PDA

View Full Version : Het voeden van pedalen naast ground control pro



DeBôdy
5 juni 2009, 09:59
Ik wil een ground control pro gaan aanschaffen icm een GCX voor m'n pedalen. Heb op dit moment ook de DL4 en de MM4, maar zoals in vele topics al beschreven staat, werkt alleen het kanaal die op dat moment aanstaat. Deze twee pedalen gaan dus vanaf vandaag in de verkoop (interesse stuur een pm).

Straks heb ik dan dus een aantal pedalen in m'n rack liggen, maar ik heb ook nog o.a. m'n tuner en wah pedaal voor bij m'n ground control liggen. Deze moeten echter wel gevoed worden met 9v. Ik heb zelf de Voodoo lab pedal power 2 plus, maar die ligt in m'n rack en zal de pedalen voeden die in het rack liggen. Er zijn vast mensen die ditzelfde probleem hebben gehad en ik ben benieuwd hoe jullie dit probleem hebben opgelost zodat de pedalen die bij de ground control liggen ook gevoed kunnen worden met 9v.

Bram78
5 juni 2009, 11:26
Ik heb dat probleem ook gehad en opgelost door vanuit mijn rack 9v (inmiddels 230v en adapters verwerkt in mijn pedalboard) te laten gaan naar mijn pedalboard. Kwestie van 9v vanuit de PP2 richting je patchpanel en van daaruit richting je pedalboard.
Misschien wat uitgebreider beschrijven (foto's) van je rack en pedalboard?
Maakt het wat makkelijker om te reageren.

Grtz,


Bram

DeBôdy
5 juni 2009, 12:19
Ik heb dat probleem ook gehad en opgelost door vanuit mijn rack 9v (inmiddels 230v en adapters verwerkt in mijn pedalboard) te laten gaan naar mijn pedalboard. Kwestie van 9v vanuit de PP2 richting je patchpanel en van daaruit richting je pedalboard.
Misschien wat uitgebreider beschrijven (foto's) van je rack en pedalboard?
Maakt het wat makkelijker om te reageren.


Op dit moment heb ik nog allemaal losse pedalen voor me neus liggen.
Maar ga vandaag een ground control pro halen en zoek daar nog een GCX bij voor de pedalen die straks dan in m'n rack liggen. In m'n pedalenbak heb ik straks dus de GCP liggen plus een korg DT-10 tuner en een 535Q Cry Baby. Deze twee pedalen zullen dus met 9v gevoed moeten worden.
Dat is zo'n beetje de situatie...

Heb daarnaast nog een ander vraagje waar jij/jullie misschien ook wel raadt mee kunnen:

Ik verkoop m'n DL4 en MM4, maar wil daar een multifx processor voor terug kopen. Zit te denken aan een Intellifex of een G-Major. De effecten die ik nodig heb zijn een chorus, delay, tremelo en evt een flanger of phaser. Oftewel, niet heel veel gekke dingen. Lees in veel topics dat de Intellifex beter klinkt dan de G-Major, maar is het verstandiger om een Intellifex te kopen en een los tremelo en evt flanger/phaser pedaal erbij of kan ik dan beter een G-Major kopen waar de al deze effecten al in zitten...?

Bram78
6 juni 2009, 09:47
Met betrekking tot de G-major versus intellifex denk ik dat het belangrijk is om te weten hoe je 'm zou willen gebruiken: parallel of serieel.
De G-major heeft de reputatie dat 'ie je geluid nadelig beïnvloedt indien je 'm in seriële set-up gebruikt. Dit zou te maken hebben met de ad/da convertors.
Bij rocktron-units heb je de keuze gebruik te kunnen maken van een analoog circuit, zolang je de hush-functie niet gebruikt. Hierdoor blijft je oorspronkelijke geluid intact.

Ik vermoed dat je met de intellifex een heel eind kan komen qua effecten. De rocktron-units zijn echter vrij basic en worden soms beschouwd als verouderd.
Ik gebruik de xpression, welke mij goed bevalt. Ondanks het feit dat dit rocktron's 'nieuwste' multifx is, blijven sommige dingen (bediening, functies) achter op de concurrentie. Maar dat is mijn mening.

De effecten die jij noemt zitten overigens allemaal in de xpression.

DeBôdy
6 juni 2009, 10:12
Met betrekking tot de G-major versus intellifex denk ik dat het belangrijk is om te weten hoe je 'm zou willen gebruiken: parallel of serieel.
De G-major heeft de reputatie dat 'ie je geluid nadelig beïnvloedt indien je 'm in seriële set-up gebruikt. Dit zou te maken hebben met de ad/da convertors.
Bij rocktron-units heb je de keuze gebruik te kunnen maken van een analoog circuit, zolang je de hush-functie niet gebruikt. Hierdoor blijft je oorspronkelijke geluid intact.

Ik vermoed dat je met de intellifex een heel eind kan komen qua effecten. De rocktron-units zijn echter vrij basic en worden soms beschouwd als verouderd.
Ik gebruik de xpression, welke mij goed bevalt. Ondanks het feit dat dit rocktron's 'nieuwste' multifx is, blijven sommige dingen (bediening, functies) achter op de concurrentie. Maar dat is mijn mening.

De effecten die jij noemt zitten overigens allemaal in de xpression.

@Bram:

ik had in een ander topic over keuze effectsprocessor nog gevraagd of er in de Xpression dezelfde chorussen, delays en reverbs zitten dan in de Intellifex? En hoe klinkt de tremelo in de Xpression t.o.v. bijvoorbeeld een Boss TR-2?

DeBôdy
6 juni 2009, 10:13
Ik heb trouwens het voed probleem opgelost door het aanschaffen van een Pedalsnake. Ik heb straks dus nog maar 1 kabel lopen van m'n pedalboard naar m'n rack.