PDA

View Full Version : warmoth carved top telecaster



Orpheo
4 juni 2009, 11:07
Ik lees af en toe dat men een carved top telecaster wel heel erg smakelijk vind, maar dat ze te weinig te vinden zijn 'in het wild', of veel te veel kosten.

http://www.unofficialwarmoth.com/index.php?topic=8294.0

warmoth heeft nu officieel een carved top telecaster, en ik geloof zelfs met f holes. Mocht dus iemand een gitaar als dit te gek vinden, sla je slag zou ik zeggen. Warmoth doet 't (en Fender niet :soinnocent: ) (en warmoth heeft een officiele fender licentie om de officiele fender-replacement parts te maken)

artnaz
4 juni 2009, 12:29
Vet, vet, vet! :cooler:

Zeker met F-holes preekt me dat erg aan. Ben benieuwd naar de eerste creaties!

barno
4 juni 2009, 12:33
dat Fender het niet doet, is nogal logisch. Telecaster is in zijn ontwerp all about simplicity, no nonsense en het brute plankgevoel is essentieel onderdeel van tele image.
wel leuk voor de liefhebbers dat warmoth dit aanbiedt.

Orpheo
4 juni 2009, 12:50
dat Fender het niet doet, is nogal logisch. Telecaster is in zijn ontwerp all about simplicity, no nonsense en het brute plankgevoel is essentieel onderdeel van tele image.
wel leuk voor de liefhebbers dat warmoth dit aanbiedt.

http://madisonshortsales.files.wordpress.com/2009/05/banging-head-on-wall.jpg

die lijn doorgezet zou fender ook strats uit de schappen moeten halen waar noiseless singles in zit, of waar een humbucker inzit, of waar de S1 switch of een booster in zit, etc etc. Het gaat om innovatie, vooruitgang. gibson probeert het, met bijvoorbeeld een LP met floyd, explorer/V met kahler, etc etc. De vraag naar een carved top tele is ENORM, en toch doet Fender het niet, nja, ze hebben er een, maar de vraag is groter dan het aanbod. men wil toch een tele hebben die het 'plank' gevoel heeft, maar wel carved (dus onder andere geschroefde hals, niet set neck), en dat doet Warmoth, fender niet. de body is overigens in 2 opties te kiezen. of even dik als een les paul, of even dik als een normale tele (dus aan de zijkanten dunner dan normaal, maar in 't midden even dik). de carve dus uit een 'normal sized telecaster billet'.

Malle Eppie
4 juni 2009, 12:58
Volgens mij heeft de Fender Telecaster Aerodyne een lichte carve.

Orpheo
4 juni 2009, 12:59
Ik wil nog heel even dit posten:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/95c1d404.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/8f33b182.jpg

stratie
4 juni 2009, 13:04
zucht...


ik word hier zo moe van...GA ER NOU NIET OVER DISCUSSEREN :)

Orpheo
4 juni 2009, 13:10
ach, de vriendelijkheid druipt er weer vanaf. Ik heb vaak genoeg gelezen 'goh was dat er maar', en nu is het er, en breng ik het onder de aandacht, is het plots 'ja maar tis warmoth'.

lees de tekst voor de gein eens.

Madcow
4 juni 2009, 13:22
Ach er staat toch geen Fender op? Dus wat kan het dan voorstellen? Ik bedoel, Het is 'maar' een handgebouwde gitaar helemaal op de specs die jij wilt. Dat voor een prijs lager dan een goeie fender.

Dan kiest iedereen toch voor een Fender?

st.robot
4 juni 2009, 13:22
in alle vriendelijkheid:

ik denk eerder dat barno bedoelt dat de tele een oerplank is, een icoon voor velen. een simpele straight-forward rock plank. Fender wil dat 'imago' denk ik liefst zo houden en zo weinig mogelijk aan het concept veranderen, en terecht vind ik dan. en als mensen dan een carved top tele willen en warmoth biedt dat aan.. ideaal voor die mensen en een slimme zet van warmoth. maar ik snap wel dat fender het niet wilt doen.

en die opmerking over de noiseless pickups ed. gaat niet echt op vind ik. ruis proberen te onderdrukken is nodig omdat het storend is. een flat top is niet storend, da's puur iets cosmetisch.

en ik vind niet echt dat de gitaarwereld constant om innovatie en vooruitgang moet gaan. het gaat ook enorm over de feeling die je bij een bepaalde gitaar hebt. een oude tele of les paul heeft een bepaalde vibe die je nu niet meer kan vinden, daarom hoeft ie nog niet beter te zijn/klinken.

Riky
4 juni 2009, 13:27
nou de hoekige kanten van een tele zijn niet altijd even fijn;)
Speel mn arm al blauw op een strat body, laat staan op een gewone tele.
Carved is helemaal niet alleen maar cosmetisch. Ook ergonomisch.

Orpheo
4 juni 2009, 13:29
in alle vriendelijkheid:

ik denk eerder dat barno bedoelt dat de tele een oerplank is, een icoon voor velen. een simpele straight-forward rock plank. Fender wil dat 'imago' denk ik liefst zo houden en zo weinig mogelijk aan het concept veranderen, en terecht vind ik dan. en als mensen dan een carved top tele willen en warmoth biedt dat aan.. ideaal voor die mensen en een slimme zet van warmoth. maar ik snap wel dat fender het niet wilt doen.

en die opmerking over de noiseless pickups ed. gaat niet echt op vind ik. ruis proberen te onderdrukken is nodig omdat het storend is. een flat top is niet storend, da's puur iets cosmetisch.

en ik vind niet echt dat de gitaarwereld constant om innovatie en vooruitgang moet gaan. het gaat ook enorm over de feeling die je bij een bepaalde gitaar hebt. een oude tele of les paul heeft een bepaalde vibe die je nu niet meer kan vinden, daarom hoeft ie nog niet beter te zijn/klinken.

kijk eens even naar de 3e post na de startpost, wil je?

st.robot
4 juni 2009, 13:30
nou de hoekige kanten van een tele zijn niet altijd even fijn;)
Speel mn arm al blauw op een strat body, laat staan op een gewone tele.
Carved is helemaal niet alleen maar cosmetisch. Ook ergonomisch.

oké, daar heb je wel een punt :sssh:

ik heb d'r nu niet zoveel last van, maar het kan wel storend zijn neem ik aan. maar toch, da's niet echt een reden om geen tele te kopen denk ik

st.robot
4 juni 2009, 13:32
kijk eens even naar de 3e post na de startpost, wil je?


ja ? een mannetje dat zijn kop stoot tegen de muur en een uitleg over innovatie ?

Daan_B
4 juni 2009, 13:46
die lijn doorgezet zou fender ook strats uit de schappen moeten halen waar noiseless singles in zit, of waar een humbucker inzit, of waar de S1 switch of een booster in zit, etc etc. Het gaat om innovatie, vooruitgang. gibson probeert het, met bijvoorbeeld een LP met floyd, explorer/V met kahler, etc etc. De vraag naar een carved top tele is ENORM, en toch doet Fender het niet, nja, ze hebben er een, maar de vraag is groter dan het aanbod. men wil toch een tele hebben die het 'plank' gevoel heeft, maar wel carved (dus onder andere geschroefde hals, niet set neck), en dat doet Warmoth, fender niet. de body is overigens in 2 opties te kiezen. of even dik als een les paul, of even dik als een normale tele (dus aan de zijkanten dunner dan normaal, maar in 't midden even dik). de carve dus uit een 'normal sized telecaster billet'.


Sorry hoor, maar als je dit soort dingen ziet
http://www.gear-vault.com/wp-content/gallery/gibson-eye-limited-edition/gibson-eye-glam.jpg
Vind ik dat Fender een stuk beter bezig is, ze houden de 'vintage fibe' maar verbeteren de gitaren met boosters, noiseless elemten etc..
Ik heb juist respect voor hun keuze, misschien zouden ze het wel willen om weer lekker tele's te verkopen, maar ze doen het niet om hun 'image' te behouden.

Sommige mensen willen een tele omdat ze simpel en karaktervol zijn, als ze het geluid niet mooi vinden kopen ze er een met boost of iets dergelijks.

Jij vind het nodig om de meest rare houtsoorten/pickup combi's en whatever op je gitaar te stoppen, doe dat vooral als je dat leuk vind.
Maar laat de andere dan op de karaktervolle simpele tele spelen, omdat ze hem fijn en mooi vinden, ookal vind jij dat totaal niet.

Zou jij het leuk vinden als iedereen van die supergepimpte Warmoth LP's speelde?:sssh: Dan is er voor jou zelf geen zak meer aan, nu ben je uniek.
Je zou eigenlijk blij moeten zijn met mensen die een andere mening hebben dude!;)

artnaz
4 juni 2009, 13:51
Mij maakt het persoonlijk niets uit hoor, ik wil of een oer-Fender of een super-Custom gitaar, maar waarom zou Fender niet extra modellen er naast kunnen doen? Dus bijv. die carved Tele of andere dingen. Zou niet ten koste moeten gaan van de "echte" Tele. Hebben zij een groter publiek zonder mensen kwijt te raken.

JeanPaul du Vinnie
4 juni 2009, 13:59
kijk eens even naar de 3e post na de startpost, wil je?
Jongens toch. Kan jij dan echt geen énkele opmerking nemen voor wat ze is zonder ze als een persoonlijke aanval te zien?

barno
4 juni 2009, 14:03
ach, de vriendelijkheid druipt er weer vanaf. Ik heb vaak genoeg gelezen 'goh was dat er maar', en nu is het er, en breng ik het onder de aandacht, is het plots 'ja maar tis warmoth'.

lees de tekst voor de gein eens.

Zie ik het goed dat jij nu zelf een quote verzint ('ja maar tis warmoth') om daar dan vervolgens op te reageren?

Dit ging over het aanbod van een carved telebody. Ik vind dat leuk (dat het nu toevallig warmoth is, doet voor mij niet ter zake, er zijn zeker nog bouwers die dat willen leveren, mss minder bekend dan warmoth maar soit).

Dan wordt een tekst gepost die qua off topic nogal kan tellen, een geschiedenisverhaaltje over warmoth. waar gaat dit over?

Orpheo
4 juni 2009, 14:03
@Daan: en toch vergeet je dat deze gitaren bij Gibson verkopen als een idioot. Loopt als een gek! geef ze dus een reden om het niet te doen. in hun gamma zit een hoop echt 'vintage' spul, maar ook spul dat meer geupdate is, tot zelfs 'heel modern'.

Ik snap niet waarom je met een supergepimpte les paul komt aanzetten. het gaat niet om les pauls, maar om tele's die niet vlak zijn. Fender heeft een flinke lijn met 'vintage' spul, en dingen die neigen naar vintage, maar het is wel allemaal echt een variatie op een thema: vintage. vintage tone zonder ruis, vintage trem die stabiel is, vintage halspen die solide werkt, etc etc. weinig dat echt modern is, echt vernieuwd, op de aeorodyne strat na, en die is gewoon lelijk, dat is veel te 'gimicky'. Fender laat veel steken vallen op dit gebied. Fender kan makkelijk een lijn maken met een 'deluxe custom' versie van de strat en tele, dus bv met mooie flametop, carved, mahonie/alder/ash back, hol gemaakt, en dan een lijn met singlecoils, humbuckers en h/s/s. Kost ze geen drol extra om dus in totaal een stuk of 8 versies te maken (mahonie back, sss, mahonie back, hss, alder back, sss, alder back, hss, voor tele en strat, dus 8 stuks). die CNC freest wel, de lakkers lakken wel. En dan desnoods 16: 8 USA, 8 mexicaans. de CNC doet 't echt wel.

De les paul is een icoon, toch? ondanks dat, verkoopt de gibson lp axcess (dus met floyd) als een tierelier.

de explorer is een icoon, toch? ondanks dat, is de xplorer met kahler niet aan te slepen.

de SG is een icoon, toch? ondanks dat is de SG met carved maple top op mahonie niet aan te slepen! sterker nog, gibson heeft zelfs nog een versie uitgebracht om aan de vraag te voldoen.

En zie je de vintage style sg's verdwijnen? nee, totaal niet. die lijn wordt steeds verder uitgediept, met standards met p90's, specials met 1 of 2 p90's, humbuckers, faded series, weet ik t' wat.

het kan wel, de wil is er alleen niet dus bij Fender. en waarom? ga een willekeurig engelstalig forum langs, en de wens voor een carved top tele is enorm. men wil over het algemeen liever een Fender dan een warmoth, dat is gewoon zo. Maar als de wens echt diep is, dan gaan we dus wel naar Warmoth doe. fender krijgt centen van de licentie, maar de echte winst, daar krijgen ze niks van. Warmoth boert goed hoor, gaat als een tierelier. Ze zijn met updates gekomen van hun PRS vorm, van de explorer vorm, van de carved tops, van de laminaten voor de tops, carved of vlak, en alleen maar omdat Gibson, PRS en Fender hele grote steken laten vallen in hun assortimentsbreiwerk.

humbucker
4 juni 2009, 14:05
De vraag naar een carved top tele is ENORM

Wie zegt dat? Volgens mij is een carved tele juist iets wat tussenin zit en zal die ENORME vraag serieus meevallen. Ik begrijp Fender heel goed dat ze dat niet op de markt brengen.

Enerzijds gaat het tegen het Tele-verhaal in (een rechte, simpele maar oerdegelijke plank). Anderzijds zullen de kosten om een dergelijke lijn op te starten ook niet mals zijn. Misschien win je er enkele klanten mee, mensen die wel eens iets anders willen, maar het ligt niet in lijn met het "tele-verhaal".

Wil je meer fancy dingen zoals carved tops etc. Dan zijn er andere alternatieven. Maar een tele hoort gewoon een rechtoe rechtaan plank te zijn. En wat jij verstaat onder innovatie in de 4de post zijn gewoon gaten in de markt waar Fender op springt, de gecarvede tele zal dan wel niet zo'n groot gaatje zijn, toch?


just my 0.02€

Orpheo
4 juni 2009, 14:06
Zie ik het goed dat jij nu zelf een quote verzint ('ja maar tis warmoth') om daar dan vervolgens op te reageren?

Dit ging over het aanbod van een carved telebody. Ik vind dat leuk (dat het nu toevallig warmoth is, doet voor mij niet ter zake, er zijn zeker nog bouwers die dat willen leveren, mss minder bekend dan warmoth maar soit).

Dan wordt een tekst gepost die qua off topic nogal kan tellen, een geschiedenisverhaaltje over warmoth. waar gaat dit over?
waar het over gaat, is om even aan te geven dat warmoth behoorlijk innovatief is, en dat niet alleen, dat W. echt wel kwaliteit levert, en dat stukje tekst wil ik niet direct bewijs noemen, maar toch wel redelijk een goede schop in die richting.

niks meer, niks minder.

@jeanpaul: nee hoor, niet persoonlijk. Maar ik mag me toch wel ergeren aan een kortzichtige geest?

HaroldA
4 juni 2009, 14:10
Cool!

http://www.jgguitars.com/pix/blmstrcust59_goldt_3.jpg

Best wel vette combi!

JeanPaul du Vinnie
4 juni 2009, 14:13
Cool!

http://www.jgguitars.com/pix/blmstrcust59_goldt_3.jpg

Best wel vette combi!
Wow! Mooi, inderdaad. Doet me wat denken aan de Mark Morton-signature van Jackson, van ver.

barno
4 juni 2009, 14:18
waar het over gaat, is om even aan te geven dat warmoth behoorlijk innovatief is, en dat niet alleen, dat W. echt wel kwaliteit levert, en dat stukje tekst wil ik niet direct bewijs noemen, maar toch wel redelijk een goede schop in die richting.

niks meer, niks minder.

@jeanpaul: nee hoor, niet persoonlijk. Maar ik mag me toch wel ergeren aan een kortzichtige geest?

Ah, ik dacht dat het ging over het feit dat warmoth gecarve telebodies aanbiedt en daarmee beantwoordt aan een zekere vraag.


Uiteraard is die vraag niet enorm. tip: nooit afgaan op tendenzen op internetforums, meestal volstrekt niet representatief voor the masses. Als de vraag zo enorm zou zijn, deed fender het wel zelf. Een bedrijf dat zulke kapitale missers maakt, wordt niet zo groot.

humbucker
4 juni 2009, 14:25
exactly my thoughts!

st.robot
4 juni 2009, 14:34
Ah, ik dacht dat het ging over het feit dat warmoth gecarve telebodies aanbiedt en daarmee beantwoordt aan een zekere vraag.


Uiteraard is die vraag niet enorm. tip: nooit afgaan op tendenzen op internetforums, meestal volstrekt niet representatief voor the masses. Als de vraag zo enorm zou zijn, deed fender het wel zelf. Een bedrijf dat zulke kapitale missers maakt, wordt niet zo groot.

inderdaad, net zoals de vraag naar die gepimpte les pauls/explorers/flying v's van gibson ook niet geweldig groot is.

laat fender en gibson doen waar zij goed in zijn (het bouwen van goeie instrumenten met hun eigen geschiedenis), en laat de rest dan maar over aan warmoth (het customizen van die instrumenten naar wens van de klant)

Hendriks
4 juni 2009, 14:39
Een tele is al meer dan 50 jaar plat en al 50 jaar een enorm verkoop succes , dus bij Fender kijken ze wel uit , dat Warmoth hier van af wijkt omdat er vraag naar is prima toch , volgens mij kun je bij Musikraft en USACG al jaren custom order body's krijgen met een carved top, dus zo vernieuwend is het ook niet.

Kakihara
4 juni 2009, 14:39
Fender biedt met de Special Edition toch Tele's aan met een carved top (spalted of flame maple op mahonie) ? Weliswaar gelijmde hals ipv een geschroefde. Volgens mij zijn het zelfs behoorlijk onpopulaire modellen en dat kan volgens mij niet liggen aan de hals-bodyverbinding of aan het feit dat er een 'made in Korea'-stickertje ophangt. (Persoonlijk vind ik ze tegenwoordig butt-ugly die Special Editions van Fender)
Die carved top teles van Warmoth zijn in mijn ogen 'gewoon' een mooie extra optie voor de Warmoth-klanten, en ze zullen misschien wat nieuwe klanten lokken. Of het een gemiste kans is voor Fender ? Ik denk niet dat het in Corona aan hun hart laten komen.

Daan_B
4 juni 2009, 14:41
Er zijn trouwens wel Fender tele's met carved top, zitten wel 2 Humbuckers in maarja..:makeup:

Daan_B
4 juni 2009, 14:42
Fender biedt met de Special Edition toch Tele's aan met een carved top (spalted of flame maple op mahonie) ? Weliswaar gelijmde hals ipv een geschroefde. Volgens mij zijn het zelfs behoorlijk onpopulaire modellen en dat kan volgens mij niet liggen aan de hals-bodyverbinding of aan het feit dat er een 'made in Korea'-stickertje ophangt. (Persoonlijk vind ik ze tegenwoordig butt-ugly die Special Editions van Fender)
Die carved top teles van Warmoth zijn in mijn ogen 'gewoon' een mooie extra optie voor de Warmoth-klanten, en ze zullen misschien wat nieuwe klanten lokken. Of het een gemiste kans is voor Fender ? Ik denk niet dat het in Corona aan hun hart laten komen.

Verdorie je was me net voor, maar ja, het is dus wel zo:).

Als je zo graag een tele met carved top wil, koop die dan en leef er mee dat er geen Fender op staat:).

Chris Winsemius
4 juni 2009, 14:48
?

Kijk vooral naar de mainbizz van beide bedrijven;
Fender: bouw en verkoop COMPLETE gitaren
Warmoth: bouw bodies/necks en hoofdzakelijk verkoop parts en custom-made spul

Andere doelen dus.

Volgens mij heeft Fender alleen wat carved tops in het duurdere segment.

Daarnaast: imho volgt Fender al eerder en langer de wensen van (potenti-ele) klanten qua assortiment, bij Gibson is dat imho pas enige jaren....

Volgens mij worden platte plank Teles ook beduidend meer verkocht dan super deluxe carved top Teles. Niet dat daar geen vraag naar is maar de aantallen zullen waarschijnlijk financieel en commercieel nog niet interessant genoeg zijn voor Fender en met licenties betreffende Warmoth verdienen ze iig. nog (wat) geld aan extern geproduceerde afgeleide onderdelen.

Sanderltd
4 juni 2009, 14:49
@Daan: en toch vergeet je dat deze gitaren bij Gibson verkopen als een idioot. Loopt als een gek! geef ze dus een reden om het niet te doen. in hun gamma zit een hoop echt 'vintage' spul, maar ook spul dat meer geupdate is, tot zelfs 'heel modern'.

Ik snap niet waarom je met een supergepimpte les paul komt aanzetten. het gaat niet om les pauls, maar om tele's die niet vlak zijn. Fender heeft een flinke lijn met 'vintage' spul, en dingen die neigen naar vintage, maar het is wel allemaal echt een variatie op een thema: vintage. vintage tone zonder ruis, vintage trem die stabiel is, vintage halspen die solide werkt, etc etc. weinig dat echt modern is, echt vernieuwd, op de aeorodyne strat na, en die is gewoon lelijk, dat is veel te 'gimicky'. Fender laat veel steken vallen op dit gebied. Fender kan makkelijk een lijn maken met een 'deluxe custom' versie van de strat en tele, dus bv met mooie flametop, carved, mahonie/alder/ash back, hol gemaakt, en dan een lijn met singlecoils, humbuckers en h/s/s. Kost ze geen drol extra om dus in totaal een stuk of 8 versies te maken (mahonie back, sss, mahonie back, hss, alder back, sss, alder back, hss, voor tele en strat, dus 8 stuks). die CNC freest wel, de lakkers lakken wel. En dan desnoods 16: 8 USA, 8 mexicaans. de CNC doet 't echt wel.

De les paul is een icoon, toch? ondanks dat, verkoopt de gibson lp axcess (dus met floyd) als een tierelier.

de explorer is een icoon, toch? ondanks dat, is de xplorer met kahler niet aan te slepen.

de SG is een icoon, toch? ondanks dat is de SG met carved maple top op mahonie niet aan te slepen! sterker nog, gibson heeft zelfs nog een versie uitgebracht om aan de vraag te voldoen.

En zie je de vintage style sg's verdwijnen? nee, totaal niet. die lijn wordt steeds verder uitgediept, met standards met p90's, specials met 1 of 2 p90's, humbuckers, faded series, weet ik t' wat.

het kan wel, de wil is er alleen niet dus bij Fender. en waarom? ga een willekeurig engelstalig forum langs, en de wens voor een carved top tele is enorm. men wil over het algemeen liever een Fender dan een warmoth, dat is gewoon zo. Maar als de wens echt diep is, dan gaan we dus wel naar Warmoth doe. fender krijgt centen van de licentie, maar de echte winst, daar krijgen ze niks van. Warmoth boert goed hoor, gaat als een tierelier. Ze zijn met updates gekomen van hun PRS vorm, van de explorer vorm, van de carved tops, van de laminaten voor de tops, carved of vlak, en alleen maar omdat Gibson, PRS en Fender hele grote steken laten vallen in hun assortimentsbreiwerk.

Wat me opvalt is dat je steeds blijft aanhalen dat het wel KAN. Maar dat is hier niet de kwestie. Het kàn zeker, anders zou Warmoth geen carved tele's aanbieden. De vraag is hier gewoon of het bedrijf het WILT doen. En dat is volgens Fender simpelweg "neen". Of ze hierdoor niet innovatief zijn te noemen is ook onbelangrijk; elk merk heeft zijn eigen geschiedenis en voert zijn eigen beleid. Zoals al eerder gezegd; laat het custom aspect en het pimpen over aan Warmoth.

RobertoL
4 juni 2009, 15:17
Cool!

http://www.jgguitars.com/pix/blmstrcust59_goldt_3.jpg

Best wel vette combi!
Die vorm, daar is weinig meer tele meer aan. Eerder een lp (das ook logies, want daar moetie op lijke)

Orgasmocaster
4 juni 2009, 15:56
Wie zegt dat? Volgens mij is een carved tele juist iets wat tussenin zit en zal die ENORME vraag serieus meevallen.

Ik vraag er al jaren om! :???:

humbucker
4 juni 2009, 16:02
oh k*t, sorry. Ik heb je over het hoofd gezien..

Malle Eppie
4 juni 2009, 19:56
Er zijn trouwens wel Fender tele's met carved top, zitten wel 2 Humbuckers in maarja..:makeup:

Telecaster Aerodyne

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/regular/6/6/6/374666.jpg

MichaelSS
4 juni 2009, 20:19
Heb je een aandeel in Warmoth ofzo?? Overal waar ik een post van Orpheo lees heeft direct verband met Warmoth.

Hendriks
4 juni 2009, 20:40
Heb je een aandeel in Warmoth ofzo?? Overal waar ik een post van Orpheo lees heeft direct verband met Warmoth.

Ook in Gibson en toen in Crimson en nu in Warmoth, whats next ?

HaroldA
4 juni 2009, 21:18
Heb je een aandeel in Warmoth ofzo?? Overal waar ik een post van Orpheo lees heeft direct verband met Warmoth.


Ook in Gibson en toen in Crimson en nu in Warmoth, whats next ?

Don't know, don't care...

Als onzen Orph straks into (echte) Fenders ofzo is zal me aan m'n spreekwoordelijke zak roesten.

Hij heeft daarentegen wel verstand van zaken (zie z'n pickups topic!) en hij draagt custom bouwers een warm hart toe.

Ja, ik stoor me wel eens aan z'n wispelturigheid, maar zo is hij waarschijnlijk gewoon. Nou f*cking en.


@Orpheo: wind je niet zo op en ga lekker verder met waar je zelf zin in hebt!

sjaak1990
4 juni 2009, 22:42
Pff zeg waarom wordt er altijd een negatieve draai gegeven aan warmoth (dus orpheo's). Ik vind het er super uitzien! Geen discussie over Fender nodig lijkt me...het gaat om de Warmoths! Ik vind het een mooie subtiele carve!

Ik snap ook dat Orpheo vaak Warmoth noemt, simpelweg omdat mensen het vergeten/uitsluiten.
Ik wil van de zomer een custom gitaar bestellen, of een Crimson of Warmoth. Dit lijkt me voor mij juist erg mooi. IK vind het mooier dan een gewone tele, kan nog wat worden met een exotische top zo!

sjaak1990
4 juni 2009, 22:45
Cool!

http://www.jgguitars.com/pix/blmstrcust59_goldt_3.jpg

Best wel vette combi!

Zoiets wil ik wel!

Hendriks
4 juni 2009, 22:59
Pff zeg waarom wordt er altijd een negatieve draai gegeven aan warmoth (dus orpheo's). Ik vind het er super uitzien! Geen discussie over Fender nodig lijkt me...het gaat om de Warmoths! Ik vind het een mooie subtiele carve!

Ik snap ook dat Orpheo vaak Warmoth noemt, simpelweg omdat mensen het vergeten/uitsluiten.
Ik wil van de zomer een custom gitaar bestellen, of een Crimson of Warmoth. Dit lijkt me voor mij juist erg mooi. IK vind het mooier dan een gewone tele, kan nog wat worden met een exotische top zo!

Volgens mij zegt er niemand iets negatiefs over Warmoth. Dus de posts nog maar eens lezen.

Orpheo
4 juni 2009, 23:04
het is bij jullie ook nooit goed he? Ik geef alleen aan waar wat te vinden is, omdat ik her en der lees dat men dat ook wil. Dat het warmoth is, is toeval (nja, niet echt, ik volg behoorlijk strak wat daar gaande is). Het is gewoon heel dubbel van de meesten hier, en heel debiel. Aandelen, belachelijk.

Er word een vraag gesteld, waar vind ik dit of dit, en dan kom ik met een antwoord (warmoth, crimson), en dan is 't dus verkeerd dat ik zoiets suggereer. Bijvoorbeeld, een uit de kluiten gewassen les paul, hol, met firebird headstock. ja, crimson doet dat, en niet eens voor 3000E, hooguit 1700E. maar nee, ik mag crimson niet aanbevelen, omdat dat niet gibson oid is. maar als iemand anders 't doet, wow, goed idee.

stelletje hypocriete, achterlijke, bekrompen, kansloze rukkers.

rijsberman
4 juni 2009, 23:06
Ik loop nu een half jaartje mee in het gitaarwereldje en dit forum. Ik heb me verbaasd over de populariteit van de LP. Alsof dat de grootste, bekendste gitaar is bij de massa.
Nou, vergeet 't maar, da's dus alleen zo onder gitaristen. Geweldige gitaren, natuurlijk, maar vraag een leek een gitaar te tekenen en het wordt óf een klassieke akoestische óf een strat óf een puntige, flying V of iets dergelijke. Geen LP.
Dat een 'single cut body' iets bijzonders zou zijn, vernoemd naar een held, ontgaat echt iedereen die geen gitarist is. Het enige dat Orpheo's les pauls met een echte te maken hebben is dat het dikke planken zijn met een single cut en humbuckerts erin. Net als 50% van alle andere elektrische gitaren. En toch moet men ze hier Les Pauls noemen.

Persoonlijk vind ik het een beetje kermisgitaren, veel van die gibbies met hun aanstellerige gold top. En die PRSsen met hun groene en paarsen flame maple tops ook trouwens. Iew. Nu heb ik ook wel eens een wonderschone honeyburst oid voorbij zien komen, dus ze kunnen het wel.

Nee, dan liever het ingetogenere van Fender. Een tele is een tele is een platte plank, vastgeschroefde platte hals en single coil pick ups. Verder niks. Een strat is al een opgepimpte aansteler, vergeleken met een tele. Blij dat Fender niet mee doet met al die hoogmodische onzin. Alsof innovatie altijd goed is.

sjaak1990
4 juni 2009, 23:09
Volgens mij zegt er niemand iets negatiefs over Warmoth. Dus de posts nog maar eens lezen.

Ik zeg een negatieve draai. Warmoth wordt niet afgekraakt maar dit model wordt meteen vergeleken met fender tele's enzo...
Dit model is lijkt mij juist voor mensen die geen standaard tele zouden willen, zoals ik. Beetje apartheid is toch goed. En custom is sowieso al geweldig, er zijn gitaren op de markt die ik 100% vind dus dan zou een bedrijf als Warmoth of Crimson de oplossing zijn.

Ik ben wel blij met zulke info hoor Orpheo ;)

Kijk maar eens naar de Warmoth modellen van Orgasmocaster, vind ze vele malen mooier dan welke Fender dan ook.

sjaak1990
4 juni 2009, 23:16
Ik loop nu een half jaartje mee in het gitaarwereldje en dit forum. Ik heb me verbaasd over de populariteit van de LP. Alsof dat de grootste, bekendste gitaar is bij de massa.
Nou, vergeet 't maar, da's dus alleen zo onder gitaristen. Geweldige gitaren, natuurlijk, maar vraag een leek een gitaar te tekenen en het wordt óf een klassieke akoestische óf een strat óf een puntige, flying V of iets dergelijke. Geen LP.
Dat een 'single cut body' iets bijzonders zou zijn, vernoemd naar een held, ontgaat echt iedereen die geen gitarist is. Het enige dat Orpheo's les pauls met een echte te maken hebben is dat het dikke planken zijn met een single cut en humbuckerts erin. Net als 50% van alle andere elektrische gitaren. En toch moet men ze hier Les Pauls noemen.

Persoonlijk vind ik het een beetje kermisgitaren, veel van die gibbies met hun aanstellerige gold top. En die PRSsen met hun groene en paarsen flame maple tops ook trouwens. Iew. Nu heb ik ook wel eens een wonderschone honeyburst oid voorbij zien komen, dus ze kunnen het wel.

Nee, dan liever het ingetogenere van Fender. Een tele is een tele is een platte plank, vastgeschroefde platte hals en single coil pick ups. Verder niks. Een strat is al een opgepimpte aansteler, vergeleken met een tele. Blij dat Fender niet mee doet met al die hoogmodische onzin. Alsof innovatie altijd goed is.

Pffff zeg wat is het nut van het afzeiken van Orpheo's gitaren? Kom op zeg :makeup:
Als ik een gitaar laat maken dan vind jij hem waarschijnlijk ook niet mooi maar dat boeit toch niet! Het gaat erom wat de eigenaar van de gitaar vind!

Ik vind een standaard tele juist lelijk, vind het op deze manier wel mooi. Komt zo wat minder primitief op mij over. Heb zeker wel wat met een standaard tele, vooral de fele sound vind ik heerlijk maar zal er toch geen een zelf kopen.

Het gaat er niet alleen om wat jij vind, het gaat erom dat dit voor andere mensen mooi kan zijn, bijvoorbeeld voor mij! En dit is echt geen mode gitaar, ik vind dit over 20 jaar nog steeds mooi...

En LPs zijn gewoon populair door die dikke sound... Toch mooi zon dik stuk hout!

Orpheo
4 juni 2009, 23:20
Ik loop nu een half jaartje mee in het gitaarwereldje en dit forum. Ik heb me verbaasd over de populariteit van de LP. Alsof dat de grootste, bekendste gitaar is bij de massa.
Nou, vergeet 't maar, da's dus alleen zo onder gitaristen. Geweldige gitaren, natuurlijk, maar vraag een leek een gitaar te tekenen en het wordt óf een klassieke akoestische óf een strat óf een puntige, flying V of iets dergelijke. Geen LP.
Dat een 'single cut body' iets bijzonders zou zijn, vernoemd naar een held, ontgaat echt iedereen die geen gitarist is. Het enige dat Orpheo's les pauls met een echte te maken hebben is dat het dikke planken zijn met een single cut en humbuckerts erin. Net als 50% van alle andere elektrische gitaren. En toch moet men ze hier Les Pauls noemen.

Persoonlijk vind ik het een beetje kermisgitaren, veel van die gibbies met hun aanstellerige gold top. En die PRSsen met hun groene en paarsen flame maple tops ook trouwens. Iew. Nu heb ik ook wel eens een wonderschone honeyburst oid voorbij zien komen, dus ze kunnen het wel.

Nee, dan liever het ingetogenere van Fender. Een tele is een tele is een platte plank, vastgeschroefde platte hals en single coil pick ups. Verder niks. Een strat is al een opgepimpte aansteler, vergeleken met een tele. Blij dat Fender niet mee doet met al die hoogmodische onzin. Alsof innovatie altijd goed is.

voor jou niet, voor mij is innovatie wel goed. ik ga je niet overtuigen, of proberen, want dat is zinloos. Maar boeie, mij best. het enige dat ik wilde, was men erop attenderen. en daaruit komt alleen maar gezeik.

als ik straks een topic open met 'er komt bij gibson een tele' krijg ik ook gezever, maar pas als men goed leest, en ziet dat 't valley arts is, is t' WOW, GAAAF MAN!!!".

ridicuul.


ps: werkelijk voorbeeld uit het forumverleden alhier.

Orgasmocaster
4 juni 2009, 23:20
Kijk maar eens naar de Warmoth modellen van Orgasmocaster, vind ze vele malen mooier dan welke Fender dan ook.

Cheers Mate!! :):):)

Orgasmocaster
4 juni 2009, 23:37
als ik straks een topic open met 'er komt bij gibson een tele' krijg ik ook gezever, maar pas als men goed leest, en ziet dat 't valley arts is, is t' WOW, GAAAF MAN!!!".


en het ironische is dat veel valley arts modellen door gibson gemaakt zijn met warmoth parts!! :):)

Robdop
4 juni 2009, 23:38
stelletje hypocriete, achterlijke, bekrompen, kansloze rukkers.

af en toe vind ik het hier er best zielig aan toe gaan..
het lijkt Nederland wel joh:|

iedereen heeft bepaalde voorkeuren, als iemand vraagt: wat denk je dat beter is een squier van €300 of een ibanez. dan zeg ik Ibanez niet omdat ik op allebij gespeeld heb maar omdat ik zelf een Ibanez heb en heel tevreden ben. dit is toch hartstikke logisch.
Orpheo attendeert ons gewoon op iets, en dat dat toevallig een lievelings merk van hem is meer dan logisch want dat volg je op de voet.

mijn mening: blijf bij het punt en ga niet op de man spelen:)

sjaak1990
4 juni 2009, 23:53
Cheers Mate!! :):):)

Geen probleem :) Mag gezegd worden toch :)

Orpheo
5 juni 2009, 00:03
af en toe vind ik het hier er best zielig aan toe gaan..
het lijkt Nederland wel joh:|

iedereen heeft bepaalde voorkeuren, als iemand vraagt: wat denk je dat beter is een squier van €300 of een ibanez. dan zeg ik Ibanez niet omdat ik op allebij gespeeld heb maar omdat ik zelf een Ibanez heb en heel tevreden ben. dit is toch hartstikke logisch.
Orpheo attendeert ons gewoon op iets, en dat dat toevallig een lievelings merk van hem is meer dan logisch want dat volg je op de voet.

mijn mening: blijf bij het punt en ga niet op de man spelen:)
anderen mogen het wel op de man af spelen naar mij toe, maar ik niet terug? hypocriet.

JeanPaul du Vinnie
5 juni 2009, 00:20
zucht...


ik word hier zo moe van...GA ER NOU NIET OVER DISCUSSEREN :)
Profetische woorden.

Mr_Moustache
5 juni 2009, 00:21
ik denk dat als ik een tele zou kopen (eerst een jazzmaster) en ik hem bij warmoth zou laten maken (koa!) gewoon lekker een platte zou nemen.

Neemt niet weg dat het een leuke optie is, en diversiteit in keus altijd goed is natuurlijk!

rijsberman
5 juni 2009, 01:04
En oh, he, voor mijn vorige post verkeerd begrepen wordt, ieder z'n ding, er is ruimte zat gelukkig voor alle soorten gitaren en hun liefhebbers. Ik wil niemand afzeiken en Orpheo's houten kunstwerkjes al helemaal niet.

Ik snap alleen niet (en van Orpheo al helemaal niet) dat als er iets smaakgebondens als een gitaar besproken wordt, er zo weinig ruimte is voor meningsverschillen. Kennelijk moet iedereen de glorie van Warmoth inzien. Kennelijk moeten we zeggen hee gaaf, een carved tele, cool! Want als er andere reacties komen (hmmz, neptroep ofzo) brandt de discussie los.

Dus hee, als jij het mooi vindt, fijn voor je. Ik vind het misschien k*t. Maar wat ik vind doet niets af aan jou genot of plezier. Of je smaak. Mijn mening is wat het is: mijn mening. Niet de jouwe. En als je een andere mening niet wilt horen moet je niet op een forum posten.



en sjaak1990: sig waardig!

Beetje apartheid is toch goed.
:crazyhappy:

Hendriks
5 juni 2009, 08:29
stelletje hypocriete, achterlijke, bekrompen, kansloze rukkers.

TS komt met een "noviteit" , wat volgens medeforum leden niet echt als noviteit gezien word en bovendien zijn er velen die hier ook niet op zitten wachten , nou is dit een openbaar forum en mag je dit aangeven . Sterker nog dit is zelfs de bedoeling van een forum .
Als je hier je gitaar post ,hoop je op complimenten , maar zul je er ook rekening mee moeten houden dat niet iedereen hem mooi vind en daar moet je tegen kunnen ,anders niet posten.

Geen reden om te lopen te schelden , ik kijk met regelmaat op het telecasterforum en kom deze termen daar niet tegen terwijl daar veel meer leden zijn. Het kan dus wel .

Robdop
5 juni 2009, 09:28
anderen mogen het wel op de man af spelen naar mij toe, maar ik niet terug? hypocriet.

ik bedoelde dit juist niet tegen jou....
maar ik geef je groot gelijk dat je een keer uithaalt naar die mensen.
ik bedoel dat niet iedereen altijd op de man(jou) moet gaan spelen maar gewoon over het onderwerp moet praten.

humbucker
5 juni 2009, 11:07
ok, fijn dat je laat weten dat Warmoth een carved Telebody in zijn assortiment heeft. Maar waarom flame je dan daarna de grote merken als zijnde conservatief en niet innovatief? Dat is puur gebasseerd op eigen bevindingen die nergens op slaan ("ENORME vraag" wordt later "her en der gelezen":???:) . Ook met de post waarin de geschiedenis van Warmoth even wordt aangehaald, trek je de aandacht compleet weg van het onderwerp. Het lijkt wel of je bewust wil dat dit topic uitdraait in een Warmoth vs Fender. En dan ga je achteraf lopen schelden. Wie is er hypocriet? Asjeblief man

artnaz
5 juni 2009, 11:09
Als Warmoth mij ook gaat endorsen doe ik ook vrolijk mee hoor! :cheerup:

Orpheo
5 juni 2009, 11:57
en toch zijn er nog steeds oogkleppen op. Ik begin toch echt niet over Fender. :seriousf:

en her en der als in diverse locaties, met vele gebruikers die het aldaar zeggen. Op het duncanforum, hier, warmoth forum, harmony central, en nog meer locaties heb ik gelezen dat men heel graag de carved top tele wil. En in plaats dat het is, ah, tof dat ze zoiets doen, word er geblaat dat het niet hoort, niet vintage is, of weet ik veel wat.

@orgasmocaster: zeker ironie, dat van valley arts. ook ironie is dat Warmoth de halzen leverde in de beginperiode van de fender customshop, en ook ironie is het, dat de boogie shit van EvH ook door Warmoth gemaakt is. (boogie is de verkoopplek geweest voor die shit, en uit charvel/boogie zijn een hoop bouwers gekomen, onder andere dus jackson, anderson, warmoth en schecter waarbij warmoth als eerste de compound radius neck fabriceerde).

Orpheo
5 juni 2009, 12:05
En oh, he, voor mijn vorige post verkeerd begrepen wordt, ieder z'n ding, er is ruimte zat gelukkig voor alle soorten gitaren en hun liefhebbers. Ik wil niemand afzeiken en Orpheo's houten kunstwerkjes al helemaal niet.

Ik snap alleen niet (en van Orpheo al helemaal niet) dat als er iets smaakgebondens als een gitaar besproken wordt, er zo weinig ruimte is voor meningsverschillen. Kennelijk moet iedereen de glorie van Warmoth inzien. Kennelijk moeten we zeggen hee gaaf, een carved tele, cool! Want als er andere reacties komen (hmmz, neptroep ofzo) brandt de discussie los.

Dus hee, als jij het mooi vindt, fijn voor je. Ik vind het misschien k*t. Maar wat ik vind doet niets af aan jou genot of plezier. Of je smaak. Mijn mening is wat het is: mijn mening. Niet de jouwe. En als je een andere mening niet wilt horen moet je niet op een forum posten.



en sjaak1990: sig waardig!

:crazyhappy:

smaakverschil, daar gaat het niet om denk ik af en toe. Het gaat erom dat ik wat post waarvan ik denk dat anderen er baat bij zouden kunnen hebben, maar omdat IK het post, het reden is voor een discussie, mod-edit. overdreven? denk het niet. Ik heb ooit een nieuwe gibson hier gepost (nieuw model), ik werd weggehoond als een fanboy. Paar weken later werd de 2e versie van die gitaar hier door iemand anders gepost, en damn, wow gave gitaar, coole finish, etc etc. Opeens was men wel enthousiast erover. nogal scheef dus.

Smaak is het probleem echt niet. Jij houdt van vintage? top! :ok: ik ook. Op een meeting zou ik net zo hard staan kwijlen op jou vintage style firebird of tele (strats heb ik weinig mee :chicken: ) als over de supernieuwe, hypermoderne RAN V van Tho. Alleen reacties als 'het is niet vintage dus kut' of 'tis geen Fender' of 'als er vraag naar was had Fender t al wel gedaan' etc etc, daar kan ik niet tegen. Als het dan ook nog is 'het is maar warmoth', dan spuw ik vuur. Niet omdat men tegen mijn merkje is, welnee. Omdat het maar weer eens tentoonspreidt hoe beperkt hun blik is, pure tunnelvisie. Er word een oordeel geveld zonder enige kennis van zaken, en daar mag ik me niet aan ergeren. waarom?


mod-edit Almar: Orp; doe 's rustig en kap 's met mensen zwart te maken.

humbucker
5 juni 2009, 12:20
en toch zijn er nog steeds oogkleppen op. Ik begin toch echt niet over Fender. :seriousf:

en her en der als in diverse locaties, met vele gebruikers die het aldaar zeggen. Op het duncanforum, hier, warmoth forum, harmony central, en nog meer locaties heb ik gelezen dat men heel graag de carved top tele wil. En in plaats dat het is, ah, tof dat ze zoiets doen, word er geblaat dat het niet hoort, niet vintage is, of weet ik veel wat.


Het is tof dat ze dat doen, absoluut. Maar Fender laat dat rustig aan Warmoth, omdat zij zich toch specialiseren op custom gebied én er een licentie hebben, dus ook nog wat geld wegplukken. Dus waarom begin jij dan over het "gebrek aan innovatie" etc.? Heeft er toch geen tiet mee te maken

Orpheo
5 juni 2009, 12:27
omdat ik het een logische stap zou vinden voor Fender om enerzijds veel meer back to basic te gaan (wat ze doen) en anderzijds een veel meer luxueuse serie neer te zetten, precies hoe gibson het dus aanpakt. Fender moet toch zien dat Gibson hier garen bij spint. Het is voor mij dus onbegrijpelijk dat Fender dat dus niet doet.

MichaelSS
5 juni 2009, 12:40
het is bij jullie ook nooit goed he? Ik geef alleen aan waar wat te vinden is, omdat ik her en der lees dat men dat ook wil. Dat het warmoth is, is toeval (nja, niet echt, ik volg behoorlijk strak wat daar gaande is). Het is gewoon heel dubbel van de meesten hier, en heel debiel. Aandelen, belachelijk.

Er word een vraag gesteld, waar vind ik dit of dit, en dan kom ik met een antwoord (warmoth, crimson), en dan is 't dus verkeerd dat ik zoiets suggereer. Bijvoorbeeld, een uit de kluiten gewassen les paul, hol, met firebird headstock. ja, crimson doet dat, en niet eens voor 3000E, hooguit 1700E. maar nee, ik mag crimson niet aanbevelen, omdat dat niet gibson oid is. maar als iemand anders 't doet, wow, goed idee.

stelletje hypocriete, achterlijke, bekrompen, kansloze rukkers.

Jemmuuuug jij bent pas kansloos. Het is je eigen schuld dat bepaalde mensen hier zo op jouwn posts over warmoth zo reageren. Bij elke reactie geef je wel weer een voorbeeld over hoe goed warmoth en crimson gitaren wel niet zijn.

En je moet niet zo zeiken. Je hebt zelf een periode gehad dat je alleen maar over gibson zat te zeiken en dat er voor jou niks anders was.

Alle respect voor jou hoor maar je overdrijft op de reacties van mensen die jou attenderen op het eeuwige warmoth gezever.

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=3644138

humbucker
5 juni 2009, 13:04
omdat ik het een logische stap zou vinden voor Fender om enerzijds veel meer back to basic te gaan (wat ze doen) en anderzijds een veel meer luxueuse serie neer te zetten, precies hoe gibson het dus aanpakt. Fender moet toch zien dat Gibson hier garen bij spint. Het is voor mij dus onbegrijpelijk dat Fender dat dus niet doet.

en nu zijn we er, JIJ vindt dat een logische stap. Ik dus niet :)

almarvk
5 juni 2009, 13:46
Dank Humbucker!

Orpheo; respecteer aub 's een keer een mening van een ander. Het topic begint prima, zelfs met complimenten, maar je moet zonodig weer alles er bij halen wat er totaal niets mee te maken heeft. Waarom laat je nou weer een topic ontsporen wat totaal onnodig is. Reactie kan via PM.