PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar (Strat)



nielsduursma
4 juni 2009, 22:58
Zoals ik al postte in het aanwinstentopic, vandaag stond een dag eerder dan gepland (volgens de UPS Tracking service:D) de bezorger al aan de deur. Hij wilde graag van die onhandige, grote dozen af... Dat vond ik geen probleem natuurlijk.

En dit zat erin:
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/P6041070.jpg

Een Fender Classic Player 50's (Kleur: Shoreline Gold). Vooral het speciale aan deze gitaar is dat de tone knoppen in elke stand van de elementschakelaar weer een andere functie heeft. Zo kan je dus bij elk element de toon aanpassen. En bovendien is de stand Hals+Midden vervangen door Hals+Brug. Toevallig heeft een van m'n gitaaridolen (Gilmour) dat ook:D

Voor zover ik even heb kunnen proberen speelt 'ie erg lekker, blijft ook lekker op stemming, en dat terwijl de snaren nog niet helemaal gerekt zijn, dus daar verwacht ik later helemaal geen problemen mee:D

De bas is een Squier Vintage Modified Jazz Bass, die ik eigenlijk gewoon wilde om lekker te bassen, en vooral bij het opnemen van nummers te gebruiken ipv. een nep basgeluid uit een midikeyboard.

Morgen of overmorgen zal ik een uitgebreidere "review" schrijven als ik ze wat meer aan de tand heb kunnen voelen. Ook dan wat meer foto's (voor de fotogeilen onder ons:D) Hier in ieder geval nog wat fototjes die ik vanmiddag al geschoten heb:

http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/P6041072.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/P6041075.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/P6041073.jpg

Dat was het, morgen of overmorgen zal ik dus nog wel wat posten in dit topic.

Luke-wannabe
4 juni 2009, 23:00
Mooi die strat! Erg cool!
Mooie foto's ook. Fijne zachte kleuren!

jutter
4 juni 2009, 23:04
Is het een MIM? Ziet er wel cool uit! Gefeliciteerd!

vulvasonic
5 juni 2009, 00:16
Wow, mooi setje zo in iejenen! :crazyhappy:

De strat ziet er bijzonder fraai uit en ik hoop dat ie net zo fraai speelt en klinkt. En die bas...., ik heb meer dan tien jaar (gok ik) een hele mooie Yamaha bas te leen gehad van mijn zus. Ik gebruikte het ding enkel en alleen voor mijn eigen demo opnames. Toevallig heb ik haar die bas vorige week teruggegeven, omdat ze de draad weer eens wilde oppakken. Dus ik heb in de afgelopen week al heel stiekem zitten kijken naar een goedkoop alternatief. En mijn oog viel op JOUW bas. Ik ben dus ook heeeeel benieuwd naar je bevindingen.

Doe me een lol, test die bas en vertel me of het het geld waard is, wil je?
Bij voorbaat dank! :)

nielsduursma
5 juni 2009, 00:28
Vulva,

Ik heb net even zitten bassen. (Doe ik via de computer+koptelefoon, met guitarrig, bij gebrek aan een echte basversterker) En voor zover ik kan beoordelen speelt 'ie lekker. Het is mijn eerste bas, en ik heb ook niet zo heel veel op een bas gespeeld. Hij is netjes afgewerkt, paar schroefjes op de slagplaat zitten niet helemaal netjes, maar dat is gewoon een kwestie van even aandraaien. Geen uitstekende frets oid. Hij kostte me 275 euro, en ik vond 'm beter dan een aantal andere budget bassen die ik getest had (oa. een aantal standaard jazzbassen van squier). Ik zal hem zelf ook voornamelijk gebruiken voor eigen opnames en af en toe voor de lol wat leuke basdeuntjes te spelen, of om wellicht ergens in te vallen als "bassist". En buiten dat vond ik de looks stiekem ook wel erg gaaf:soinnocent: Zo'n jazz of precision met een rosewood toets vind ik maar lelijk... Ik vind 'm dus het geld wel waard.

Jutter,

Ja, het is een MIM. Heb 'm een poosje terug samen met een aantal "gewone" classics vergeleken, en ik vond 'm toch wel wat beter spelen. Dat samen met de ongewone elementschakeling maakte de keuze wel erg makkelijk voor mij:D

vulvasonic
5 juni 2009, 00:54
Dank voor je snelle reactie! :cooler:

Maar klankmatig, kun je er zowel een warm, diep geluid uithalen als een snerpend hoog met veel attack?
Ik ben namelijk niet zo heel erg realistisch in mijn wensen, vrees ik. De bas van mijn zus was namelijk actief en je kon er echt alle kanten mee op. Ik HEB zelf nog een precision bass van één of ander Japans automerk (noem eens iets - GEEN Yamaha in ieder geval), maar dat ding heeft een body van multiplex, een actie van nog net geen meter, het speelt als een draak en het klinkt als een copulerende schildpad, wat ik er ook mee probeer. Vandaar ook mijn vraag. Als het geluid in de basis goed is en ik kan het ding vanuit daar IETS warmer of IETS scherper laten klinken, dan was ik blij als een kind dat op het strand een schelpje vindt (om er maar even een Pierre Kartner-rijmpje tegenaan te gooien). :D

Noid
5 juni 2009, 09:58
@vulva: Suzuki? M.b.t. je wensen: voor diep en warm kun je waarschijnlijk beter voor een rosewood fretboard gaan, m.b.t. snerpend hoog zou je met maple juist goed zitten. Maar ik begrijp dat je je vooral afvraagt of de elementen een fatsoenlijk bereik hebben? Kun je hem dan niet beter zelf gaan testen?

@Niels: damn, mooi setje zeg. Gefeliciteerd.

pasqual
5 juni 2009, 10:07
hey vulva...

zou je daar eens een soundclipje van willen maken? ik ben best wel benieuwd hoe een copulerende schildpad klinkt! anyway, all the madness upon a stick.

de bassist van mijn band heeft er ook zo een voor erbij en af en toe neemt ie 'm wel eens mee. en eigenlijk klinkt die squier erg goed, en inderdaad, zowel helder hoog als diep in de bassen zit er allemaal in. ze moeten toch wel voor zo'n 100 á 150 uit te halen zijn?

groeten Pasqual.

FruscianteFan
5 juni 2009, 10:31
Met name de eerste en laatste foto zijn geweldig. Als er niet een fractie van een pedalenplank te zien was, zou ik denken dat-ie rechtstreeks uit de jaren '60 komt!

zeiler
5 juni 2009, 11:31
die strat: gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaas :o!

wat een kleurtje man!!! geweldig :D!!!

kan mij wel bekoren, grats :)!