PDA

View Full Version : Het officiele pedalen-review topic



David1223
4 juni 2009, 15:34
Het leek mij een goed idee om één officieel topic te maken waar mensen reviews van pedalen kunnen plaatsen. Er worden op het forum nogal eens topics geopend waar iemand vraagt wat mensen van een pedaal vinden.

De bedoeling is om hier alleen reviews te posten en dus geen reacties of andere posts. Als mensen dan geïnteresseerd zijn in een pedaal, hoeven ze alleen maar de naam van het pedaal in de zoekfunctie in te voeren en komen ze zo bij de reviews van dat pedaal.

David1223
4 juni 2009, 15:41
Boss Ds-2 Turbo Distortion

Getest met 60's strat op Roland Cube 30x

Ben gisteren even een boss turbo distortion uit wezen proberen.
Ik zal even beginnen met de negatieve kant van mijn review.
Het eerste negatieve punt is het feit dat de distortion op zijn allerhoogst nog steeds er laag is. Van een turbodistortion verwachte ik eigenlijk een gierende distortion maar die was totaal niet aanwezig. Het was meer een overdrive eigenlijk.

Maar als overdrive klinkt het pedaal wel heel erg lekker. Een lekker crunchy sound met een toonregelaar waarmee veel variaties mogelijk zijn.

Dan nog even over de Turbo-mode. Als de Turbo-mode wordt ingeschakeld komt er een heel klein beetje gain bij en er kwamen nogal wat mids bij. Voor akkoorden onbruikbaar maar voor solo werk toch wel leuk.

Kortom, verwacht van de Ds-2 niet te veel distortion. Als overdrive is het een erg leuk pedaal en de Turbo-mode is wel leuk voor solo's.

Mitch
4 juni 2009, 19:12
Nee, sorry, beginnen we in dit subforum niet aan. Reden is impel; het is hier al niet zo waanzinnig druk, als dan alle reviews van alle pedalen in één topic moeten wordt het nog minder levendig. Daarnaast is het verdomd lastig om te zoeken naar een bepaald pedaal met de zoekfunctie binnen één topic. Eén topic per pedaal oké, maar niet alle pedalen in één topic.