PDA

View Full Version : 4+vinger tap



Gothra
4 juni 2009, 16:21
Kent iemand nog leuke oefeningen om taps uit te voeren met zo'n beetje al je vingers? Normale tap solo's kan ik nu wel goed, inc met sweeps en bedenk het maar, maar met meerdere vingers wil het nog niet echt lukken.

Bluze
4 juni 2009, 18:19
Wat voor oefeningen je zou kunnen doen zou ik niet weten, maar het lijkt me ook wel interessant om te horen hoe je op het niveau bent gekomen waar je nu zit? Dus hoe heb je het leren tappen en sweepen hebt aangepakt? :jam:

Gothra
4 juni 2009, 23:29
Ik heb ooit van een collega van mn vader het tap stukje geleerd dat EVH speelt in eruption, dat heb ik ontzettend veel geoefend. Tegenwoordig speel ik vaak Children of Bodom. Alexi laiho gebruikt veel 3-string sweeps met taps tussendoor, en onlangs ben ik ook wat Paul Gilbert gaan spelen, die ook hele aparte dingen doet, tappen met string skipping etc.


Ik probeer nu gewoon chromatisch te tappen, dus eerst alle vingers van linkerhand hammer on, en dan de laatste 4 tappen, aardig lastig omdat er niet veel kracht in je pink zit.

EuroCinema
5 juni 2009, 09:57
Volgens mij had je vroeger een boek van zo'n old skool shredder, misschien wel Steve Lynch, met alleen maar achtvinger-tap oefeningen. Jennifer Batten heeft vast ook wel wat mooie oefeningen op dat vlak

Das Schaap
5 juni 2009, 13:15
TJ Helmerich is wel een naam op dit gebied, misschien heeft hij instructionals of anders simpelere nummers die te volgen zijn.

Gothra
5 juni 2009, 13:57
TJ Helmerich is wel een naam op dit gebied, misschien heeft hij instructionals of anders simpelere nummers die te volgen zijn.

Thanx! wow die gast is vet!