PDA

View Full Version : OLP upgraden



jaspertomas
25 maart 2003, 14:20
heejho bassend Nederland, weet iemand een goede winkel/gitaarbouwer in de buurt van Leiden en Den Haag, waar ik actieve elektronica en een ander element kan laten inbouwen in mijn OLP?
En heeft er iemand tips wat voor pickup en welke electronica?
Alvast bedankt,
jasper

bassopotmus
25 maart 2003, 14:51
waarom doe je dat niet zelf?
Op me site staan wat items erover..wat je zou kunnen kopen.

http://groups.msn.com/thebassopotmusplace

Onder My olp project..Ik ga werken van de zomer en ga dan mischien eens beginnen

jaspertomas
25 maart 2003, 18:35
Omdat er toch een stuk uit de body moet worden gefreest en omdat ik liever niet zelf aan m'n basje wil gaan knutselen.
trouwens, is die aguilar pre-amp op je site geschikt voor een bas met drie knoppen?
Heb je 'm weleens kunnen beluisteren (in combinatie met die SD pickup)?

bassopotmus
25 maart 2003, 19:29
Uhm..3 knoppen.Geen idee, maar je output jack eruit en je hebt 4 knoppen!

ff kijken:
1vollume (duh)
2 bass
3 mid
4 high

(5) mid frequency switch 500/800hz(meen ik)
Die Aguilars staan heel goed bekent om diepe vette toon, en sparkling highs

Je output jack neemt dan de standaard plaats in, zijkant van je body..

PU..Seymour duncan basslines, agressiever dan de bartolini's, ik ga voor de Alnico versie..schijnt iets meer vintage te klinken, eerste series van de Stingrays

Jah je moet ietswat frezen, niet zo heel moeilijk, maar dat laat ik waarschijnlijk doen, de inbouw en solderen, monteren doe ikzelf

jaspertomas
26 maart 2003, 15:00
heej das een goeie (van die output jack), daar had ik nog niet aan gedacht.. :smile:

bassopotmus
26 maart 2003, 15:13
sure..daar zijn we voor he hier, elkaar wat tips te geven

MxPx_Jos
26 maart 2003, 15:32
Ik heb ook een OLP, maar dan de 5-snaar. Ook al denk ik nu nog niet aan upgraden, maar voor een 5-snaar zijn er zeker ook wel upgrades te vinden toch?

Het geluid voldoet nu nog heel goed aan mijn wensen, geweldig, maar mocht ik het ook nog beter willen dan wil ik wel weten wat er is.

bassopotmus
26 maart 2003, 16:31
Sure, alleen dan andere PU kopen..een 5 string versie