PDA

View Full Version : Geluid van koptelefoon naar geluid van een box



Megadeth22
4 juni 2009, 17:30
Ik ben al een paar uurtjes met mijn toneport aan het opnemen, tot nu toe gaat het fantastisch. In Garageband een vette cover van een nummer.

Ik beluister alles door de koptelefoon in de phones-jack van de toneport aan te sluiten. Ik neem op met microfoon via toneport, en soms ook gewoon instrument via toneport. Nu wilde ik het nummer door mijn box (redelijke Apple gevalletje) luisteren omdat niet iedereen door koptelefoon luistert, dus ik zet via Garageband het liedje in Itunes.

Ik speel 't af, klinkt 't bagger :dontgeti: Bagger is misschien een groot woord maar het klinkt ZO anders dan ik normaal gewend ben dat geluid veranderd van koptelefoon naar box. Heeft dit miss. te maken met de toneport?

glennshred
4 juni 2009, 19:07
Ik neem aan als je het nummer via garageband gewoon hoort op je box
er niets aan de hand is toch ?

Alleen als je het op itunes speelt klinkt het bagger door die box.

Via een koptelefoon beluisteren wat je aan het opnemen bent klinkt
meestal altijd anders als je het zo direct via een box hoort.

Als ik men hoofdtelefoon aansluit aan de podx3 klinkt het niet slecht
maar wel veel harder en wat acoustischer door dan gewoonlijk de boxen.

Een ander ding is ook mogelijk als ik je post goed begrepen heb.. (sorry
maar het was wat een harde dag voor mij vandaag).. dat de conversie
van garageband naar itunes mss niet goed gelukt is ?

Megadeth22
4 juni 2009, 19:34
Ik neem aan als je het nummer via garageband gewoon hoort op je box
er niets aan de hand is toch ?

Alleen als je het op itunes speelt klinkt het bagger door die box.

Via een koptelefoon beluisteren wat je aan het opnemen bent klinkt
meestal altijd anders als je het zo direct via een box hoort.

Als ik men hoofdtelefoon aansluit aan de podx3 klinkt het niet slecht
maar wel veel harder en wat acoustischer door dan gewoonlijk de boxen.

Een ander ding is ook mogelijk als ik je post goed begrepen heb.. (sorry
maar het was wat een harde dag voor mij vandaag).. dat de conversie
van garageband naar itunes mss niet goed gelukt is ?
Laatste kan misschien.
Altijd is er inderdaad zo'n verschil als je luistert door koptelefoon of via een box, maar nu was het verschil heel groot.

Broosje
4 juni 2009, 23:35
Hoe kan je de slechte klank omschrijven ? Ontbreken er middentonen, lage tonen, of eerder klank van gitaar, bv een plastieke distortion ipv mooi vol geluid ?

Of kan het zijn dat je en hele goeie koptelefoon hebt, en dat de luidsprekers van je mac bagger zijn ?

Megadeth22
5 juni 2009, 14:35
Hoe kan je de slechte klank omschrijven ? Ontbreken er middentonen, lage tonen, of eerder klank van gitaar, bv een plastieke distortion ipv mooi vol geluid ?

Of kan het zijn dat je en hele goeie koptelefoon hebt, en dat de luidsprekers van je mac bagger zijn ?
Ik heb een Sennheiser koptelefoon van ongeveer 70 euro, maar mijn box (Hifi gevalletje) is gewoon degelijk. Maar alles klinkt ineens heel droog. Met koptelefoon echt zo'n mooie warme sfeerklank en door de box is alles weg.

Megadeth22
6 juni 2009, 14:49
Ik had een stukje van een nummer opgenomen (komt in Sounds als sound testje) met de ux1. Nou alles goed, daarna alles weer afgelosten. Ik denk ik importeer het nummer in Itunes en luister 'm over mijn box.
Ik in Garageband het nummer exporteren ZONDER dat de Ux1 aanstond, luisterde ik het nummer in Itunes bleek mijn gitaargeluid onversterkt te zijn. Ik snap niet waarom maar het is volgens mij wel logisch. Dus de Ux1 weer aan, en toen kreeg ik een supertof geluid als ik in Itunes luisterde :hippie:

Rinze
6 juni 2009, 15:17
Ik had een stukje van een nummer opgenomen (komt in Sounds als sound testje) met de ux1. Nou alles goed, daarna alles weer afgelosten. Ik denk ik importeer het nummer in Itunes en luister 'm over mijn box.
Ik in Garageband het nummer exporteren ZONDER dat de Ux1 aanstond, luisterde ik het nummer in Itunes bleek mijn gitaargeluid onversterkt te zijn. Ik snap niet waarom maar het is volgens mij wel logisch. Dus de Ux1 weer aan, en toen kreeg ik een supertof geluid als ik in Itunes luisterde :hippie:

Je hebt je droge gitaargeluid opgenomen, blijkbaar moet de UX1 software dan als plugin meedraaien om het versterkergeluid te krijgen? Voordeel is dat je na de opname je versterkersound nog in kunt stellen (en op verschillende sporen verschillende versters/instellingen kunt draaien)), nadeel is dat de UX dus altijd aan moet staan, tot je de eindmix maakt.

Megadeth22
6 juni 2009, 22:51
Je hebt je droge gitaargeluid opgenomen, blijkbaar moet de UX1 software dan als plugin meedraaien om het versterkergeluid te krijgen? Voordeel is dat je na de opname je versterkersound nog in kunt stellen (en op verschillende sporen verschillende versters/instellingen kunt draaien)), nadeel is dat de UX dus altijd aan moet staan, tot je de eindmix maakt.
Precies. Dat is dan misschien ook de reden van de originele vraag in mijn eerste post.