PDA

View Full Version : Nieuw Jazz fusion stuk met bestaande backing



covermark
4 juni 2009, 10:32
Heb bestaande Jazz Fusion backing ingespeeld. Ik ben beniewd wat jullie er van vinden

http://home.casema.nl/guitarmark/MR/sjaak.mp3

bagheera
4 juni 2009, 10:47
Ik vind het echt heel heel goed.
Voor mij inspirerend want dit is de muziek die ik ook speel en nog beter wil spelen.
Wie zijn jouw invloeden ?

Echt nog eens ik vind het heel goed

EDIT: van waar heb je deze backing track, ik wil deze ook wel eens proberen
en zou hem kunnen voorstellen bij de maandelijkse guitar battle.

covermark
4 juni 2009, 12:04
Bedankt voor je compliment :satisfie:. De link kun je vinden op gitaar.net bij luister hier eens naar onderwerp "de schuld van sjaak".

Tja, wie zijn mijn invloeden .....

Onder andere Mark Knopfler, Earl Klugh en Chet Atkins. Ik kan niet met plectrum spelen vandaar de 2 vingerende gitaristen :cooler:

ExplorerNut
5 juni 2009, 19:39
Kolere... wat goed! Ik ben normaal van de :zz: maar zo, een keertje via het forum is het goed te pruimen.

Ook de opname, de balans, het is net of er een hele band heeft gestaan.

Divine
5 juni 2009, 22:57
Hey covermark,

Goed gedaan! Mooie sound ook.

Puntje van kritiek: gezien de titel had ik iets totaal anders verwacht. Namelijk heftige jazz fusion a la Frank Gambale bijvoorbeeld. Naar mijn mening moet je om écht jazz fusion te klinken meer aandacht besteden aan onconventionele nootkeuzen, fraseringen en moet je vooral op je timing letten! Je speelt in dit stuk vrij veel op de beat (in je thema vrijwel gelijk met de bass drum en de snare). De kracht van jazz fusion gitaristen is juist hun interessante timing, waarbij ze bijvoorbeeld om de beat heen spelen, triolen met achtsten omwisselen, septolen met kwintolen etc.

Keep it up!

DTmaster
7 juni 2009, 11:52
niet slecht :)

bagheera
7 juni 2009, 12:12
Heb bestaande Jazz Fusion backing ingespeeld. Ik ben beniewd wat jullie er van vinden

http://home.casema.nl/guitarmark/MR/sjaak.mp3

kun je dit niet nog eens inspelen en filmen zet het op you tube dan kan ik je 5 sterren geven ik blijf er maar naar luisteren om inspiratie op te doen ik blijf het echt goed vinden

waarmee heb je dit eigenlijk gespeeld ??????

covermark
7 juni 2009, 19:33
@ Explorernut :
Bedankt, leuke reactie !
@ Divine :
Je hebt wel gelijk, ik had de titel anders moeten kiezen
@ Bagheera :
Ingespeeld met een Ibanez SA260 rechtstreeks op Boss Micro BR. Daar zit een standaard preset in die ik wel eens gebruik. Daarna track op de pc gezet en bij elkaar gemixt. Een camera heb ik niet (meer) Mocht her ooit zo ver komen dan zie je het vanzelf wel. Maarre, ik ben zeer vereerd!!

Braindead
14 juni 2009, 23:02
Klinkt echt lekker!