PDA

View Full Version : Blackstar HT-5 of Blackheart Little Giant?



ellisvertellis
4 juni 2009, 16:49
De Ht-5 kan ik gaan testen in de winkel, maar de Little Giant moet ik eerst kopen voor ik hem kan beluisteren waarschijnlijk. Iemand al geABt? Op de prijs moet je niet letten en het gaat enkel om combo's...

Groetjes!!

DeadHerring
5 juni 2009, 15:13
Dan zou ik zeggen: test de Blackstar, en als je'm heel goed vindt, pak 'm mee... als je er niet 100% voor gewonnen bent, wacht tot je ergens de Little Giant kan gaan testen.

Ik denk dat beiden goeie amps zijn, en dat het afhangt van wat je prefereert... dat kan je best voor jezelf uitmaken.. Test gewoon alles wat er in je buurt staat in je prijsklasse, en neem er het beste uit.

Rinze
5 juni 2009, 15:17
Blackheart: meer een ouder Marshall geluid, Blackstar kan ook modern. dat is wat ik ervan begrepen heb tenminste. Ik zou zelf voor de Blackstar gaan, kun je ook nog een pot metal op knallen.

ellisvertellis
5 juni 2009, 15:28
Ok, da's een alvast een degelijk plan. Bedankt!

Ik heb ergens gelezen, een persoonlijke review van iemand, dat de Blackstar geen echte lampenversterker is, dat de lampen er eerder inzitten ter versiering... Onzin of niet?

Rinze
5 juni 2009, 17:04
Ok, da's een alvast een degelijk plan. Bedankt!

Ik heb ergens gelezen, een persoonlijke review van iemand, dat de Blackstar geen echte lampenversterker is, dat de lampen er eerder inzitten ter versiering... Onzin of niet?

Er zitten ook wat niet-buizencomponenten in maar dat is bij een heleboel buizenbakken zo. In de G&B stond een goeie recensie.

Magic Bean
5 juni 2009, 20:37
Ok, da's een alvast een degelijk plan. Bedankt!

Ik heb ergens gelezen, een persoonlijke review van iemand, dat de Blackstar geen echte lampenversterker is, dat de lampen er eerder inzitten ter versiering... Onzin of niet?

Onzin. Buizen zitten zeker weten in de geluidsketen.
Ik zou voor de blackstar gaan. (en dat heb ik ook gedaan)

Liquid_Metal
6 juni 2009, 00:02
Onzin. Buizen zitten zeker weten in de geluidsketen.
Ik zou voor de blackstar gaan. (en dat heb ik ook gedaan)

En klinkt 'ie lekker? Ik verwacht dat 'ie wel een stuk beter klinkt dan de Blackheart (veelzijdiger vooral). Ik moet 'm écht 'ns in het echt gaan horen.

Renin
6 juni 2009, 10:53
Ik heb de blackheart (top):

Erg fijne versterker, lekker basic. Volume, bas, middel, treble.

Er zit geen reverb op, geen aparte gainknop, 1 kanaal.

De sound is (voor thuis) lekker clean, met een beetje een randje afhankelijk van volume. Vergis je niet, dit ding gaat hard! Thuis zet je het volume echt niet open.

Ik speel er met een strat over. Metal haal je niet uit de amp, zeker niet op huiskamervolume (misschien met het volume op 10 iets meer). Wil je er een metalsound uithalen moet je er een pedaal voor gebruiken.

De prijs is vriendelijker als de blackstar (155 voor de top). Er zit verschil in speakers bij de combo's. Blackstar heeft aparte gainknop meen ik, en heeft zogezegd tweekanalen.

De grote vraag is wat je er mee wil?

Maleco
6 juni 2009, 13:23
Dus als je thuis wilt scheuren doe je er beter aan de blackstar te kopen?

Reageert de blackheart een beetje op pedalen zodat je er (classic) rock,
metal enzo uit kunt halen? Dan lijkt mij de blackheart weer aantrekkelijker..

Liquid_Metal
6 juni 2009, 16:27
Ik heb de Blackstar 1 keer gehoord in een vrij rumoerige omgeving, maar zo te horen was de gain best ok om een redelijke metalsound te creëren. Het zal geen Mesa Mark of Soldano SLO worden, maar ik denk dat 'ie voor thuis best overtuigend kan klinken. Daarom denk ik dat het voor mij ook de beste optie is, tenzij ik tweedehands iets leuks kan vinden.

Renin
6 juni 2009, 16:41
Als ik een overdrive voor de little giant gooi, hoor ik een overdrive :)

M.a.w. een booster om de versterker te laten oversturen werkt niet echt. Je sound komt dan uit de pedalen. Desalniettemin kloint het met een pedaaltje ervoor ook zeker o.k. Ik kan alleen spreken voor de zw-overdrive.

Voor metal heb je een distortion nodig, en haal je d escheur dus uit het pedaal. Ik weet niet of de blackstar zelf een mooe oversturing heeft, maar iig wel een gain knop met een mastervolume.

Overigens is het fijne aan de little giant dat de toonregeling gewoon goed werkt, en het eigenlijk niet zoveel uitmaakt hoe je hem gebruikt. Elk standje is anders, maar lekker :mmmm:

wouwser
14 juni 2009, 14:39
Hey, ik ben ook op zoek naar zo'n little giant. weet iemand toevallig een adresje in Tilburg en omgeving waar ik zo'n ding eens uit kan proberen? alvast bedankt;-)

Magic Bean
16 juni 2009, 22:45
Ik heb de Blackstar 1 keer gehoord in een vrij rumoerige omgeving, maar zo te horen was de gain best ok om een redelijke metalsound te creëren. Het zal geen Mesa Mark of Soldano SLO worden, maar ik denk dat 'ie voor thuis best overtuigend kan klinken. Daarom denk ik dat het voor mij ook de beste optie is, tenzij ik tweedehands iets leuks kan vinden.

Op zich is er best een redelijk verzadidge tone uit te halen (met de juiste buizen, elementen en cab)
Ook de ISF control is erg handig voor je mid-contour.

Mocht je dan echt nog meer gain nodig hebben zou ik een goede cleanboost ervoor gooien (zoals bijv. die Zack Wylde)

Voor Master of Puppets is het prima te doen :D