PDA

View Full Version : hardwire pedalen jullie mening ?



bagheera
5 juni 2009, 14:43
hey iedereen

ik ben erover aan het denken op lange termijn een paar losse effecten te kopen
chorus,delay,wah,compressor misschien een overdrive maar die haal ik eigenlijk liever uit de amp( eerst komt er een nieuwe amp en dat duurt nog wel een aantal maanden)

maar toch ik begin al rond te kijken

Ik heb op onze gitaarnet moeder site een artiekel gevonden over hardwire pedalen.
Ik vroeg mij af met welke ander merk ze kunnen concurreren ( zijn ze beter of minder goed dan boss, ibanez,....)

Ik had met name de chorus op het zicht .

Heeft hier iemand ervaring mee

Swan
6 juni 2009, 20:35
ik heb de reverb en die bevalt erg goed; prachtige sounds (lexicon reverbs) en een zeer degelijk pedaal.

MjS
6 juni 2009, 20:48
+1 voor de RV7 reverb. Alleen de verf zuigt, ik heb volgens de gebruiksaanwijzing het rubber verwijderd en trok behoorlijk wat verf van de onderkant af (terwijl ik wel degelijk voorzichtig was). Maar goed, dat hoor je er verder toch niet vanaf.

FrankC
7 juni 2009, 07:37
Ik heb de chorus CR7. Deze bevalt goed. Ik vind hem een stuk beter dan de CE5 van BOSS. Voller, meer mogelijkheden.

stratman1976
7 juni 2009, 10:26
hey iedereen

ik ben erover aan het denken op lange termijn een paar losse effecten te kopen
chorus,delay,wah,compressor misschien een overdrive maar die haal ik eigenlijk liever uit de amp( eerst komt er een nieuwe amp en dat duurt nog wel een aantal maanden)

maar toch ik begin al rond te kijken

Ik heb op onze gitaarnet moeder site een artiekel gevonden over hardwire pedalen.
Ik vroeg mij af met welke ander merk ze kunnen concurreren ( zijn ze beter of minder goed dan boss, ibanez,....)

Ik had met name de chorus op het zicht .

Heeft hier iemand ervaring mee


Ik heb ook de reverb, erg goed, geen ruis en true bypass. De chorus is ook zeer veelzijdig en goed. De pedalen die hiermee concurreren zijn die tonecore pedalen van line6 geloof ik, maar daar ben ik zelf niet zo weg van. Zelf keek is eerst ook over Hardwire heen omdat ik het niet kende, maar ze geven een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Vergeet ze niet zelf eerst te testen! Smaken verschillen!

succes

Il_Falco
7 juni 2009, 11:57
Ik heb de hardwire delay/looper.

Ik heb hier gemengde gevoelens over. als hij uitstaat, geen extra geluiden. gemakkelijk te gebruiken.

Delay: Veel moeilijker in te stellen dan de Marshall echohead (vergelijkingsmateriaal) Je hebt veel mogelijkheden, maar het is moeilijk om de knoppen af te lezen. als je aan de knoppen draait voel je kleine klikjes, het is geen smooth verzetten. je hebt kleine standjes als het ware. maar dit is een voordeel: je kan minder precies instellen, maar je onthoud je setting beter.
Het geluid valt veel meer op dan de echohead. die is ietsie subtieler. Ik heb er voorlopig mijn geluid nog niet in gevonden.
Een groot pluspunt: de taptempo. eens je in de tap tempo bent, kan je heel goed tappen. geen uitgang voor een pedaal, dat is jammer maar eigelijk overbodig.

De looper: het is mijn eerste looper en Damn, het smaakt naar meer. heel gemakkelijk te gebruiken, goed geluid, je kan het volume instellen. mooi zo. niets op aan te merken. een nadeel: je kan geen delay en looper op hetzelfde moment gebruiken. wat eigelijk logisch is.

Ik gebruik hem dus met gemengde gevoelens.

peter_heijnen
7 juni 2009, 22:35
Ik heb zowel de chorus als delay te koop, het zijn goede apparaten maar mijn uiteindelijke keuze is uitgegaan naar mijn jacques analoge delay en byoc chorus. Pm maar als je geinteresseerd bent.

Il_Falco
8 juni 2009, 10:57
heeft er iemand de valve distortion al geprobeerd?

Thiez
8 juni 2009, 19:20
Ik heb laatste de RV-7, de DL-8 en de SC-2 geprobeerd en vond ze allemaal verrassend goed klinken. De RV-7 gaat dik over mijn RV-3 van boss heen. veel minder digitaal.
De delay klinkt ook beter dan de delay in mijn RV-3. zowizo minder digitaal en mooier afgewerkte sound gewoon.
De distortion klonk ook zeker goed. de naam Valvedistortion snap ik niet helemaal want het klinkt niet echt als een buizendistortion ofzo. maar hij is zeker wel goed. Vele male beter dan andere digitech en boss distortion die ik ooit heb geprobeerd.

bagheera
8 juni 2009, 19:45
Ik ga morgen eens naar de winkel om naar mijn versterker te laten kijken, ik heb een vreemd soort ruis.
En dan kan ik gelijk eens proberen hoe die pedaaltjes klinken

Il_Falco
2 december 2009, 10:10
Ik heb een tijdje geleden de valve distortion gekocht. Gewoon blind. Enneuh, bevallen doet hij zeker!

Hij heeft twee modes: crunch en saturated. Op crunch heb je lichte marshall achtige breakup. Je bekomt een geluid tussen clean en crunch. Wil je het zwaardere werk? zet hem op saturated. dan bekom je een zware marshall scheur die en helder blijft en ballen heeft. De Eq werkt heel goed. als je zoals laag toe voegt, komt er geen flubberrandje aan het laag. hij blijft heel lekker strak. gain heeft hij genoeg voor een rocker. met een booster kan je nog zwaarder gaan. Ook heeft hij een fel blauw lampje en een stomplock. Je kan de knoppen live moeilijk zien, maar als je de bijgeleverde stomplock gebruikt, zie je ze toch niet.

Kortom, gewoon een toonmonster. ik heb hem vergeleken met een mxr distortion 3 en voor mij wint de valve distortion op toon en karakter.

Rutger Molenberghs
2 december 2009, 13:34
Ik heb vorige week de DL-8 getest, samen met een DD-7 van Boss en de MXR Carbon Copy. Voor mij was de Hardwire de minste van het stel. Ik vond de klank nogal doods en het draaien aan de knoppen ging mij wat te stroef. Daarnaast moest ik de knoppen nogal serieuze draaien geven om echt verschil te horen. Voor mij was de MXR de winnaar, maar de Boss was een goede tweede. De Hardwire was na de eerste ronde al afgevallen.

Tankman
2 december 2009, 13:55
Ik heb de volgende pedalen van Hardwire getest:

Metal Distortion
Valve Distortion
Tube Overdrive
Chorus
Reverb (van Lexicon)
Tuner

Allemaal waren het stuk voor stuk geweldige pedalen.

De Metal Distortion komt dicht in de buurt van mijn EHX Metal Muff. De top boost op de muff heeft voor mij het verschil gemaakt. Verder is het de moeite waard.

De Valve Distortion is het minder extreme broertje van de Metal Muff. Hij is ruig, maar eerder een volle klank dan het schellere metal distortion idee. Heerlijk voor Ozzy/Zakk Wylde type nummers.

De Tube Overdrive heeft een wat viezere distortion. Persoonlijk kon ik er niet veel mee voor mijn doeleindes, maar hij klinkt niet slecht. Ik zou hem eerder als boost op een drive kanaal gebruiken.

De Chorus is super. Lekker aanwezig, maar subtiel tegelijkertijd, met een wereld van mogelijkheden.

Reverb is iets waar ik persoonlijk niet veel aan heb. Ik gebruik een minimaal beetje reverb van mijn versterker als ik clean speel. Maar goed, iedere Reverb waar Lexicon op staat heeft geen introductie nodig.

De Tuner is duidelijk en nauwkeurig.

De blauwe ledjes zijn zeker een pluspuntje voor de vormgeving. Het ziet er gewoon supervet uit. De Stomplock is handig als je een setting gebruikt en deze niet tijdens het spelen of optreden hoeft te veranderen. Dan kun je de knopjes niet per ongeluk met je voet een tik geven waardoor je sound aangetast wordt in het geval van een overvolle pedalboard. Als je een knopjesdraaier bent heb je aan dit stukje rubber helemaal niks. Volgens mij krijg je hem bij alle pedals standaard bijgeleverd.

In the end, de Hardwire lijn is het wel waard op naar te kijken. Ze zijn stevig gebouwd, klinken goed en zien er goed uit. Ze zijn ook nog eens redelijk geprijsd, dus kan het nooit kwaad om even een kijkje te nemen.