PDA

View Full Version : Domme daisy chain vraag



Tolol
4 juni 2009, 22:29
Hoi!
Ik heb een vraagje. Ik ben mn pedalboard aan het inrichten en heb een strobostomp die stroom kan doorgeven naar andere pedalen via een daisy chain.
Nu zit mijn strobostomp op een plaats waar hij rechts en links van zich pedalen moet voeden. Kan dit met een daisy chain? Is het niet zo dat je bij een daisy chain de buitenste plug in de voeding steekt en dan de andere pluggen kunt gebruiken om aan te sluiten op de rest van de pedalen?
In dat geval werkt het voor mij dus niet omdat ik links en rechts van de strobostomp cq. 'voeding' pedalen heb zitten.

Of kan ik gewoon een van de middelste pluggen van de daisy chain in de 'voeding' stoppen, waarbij de stroom als het ware uit de rest van de pluggen komt? Dat zou namelijk mooi zijn, want dan kan ik gewoon een daisy chain gebruiken :)

Bedankt!

hugo123
4 juni 2009, 22:49
De uiterste plug van een daisychain is een mannetje, die stop je in je strobostomp en de andere kun je in overige pedalen stoppen.

Tolol
4 juni 2009, 22:54
Oke bedankt. Dat gaat voor mij dus niet lukken helaas :mad:
Dan maar een andere oplossing zoeken.

hugo123
4 juni 2009, 23:00
Je kan het natuurlijk zelf solderen!

Dick Wolkendeck
5 juni 2009, 10:12
(...)
Of kan ik gewoon een van de middelste pluggen van de daisy chain in de 'voeding' stoppen, waarbij de stroom als het ware uit de rest van de pluggen komt? Dat zou namelijk mooi zijn, want dan kan ik gewoon een daisy chain gebruiken :)

Bedankt!

Volgens mij kan dat. Het is gewoon een draadje. Als de pluggen passen, werkt het.

FruscianteFan
5 juni 2009, 10:22
Je kunt ook meerdere daisychains aan elkaar koppelen. Dus je stopt plugt er één in de strobostomp, en op de eerstvolgende plug zet je de tweede daisy chain. De ene gaat naar links, de andere naar rechts.

Tolol
5 juni 2009, 12:35
Thanks mensen. Hm een iemand denkt dus dat het wel mogelijk is om gewoon een middelste plug aan te sluiten op de strobostomp?

In principe zou dat ook wel logisch zijn aangezien het allemaal dezelfde standaard 2.5mm (?) DC pluggen zijn op zowel de Strobostomp als mijn pedalen.

Weet de rest zeker dat dit echt niet kan en dat alleen de eerste plug aangesloten kan worden op de 'voeding'?