PDA

View Full Version : Fluitende gitaar



Paulio
4 juni 2009, 21:54
Ik heb het volgende probleem met mijn Les Paul, bij iets hogere gain settings ( niet metal o.i.d maar meer richting hardrock) begint mijn gitaar nogal te fluiten. Ik heb het op verschillende versterkers geprobeerd en bleef het probleem houden. Ook gebeurt het met allebei de elementen. Waar ik sta met mijn gitaar heeft niet heel veel invloed.

Als ik speel heb ik er niet veel last van, maar als ik mijn snaren ook maar eventjes los laat begint ie te piepen en soms ook als ik de snaren demp.

Ik heb al aardige tijd last van dit probleem, tijdje geleden Alnico II humbuckers erin gezet, maar hield hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat het kan zijn??

Broosje
4 juni 2009, 23:30
Iemand enig idee wat het kan zijn??

Ik heb zo'n vermoeden dat dit wel eens feedback zou kunnen zijn :D

En nu serieus: Gebeurt dit wanneer je volume redelijk hard staat, of ook wanneer het echt nog heel zacht is ?

wietse
5 juni 2009, 06:13
Ik heb zo'n vermoeden dat dit wel eens feedback zou kunnen zijn :D


ik weet het wel zeker :D, ga eens wat verder van je versterker af staan, feedback heb je snel als je dicht op je versterker staat te spelen.

Muzieknono
5 juni 2009, 07:12
Zit je versterker op een geaard stopcontact???
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Blend
5 juni 2009, 12:13
Gewoon terugfluiten.

Nicks
5 juni 2009, 13:36
Gewoon terugfluiten.

of stop een beschuitje in je gitaar ;)

Broosje
5 juni 2009, 14:02
of stop een beschuitje in je gitaar ;)

Hehe, droge humor :D

Mephistocles
5 juni 2009, 17:04
Ik heb zo'n vermoeden dat dit wel eens feedback zou kunnen zijn :D

En nu serieus: Gebeurt dit wanneer je volume redelijk hard staat, of ook wanneer het echt nog heel zacht is ?

Probeer eerst zacht, dan hard, dan zijn het (als het goed is) iig niet je oren :)

En ook voor de hand liggend: met of zonder oversturing?

Paulio
5 juni 2009, 20:59
@ Broosje, het gebeurt bij een redelijk volume, twin reverb op standje 3 ongeveer.
@ Wietse, Heb vandaag nog is rondgelopen, maar op een metertje of 2-3 houdt het nog niet op, als ik naar beneden loop (speel op zolder in de schuur) houdt het wel op.
@Muzieknono, ja hij is aangesloten op een geaard stopcontact.
@Mephistocles, het is met oversturing, staat ook in de openingspost;)

Heb vandaag even met mijn strat met dezelfde ampsettings gespeeld, als je ervoor staat gaat hij ook rondfluiten, maar het houd al op als ik me omdraai en een metertje wegloop.

yhcmarc
5 juni 2009, 21:25
Of je elementen moet je opnieuw waxpotten, of er is een buis microfonisch in je amp of je hebt ergens een rot soldeerpunt in je gitaar.

De eerste optie lijkt me de meest voor de hand liggende trouwens.

Paulio
6 juni 2009, 13:00
Een microfonische buis lijkt me niet voor de hand liggend, aangezien het op verschillende versterkers hetzelfde is. Waxpotten dacht ik ook aan, het aparte is alleen dan het probleem hetzelfde was met de originele elementen en ook met de JB/jazz set die er een maand in heeft gezeten. Het soldeerwerk zou ik is na kunnen kijken.