GM2 is okay. Ik gebruik 'm ook. En je kan zelfs tap tempo toepassen.

De GM-2 compressor zit ná de preamp, en ik gebruik sowieso geen compressor. Maar op de demo van TC klinkt ie toch best aardig,

De noisegate gebruik ik niet. De noisegate in de GM1/2 heeft het nadeel dat de balans tussen gain en clean niet goed werkt (als je 'm instelt voor hi-gain sounds, dan kapt ie je clean te snel af). Dat is overigens geen probleem als presets gebruikt om je kanalen te schakelen: dan programmeer je 'm zo dat ie alleen op AAN staat bij je hi-gain kanalen.

Ik gebruik als pedalen nu nog:
- Xotic BB preamp, voor een extra smeuig sologeluid bovenop m'n scheurgeluiden, of een bluesy randje op mijn cleane geluid (weinig gain dus)
- Danelectro Cool Cat Fuzz, heerlijk
- Catalinbread DLS, voor een crunchtoon met mijn Bad Cat (heeft alleen clean en hi-gain kanalen)
- MXR '74 Vintage Phase 90: voor phaser en vibe
- Maxon FL9: flanger

In een rack drawer en geschakeld via Axess GRX4'en.

Yek1
7 juni 2009, 15:28
Goed te horen dat de GM II je zo goed bevalt.
Jammer dat de Xpression je minder beviel, ben er wel erg tevreden over. Desondanks ben ik wel benieuwd naar de GM II.
Heb je een sample van de shimmersound die je hebt gemaakt?

Ik heb "quick-and-dirty" samples van mijn sounds HIER (http://www.xs4all.nl/~engelen/sounds/) staan.

Opgenomen met een Edirol, recht voor de Bogner Cube speaker.
Snel ingespeeld. Geen postprocessing, versterker op laag volume.
Bij sommige gebruik ik een expressiepedaal (bv. voor snelheid van modulatie of voor pitch).

Liquid_Metal
8 juni 2009, 23:36
De tremolo van de GM2 is okay. Ik gebruik 'm ook. En je kan zelfs tap tempo toepassen.

De GM-2 compressor zit ná de preamp, en ik gebruik sowieso geen compressor. Maar op de demo van TC klinkt ie toch best aardig,

De noisegate gebruik ik niet. De noisegate in de GM1/2 heeft het nadeel dat de balans tussen gain en clean niet goed werkt (als je 'm instelt voor hi-gain sounds, dan kapt ie je clean te snel af). Dat is overigens geen probleem als presets gebruikt om je kanalen te schakelen: dan programmeer je 'm zo dat ie alleen op AAN staat bij je hi-gain kanalen.

Ik gebruik als pedalen nu nog:
- Xotic BB preamp, voor een extra smeuig sologeluid bovenop m'n scheurgeluiden, of een bluesy randje op mijn cleane geluid (weinig gain dus)
- Danelectro Cool Cat Fuzz, heerlijk
- Catalinbread DLS, voor een crunchtoon met mijn Bad Cat (heeft alleen clean en hi-gain kanalen)
- MXR '74 Vintage Phase 90: voor phaser en vibe
- Maxon FL9: flanger

In een rack drawer en geschakeld via Axess GRX4'en.

Toch denk ik dat ik mijn GM/Rane lekker hou en voor een paar mooie pedaaltjes ga. Phaser moet sowieso pregain, compressor ook (hoewel ik een beetje twijfel of ik dat echt nodig heb). Dan nog een tremolo, die kan ik wel uit een pedaal toveren denk ik (hoewel 'ie dan niet taptempobaar is).