PDA

View Full Version : menatone



Dirtypool
25 maart 2003, 13:37
Hoe is de qualiteit van de Menatone, welke effecten maakt hij allemaal en heeft het bedrijf een website

Robbert
25 maart 2003, 14:05
Een eigen website weet ik niet, maar hier heb je wat samples:

http://chapinguitars.com/shopsite_sc/store/html/pedalsAndEffects.html

En hun collectie:

http://www.rudysmusic.com/effects/menatone.php

Je kunt (heel) binnenkort vragen aan/horen van Sas hoe zijn Red snapper klinkt.

sash
25 maart 2003, 19:16
Ik hoop ook dat dat heel binnenkort is want ik heb em nog steeds niet binnen (AAARGH). Tis al 3 weken geleden dat ik em besteld heb dus ik hoop hem deze week binnen te krijgen.

Dirtypool
26 maart 2003, 01:11
Staan helemaal geen prijzen bij die dingen of kijk ik weer niet goed?
En de werking van de verschillende apparaten wil ik graag weten.

Grtz Richard

Dirtypool
26 maart 2003, 01:35
Ik keek niet goed, vergat de eerste link.
Alleen die Red Snapper kan ik niet vinden.
Wat doet die precies, Sash?

sash
26 maart 2003, 18:04
De Red Snapper is een overdrive. Beetje TS808-like, maar dan zonder de midhump. Hij is ook verschrikkelijk transparant en wanneer je de controls op 9 uur draait hoor je geen verschil tussen geluid van je amp en het pedaal. Ook in te stellen dus als clean boost.

Jammergenoeg reageren die klootzakken van Musictoyz na 3 dagen en meerdere e-mails niet op m'n bericht dat ik m'n bestelling nog steeds niet (tis nu al 3 weken geleden) binnen heb.

Dirtypool
26 maart 2003, 19:31
Spullen uit Us kunnen best wel ruime maand onderweg zijn, hoor, ervanuit gaande dat ze m metteen gepost hebben.

Richard.

PeArLjAm
26 maart 2003, 21:12
Das niet waar, mijn Keeley ds-1 was in Nederland in 5 dagen, inclusief het overmaken met de creditcard. Het kan dus wel snel! Nu nog kijken hoe lang mijn Teese Wizard wah duurt vanuit Duitsland, ik hoop hem maandag te hebben..

(Jaja Pearl heeft inkopen gedaan deze week :wink: )

vinni
26 maart 2003, 22:35
Hey Pearljam...

Die Wizzard wah....Da's toch een nieuwe?
Heb je dr al mee gespeeld dan?

Heb zelf een RMC1...Leuk geluid...beter dan mn Cry Baby....maar ik zou het graag wat rauwer hebben...maar niet zo scherp als de CB.

Laat eens horen wat je van de Wizzrd vind.

Groet,
Vinni

Dirtypool
27 maart 2003, 03:02
Ja, het kan heel snel maar ook heel traag :smile:

sash
27 maart 2003, 16:07
Hmm krijg net een mailtje van Musictoyz en ze vermelden me dat de red snappers 'backordered' zijn. Betekent dat, dat ze niet op voorraad zijn, maar wel besteld ofzo?

PeArLjAm
27 maart 2003, 16:12
Op 2003-03-27 16:07, schreef sash:
Hmm krijg net een mailtje van Musictoyz en ze vermelden me dat de red snappers 'backordered' zijn. Betekent dat, dat ze niet op voorraad zijn, maar wel besteld ofzo?


ja ik vrees het wel sas.. :sad:

@ vinni, ja het is inderdaad de nieuwe teese wah. Ik heb al een rmc3 gehad, klonk goed en ik ben dus wel bekend met teese wahs. Maar je kon je er gewoon teveel aan instellen, veel 'tweaken' voordat je een goed geluid hebt dat bij je past. Sommige mensen houden hiervan, ik niet echt. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen met de Wizard wah..

sash
27 maart 2003, 16:18
Klotezooi... En dat vertellen ze me nu pas. Kan ik verdomme weer 3 weken wachten op dat pedaal.

Ik ga proberen de order te cancellen en em ergens anders te bestellen.

sash
27 maart 2003, 16:31
There still backordered...

----- Original Message -----
From: Sascha de Knoop
To: sales@musictoyz.com
Sent: Wednesday, March 26, 2003 12:17 PM
Subject: menatone red snapper


Dit was trouwens de mail die ik van ze terug kreeg. Geeneens sorry voor het ongemak ofzo of sorry dat we niet eerder wat hebben laten horen. Klootzakken...

Robbert
27 maart 2003, 22:06
Das niet zo mooi Sas! Nu maar hopen dat die Fuzz een beetje snel komt :grin:

sash
27 maart 2003, 22:32
Die fuzz gaat nu eerder binnenkomen dat die Red Snapper. Had ik dus echt niet verwacht. Denk dat de fuzz er begin april is.

Kreeg trouwens net een mailtje van musictoyz met hun welgemeende excuses. Ze gaan hun best doen om zo snel mogelijk een Red Snapper hierheen te krijgen.

sash
27 maart 2003, 22:38
Op 2003-03-26 22:35, schreef vinni:
Hey Pearljam...

Die Wizzard wah....Da's toch een nieuwe?
Heb je dr al mee gespeeld dan?

Heb zelf een RMC1...Leuk geluid...beter dan mn Cry Baby....maar ik zou het graag wat rauwer hebben...maar niet zo scherp als de CB.

Laat eens horen wat je van de Wizzrd vind.

Groet,
Vinni


Ikzelf heb een Teese RMC3, gekocht van pearljam. Echt een fantastisch pedaal.

Ben trouwens ook erg benieuwd hoe die Wizard en Keeley DS1 is.

PeArLjAm
29 maart 2003, 13:53
Nou ik heb de Wizard wah binnen..

Het begint natuurlijk al bij de behuizing, de rooie kleur is zooo cool. Het plakplaatje met het logo ziet er ook wel cool uit, met die kleuren die een beetje veranderen als je het plaatje vanuit een andere hoek bekijkt. Ik heb hem besteld in duitsland en de dealer had er 2 9volt batterijen bijgedaan en een zakje plectra (toch aardig he :grin: )

Dan het geluid. Wat gelijk al opvalt is dat hij een grote sweeprange heeft. Het is dus in het begin een beetje lastig om goed te wahen als je een beginner bent. Het is meer dan een kwestie van alleen je voet op en neer bewegen. Clean klinkt ie al erg goed, in de hoge tonen (voet naar voren) erg 'smooth' en niet zo dun als bijvoorbeeld pedalen van dunlop. Erg lekkere midrange. Nu de Keeley ds-1 ervoor, het echte werk begint. Klinkt erg lekker met een beetje gain, je kunt er lekkere scheursolo's uithalen. OOk met wat subtielere gain (bijvoorbeeld de volume knop wat teruggedraaid, wat erg goed werkt bij de Keeley ds-1) klinkt de wah erg warm en dat is waar ik van houd. Conclusie, hij klinkt clean en met overdrive heerlijk warm. De wah is minder geschikt voor echt funky slagje, daar moet je een rmc1 voor halen denk ik, of gewoon een crybaby of vox gebruiken. Zo ik ga weer verder spelen :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PeArLjAm op 2003-03-29 13:55 ]</font>

sash
29 maart 2003, 22:15
Ben echt benieuwd hoe je Wizard wah en Keeley DS-1 klinken! Gefeliciteerd ermee.

Oh ja, om even in de trant van de reviews te blijven, voor de geinteresseerden, mijn review van de Teese RMC3: http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Geoffrey_Teese/RMC3_Wah-01.html

Dirtypool
30 maart 2003, 01:23
Pearly, waar heb je hem eigenlijk besteld en hoeveel kostte hij?

PeArLjAm
30 maart 2003, 17:39
Op 2003-03-30 01:23, schreef Dirtypool:
Pearly, waar heb je hem eigenlijk besteld en hoeveel kostte hij?


http://www.tonetoyz.de en hij kostte 199, daar komen nog 8 euro verzendkosten bij.. Hij staat nog niet op de site, ik had ze gewoon gemaild of ze hem al hadden, ja dus.. Erg mooi, ik heb #25, de 25e wizard wah die er ooit gemaakt is.. :smile: Vandaag gerepeteerd met de band, die ds-1 hakt lekker door de mix heen en de wah klonk ook supergoed! Mn medebandgenoten waren ook erg blij met mijn nieuwe speelgoed, deed het bandgeluid ten goede iig..