PDA

View Full Version : Het Tele virus!



Ibanez666
4 juni 2009, 00:16
Na mn rode Tele van CMI nu een nog onbekendere MIJ Tele.

http://img268.imageshack.us/img268/7430/telecqv.jpg

pannekoek
4 juni 2009, 00:19
hoe kom je daar nou weer aan? :D

rickert
4 juni 2009, 00:20
Het lijkt alleen maar een tele;)

Ibanez666
4 juni 2009, 00:24
Ebay usa. Het lijkt er genoeg op wat mij berteft, zeker voor 114 dollar ;)

Ibanez666
4 juni 2009, 00:27
Nou truste en tot morgen :)

Mafia66
4 juni 2009, 00:36
mooii:lovelove: GAS!!!

Eko
4 juni 2009, 07:45
Aan de kop ( en de trussrodcover ) te zien is het een Sakai. Leuke gitaar voor het geld.

Ibanez666
4 juni 2009, 10:25
Het is altijd afwachten, maar dat is juist een deel van het plezier...de gok :)

humbucker
4 juni 2009, 10:38
lollig ding voor het geld. Hopelijk klinkt ie een beetje?

Ibanez666
4 juni 2009, 10:42
lollig ding voor het geld. Hopelijk klinkt ie een beetje?

Das dus afwachten. De body is in ieder geval solid. Als de hals lekker is valt er met het geluid via pickups nog wel wat te fixen indien nodig. Ben wel benieuwd wat zon metalen element bij de brug doet. Iemand een idee waarom daar geen "standaard" single coil zit?

Rexx
4 juni 2009, 12:57
Gaaf ding man, je bent wel lekker bezig hé? haha

Ibanez666
4 juni 2009, 15:57
Gaaf ding man, je bent wel lekker bezig hé? haha

Yup de zoektocht naar goede goedkope gitaartjes zal altijd voortduren :)

mikeyaxeman
4 juni 2009, 16:00
leuk ding!
Heb een Squier tele in die kleur maar dan met maplehals die ik aan m'n vriendin heb gegeven (althans hij is in bruikleen ;)).

Goldfoxx
4 juni 2009, 16:02
Tele's hebben zeker een virus. Was nooit weg van hun vorm en sound, maan na mijn LC comet in handen te hebben gehad sloeg dat gelijk om in een voorliefde voor die dingen.

Ibanez666
4 juni 2009, 16:03
Tele's hebben zeker een virus. Was nooit weg van hun vorm en sound, maan na mijn LC comet in handen te hebben gehad sloeg dat gelijk om in een voorliefde voor die dingen.

Dat had ik dus met mn vorige aankoop, Tele van CMI

humbucker
4 juni 2009, 18:02
Das dus afwachten. De body is in ieder geval solid. Als de hals lekker is valt er met het geluid via pickups nog wel wat te fixen indien nodig. Ben wel benieuwd wat zon metalen element bij de brug doet. Iemand een idee waarom daar geen "standaard" single coil zit?

oh je hebt em dus nog niet. Hopelijk valt het mee! fingers crossed! Wat de invloed van die brug gaat zijn is moeilijk te zeggen zo denk ik. Afwachten dus!

vulvasonic
4 juni 2009, 21:08
Na mn rode Tele van CMI nu een nog onbekendere MIJ Tele.

http://img268.imageshack.us/img268/7430/telecqv.jpg
Dit lijkt verrekte veel op de telecaster die ik in een ver verleden bij het grofvuil heb weggeplukt (in die tijd stond het grofvuil nog gewoon aan de kant van de weg). Die van 'mij' was echter in een dermate slechte staat, dat ik er niets mee heb kunnen doen, los van de 70er jaren Fender mechanieken die de vorige eigenaar er blijkbaar op had gezet.

Geinig! :)

Chris Winsemius
4 juni 2009, 21:11
Cool!

Tele's zijn gewoon stoere gitaren imho (en als je op Chuck Norris nivo cool bent: natuurlijk 'n Esquire :D ).

Ibanez666
4 juni 2009, 21:21
oh je hebt em dus nog niet. Hopelijk valt het mee! fingers crossed! Wat de invloed van die brug gaat zijn is moeilijk te zeggen zo denk ik. Afwachten dus!

Jep die brug roept vraagtekens op, maar ook dat is fixable indien nodig. We zullen het zien, ik zal meteen ff een reviewtje posten als ik hem heb.

Ibanez666
4 juni 2009, 21:28
Cool!

Tele's zijn gewoon stoere gitaren imho (en als je op Chuck Norris nivo cool bent: natuurlijk 'n Esquire :D ).

Ja ben er helaas ruim 20 jaar te laat achter gekomen, heb Tele's altijd verafschuwt...

de_stoffel
5 juni 2009, 16:51
Ik was wat op youtube aan het rondneuzen en kwam op dit filmpje uit:*klik* (http://www.youtube.com/watch?v=V7wwKTyJ79E&NR=1).
Het deed me meteen denken aan jouw telecaster!

Ibanez666
5 juni 2009, 17:49
wel een dot inlay minder en een andere brug volgens mij, maar mocht de sound in de buurt komen van deze klaag ik niet :)

Thundermane
5 juni 2009, 18:47
Ik vind eigenlijk nog steeds dat Telecasters te basic er uit zien. Geen organische vormen. Maar ik kan niet onder ze uit. Het is zover ik weet ook 1 van de weinige gitaar soorten die je ook daad werkelijk in elke muzieksoort vind.
Zelfs in metal: http://www.youtube.com/watch?v=tnhdJVh9iIY
Is dan niet te stevigste metal, maar toch... Ook slipknot doet er aan. (Niet alsof ik nu veel met ze heb)
Ik zal dan ook niet ontkennen dat Telecasters echt goed kunnen klinken.

budje
5 juni 2009, 18:49
Ik vind t een ontzettend lief gitaartje, en zeker gezien de prijs ben ik jaloers!

als ik leuke goedkope amerikanen zie dan willen ze nooit overzees (schrijf je dat zo?) verzenden :(

Gefeliciteerd!

Ibanez666
5 juni 2009, 19:13
Ik vind t een ontzettend lief gitaartje, en zeker gezien de prijs ben ik jaloers!

als ik leuke goedkope amerikanen zie dan willen ze nooit overzees (schrijf je dat zo?) verzenden :(

Gefeliciteerd!



kijk dan in de UK

thnx

Ibanez666
9 juli 2009, 11:32
Hoera, de chauffeur is (eindelijk zucht) onderweg!

Meer pics en info als ik thuis ben van mn werk :)

Blend
9 juli 2009, 11:52
Na mn rode Tele van CMI nu een nog onbekendere MIJ Tele.

http://img268.imageshack.us/img268/7430/telecqv.jpg

Mwjaah, dacht dat ik hier al een reactie op had gepost, blijkt blijkbaar niet zo te zijn.

Sakai is volgens mij het enige merk wat dat gekke trc plaatje gebruikt. Solidbody is wel relaxt, de mijne is niet solid, maar gek gebouwd met verschillende lagen massief mahoney denk ik? Slapped heette dat geloof ik.

Gefeliciteerd ermee! Hopelijk heb je er een minder haat/liefde verhouding mee dan ik.

Ibanez666
9 juli 2009, 11:58
Mwjaah, dacht dat ik hier al een reactie op had gepost, blijkt blijkbaar niet zo te zijn.

Sakai is volgens mij het enige merk wat dat gekke trc plaatje gebruikt. Solidbody is wel relaxt, de mijne is niet solid, maar gek gebouwd met verschillende lagen massief mahoney denk ik? Slapped heette dat geloof ik.

Gefeliciteerd ermee! Hopelijk heb je er een minder haat/liefde verhouding mee dan ik.

Ik ben zelf ook heel benieuwd. Twas een gok om hem zo te kopen, maar financieel overleef ik het wel en anders maak ik er een simpel projectje van, misschien andere brug, pickups enz, maar dat kan natuurlijk ook allemaal niet nodig zijn :) Ik ga in ieder geval zo snel mogelijk fotos maken en een sound clip maken. Misschien vergelijk ik hem dan wel meteen met mn CMI: http://www.youtube.com/watch?v=62PwSulEq44 waar ik heel erg tevreden mee ben.

Keesz
9 juli 2009, 12:43
Mischien heb je wel een uncle mat plank.

ELECTRA maakte ook precies van dit soort tele's, alleen zat er dan een logotje op de die trussrod cover

http://www.rivercityamps.com/electra/

Viel me op door de 'omgekeerde' brug pup, misschien dat sakai op een blauwe maandag ook bij matsumoku is gemaakt!

geert1976
9 juli 2009, 12:53
Mwjaah, dacht dat ik hier al een reactie op had gepost, blijkt blijkbaar niet zo te zijn.

Sakai is volgens mij het enige merk wat dat gekke trc plaatje gebruikt. Solidbody is wel relaxt, de mijne is niet solid, maar gek gebouwd met verschillende lagen massief mahoney denk ik? Slapped heette dat geloof ik.

Gefeliciteerd ermee! Hopelijk heb je er een minder haat/liefde verhouding mee dan ik.

neem het woord slapped maar niet in de mond, volgens velen bestaat dat niet en is het gewoon triplex, ik heb de benaming slapped ook geleerd als zijnde meerdere houtlagen op elkaar gelijmd, maar anderen omschrijven dit als triplex:soinnocent:

Sakai's zijn goede gitaren en bouwstijl riekt inderdaad naar Matsumoku, topicstarter mist wel zijn ashtray zo te zien

Wietse heeft ook twee van zulke tele's, mooie en goede planken

beruk
9 juli 2009, 13:02
Ook fijne GAS mogelijkheden voor den linkshandigerts onder ons wat dacht je hiervan:
http://www.musiciansheaven.net/pics/acrylictelelh.jpg
$250,0

Ibanez666
9 juli 2009, 13:13
neem het woord slapped maar niet in de mond, volgens velen bestaat dat niet en is het gewoon triplex, ik heb de benaming slapped ook geleerd als zijnde meerdere houtlagen op elkaar gelijmd, maar anderen omschrijven dit als triplex:soinnocent:

Sakai's zijn goede gitaren en bouwstijl riekt inderdaad naar Matsumoku, topicstarter mist wel zijn ashtray zo te zien

Wietse heeft ook twee van zulke tele's, mooie en goede planken

Die van wietse hebben volgens mij wel een hals met een dot onlay meer..

Ibanez666
9 juli 2009, 13:18
deze heeft ook zon neck pickup in de bridge positie:

http://www.guitar-museum.com/guitar-16692-vintage-electra-telecaster-guitar-model-2248

Les Strat
9 juli 2009, 16:23
heb je hem al?

Ibanez666
9 juli 2009, 16:25
Ok, hij is binnen! Ik heb er nieuwe snaren op gezet, de floating bridge op de juiste plek gezet.

Pluspunten:
-sustain
-sound in alle 3 standen (neck is zo jazz!)
-goed te stemmen en intoneren
-blijft goed gestemd
-geen gekraak potmeters, alles werkt prima
-bespeelbaarheid

minpuntjes:

-1 busje stemmechaniek ontbreekt
-niet 100% zeker solid/plywood
-headstock niet heel mooi qua vorm en kleur
-actie iets hoger dan ik gewend ben (maar das misschien leuk voor slide)
- plastic tip van de switch is stuk

http://img528.imageshack.us/img528/1814/dsci5363.jpg

http://img216.imageshack.us/img216/5632/dsci5364.jpg

Les Strat
9 juli 2009, 16:27
ik vind hem net zo als je andere tele:P

Ibanez666
9 juli 2009, 16:33
http://img528.imageshack.us/img528/1169/dsci5365.jpg

http://img269.imageshack.us/img269/4788/dsci5366c.jpg

Ibanez666
9 juli 2009, 16:35
ik vind hem net zo als je andere tele:P

In welk opzicht? De verschillen zijn namelijk ruimschoots aanwezig

Les Strat
9 juli 2009, 16:56
verschrikkelijk uiterlijk

maar aldie goed klikt.....

Ibanez666
9 juli 2009, 17:03
verschrikkelijk uiterlijk

maar aldie goed klikt.....

Haha zo, sja de sound is voor mij ook het belangrijkste

Ibanez666
9 juli 2009, 17:09
iemand een idee waar ik dat ontbrekende busje van het stemmechaniek kan scoren?

Rinze
9 juli 2009, 17:20
Kijk eens bij een gitaarbouwer in de buurt, of een muziekzaak waar ze zelf nog repareren. Vaak hebben ze daar bakjes met oude losse onderdelen. Bij Rikkers in Grunnn mag je als je iets kunt vinden het meestal zo meenemen. Maar daar heb jij dan weer niks aan :chicken:

Wat betreft de hogere aktie: kun je toch gewoon afstellen?

Ibanez666
9 juli 2009, 17:22
Kijk eens bij een gitaarbouwer in de buurt, of een muziekzaak waar ze zelf nog repareren. Vaak hebben ze daar bakjes met oude losse onderdelen. Bij Rikkers in Grunnn mag je als je iets kunt vinden het meestal zo meenemen. Maar daar heb jij dan weer niks aan :chicken:

Wat betreft de hogere aktie: kun je toch gewoon afstellen?

thnx, weet je de naam van zon busje? Dan kan ik er even op googlen. Die actie is niet te verlagen voor zover ik kan zien, ik zie niets dat ik lager kan zetten.

Hendriks
9 juli 2009, 17:24
Tuner bushing heet het geloof ik , wel evn goed meten , je hebt ze in soorten.

Rinze
9 juli 2009, 17:27
Tuner bushing heet het geloof ik , wel evn goed meten , je hebt ze in soorten.

Yep.

Kan de brug niet lager? Dan zou je de halshoek kunnen veranderen met een shim, een dun stukje karton of hout. Is even uitproberen tot je de goeie dikte hebt maar het werkt wel.

EDIT: ik zie het al, je kunt vast het brugzadel er wel uithalen en dan aan de onderkant voorzichtig een beetje bijvijlen. Wat is dat eigenlijk voor materiaal, metaal of ontzettend vies gekleurd plastic? Als je de originele brug niet wilt verkloten dan kun je een nieuw zadeltje zoeken, kun je ook nog je eigen materiaal uitkiezen. Misschien is er wel zoiets van Graphtec, anders een standaard brugzadel van been of iets van messing voor de lekkere knallende jaren 70 klank.

Ibanez666
9 juli 2009, 17:30
Tuner bushing heet het geloof ik , wel evn goed meten , je hebt ze in soorten.

thnx! zal meteen ff kijken

Ibanez666
9 juli 2009, 17:32
Yep. Kan de brug niet lager? Dan zou je de halshoek kunnen veranderen met een shim, een dun stukje karton of hout. Is even uitproberen tot je de goeie dikte hebt maar het werkt wel.

nope alles zit vast, dat shimmen heb ik al eens geprobeerd bij een andere gitaar en das niet mijn ding. De actie is ook nog wel acceptabel hier, dus niet echt een noodzaak.

Rinze
9 juli 2009, 17:39
nope alles zit vast, dat shimmen heb ik al eens geprobeerd bij een andere gitaar en das niet mijn ding. De actie is ook nog wel acceptabel hier, dus niet echt een noodzaak.

Ah ok, zit het brugzadel ook vast? Je zou ook altijd het brugzadel nog aan de bovenkant kunnen bijvijlen maar als het niet al te dringend is dan doe je dat waarschijnlijk liever niet.

Ibanez666
9 juli 2009, 17:45
Yep.

Kan de brug niet lager? Dan zou je de halshoek kunnen veranderen met een shim, een dun stukje karton of hout. Is even uitproberen tot je de goeie dikte hebt maar het werkt wel.

EDIT: ik zie het al, je kunt vast het brugzadel er wel uithalen en dan aan de onderkant voorzichtig een beetje bijvijlen. Wat is dat eigenlijk voor materiaal, metaal of ontzettend vies gekleurd plastic? Als je de originele brug niet wilt verkloten dan kun je een nieuw zadeltje zoeken, kun je ook nog je eigen materiaal uitkiezen. Misschien is er wel zoiets van Graphtec, anders een standaard brugzadel van been of iets van messing voor de lekkere knallende jaren 70 klank.

brugzadel, bedoel je waar de snaren op rusten vlak voor het brug element? Das van metaal...en die zit niet vast, met vast bedoelde ik je kunt er niet mee naar boven of beneden

Rinze
9 juli 2009, 17:58
brugzadel, bedoel je waar de snaren op rusten vlak voor het brug element? Das van metaal...en die zit niet vast, met vast bedoelde ik je kunt er niet mee naar boven of beneden

Ja, het eigenlijke zadel zit in een gleufje, dat zadel zou je aan de onderkant iets kunnen afvijlen/schuren. Let er dan wel op dat je dat echt recht doet, zowel in de breedte als de dikte. Anders gaat het zadel minder goed kontakt maken met de ondergrond en dat komt de klank en sustain niet ten goede :dontgeti:

Ibanez666
9 juli 2009, 18:02
Ja, het eigenlijke zadel zit in een gleufje, dat zadel zou je aan de onderkant iets kunnen afvijlen/schuren. Let er dan wel op dat je dat echt recht doet, zowel in de breedte als de dikte. Anders gaat het zadel minder goed kontakt maken met de ondergrond en dat komt de klank en sustain niet ten goede :dontgeti:

ah juist die sustain viel me op, ik denk dat ik het maar zo hou, heb nog 5 gitaren met een lagere actie, dus keuze genoeg. Heb de tuner bushings al besteld :)

geert1976
9 juli 2009, 20:31
iemand een idee waar ik dat ontbrekende busje van het stemmechaniek kan scoren?

van een Epi LP/SG passen ook;)

En om de actie lager te krijgen kun je niet de hals wat boller zetten en eventueel topkam verlagen?

Ibanez666
9 juli 2009, 21:48
van een Epi LP/SG passen ook;)

En om de actie lager te krijgen kun je niet de hals wat boller zetten en eventueel topkam verlagen?

ik laat de actie zo denk ik, was van plan om eens wat met slide te gaan proberen en ik ga deze daar voor gebruiken. Wil niet te veel prutsen aan dat ding, ben een beetje onhandig. Misschien eens een andere brug+bridge pick up..

Helaas even te hard opgenomen met de voice record functie van mn fototoestel (jaja), hoop gauw eens wat beters op te nemen, maar het karakter van de gitaar is volgens mij wel hoorbaar. Ben vooral tevreden over de neck en midden positie, de brug sound moet ik nog wel wat aan wennen

http://files1.mailboxdrive.com/freemp3s/m/m.roosendaal1@quicknet.nl/915212.mp3

Ibanez666
9 juli 2009, 21:50
het begint met de bridge, dan beide, dan neck dan van alles wat

Blend
10 juli 2009, 11:20
Haha zo, sja de sound is voor mij ook het belangrijkste

En, hoe is de sound? ;) Jazzy zoals je zei?

Grappig dat jouw actie hoog is, de mijne speelt daarentegen als een tierelier, heerlijke soepele smalle hals, actie waarmee ik met m'n linkerpink nog boven de 20e fret een barree kan leggen.
Maar goed te intoneren is belangrijk, de mijne staat wel fout, dat merk je met flageoletten etc, die kun je gewoon op bepaalde posities niet spelen :mad:

Maar cool dingetje!

@Geert: triplex en slapped is zeker wel een verschil toch? Of je nou dunne lagen hout (bijv zo'n 30 lagen) op elkaar lijmt, of een stuk of 6 lagen massief hout?

Ibanez666
10 juli 2009, 11:23
En, hoe is de sound? ;) Jazzy zoals je zei?

Grappig dat jouw actie hoog is, de mijne speelt daarentegen als een tierelier, heerlijke soepele smalle hals, actie waarmee ik met m'n linkerpink nog boven de 20e fret een barree kan leggen.
Maar goed te intoneren is belangrijk, de mijne staat wel fout, dat merk je met flageoletten etc, die kun je gewoon op bepaalde posities niet spelen :mad:

Maar cool dingetje!




heb een paar posts terug een poging tot soundclipje gepost. :)

De actie is hoger dan mn andere gitaren maar niet te hoog, het speelt gewoon lekker dus ik klaag niet :)