PDA

View Full Version : Volledige demo voor Opleiding afgerond



pannekoek
3 juni 2009, 22:49
hey mensen,

sinds net de volledige demo van mijn opleiding afgerond!

het laatste nummer Shadows is af, en staat nu op m'n band hyves:
wat vinden jullie ervan?

www.gematria.hyves.nl

mijn demo bestaat uit de volgende nummers:

Shadows : www.gematria.hyves.nl
Prison of consciousness: www.gematria.hyves.nl
instrumental song: http://www.youtube.com/watch?v=6_VTqG-VWZY&feature=channel_page


ik probeer hiermee dus op de hogeschool van de kunsten te komen.

dinsdag(9 juni) heb ik m'n toelatingsexamen.

groeten, stephan

Riky
3 juni 2009, 23:44
Eternal Life zie ik nergens...

Is niet mijn soort muziek, maar je hebt het niet slecht gedaan. Heb je alles zelf gedaan?

Weet niet hoelang je al speelt?
Niet alle snelle stukken zijn even netjes, met name met sommige solo stukjes.
Je geluid kan me eerlijk gezegd ook voor geen meter behagen, sorry...

Hoop voor je dat jee aangenomen word:)
Denk wel dat je een kans maakt.

Succes

pannekoek
3 juni 2009, 23:49
Eternal Life zie ik nergens...

Is niet mijn soort muziek, maar je hebt het niet slecht gedaan. Heb je alles zelf gedaan?

Weet niet hoelang je al speelt?
Niet alle snelle stukken zijn even netjes, met name met sommige solo stukjes.
Je geluid kan me eerlijk gezegd ook voor geen meter behagen, sorry...

Hoop voor je dat jee aangenomen word:)
Denk wel dat je een kans maakt.

Succes



oh sorry, eternal life was shadows :) eternal life was nog de oude titel :)

heb niet alles alleen gedaan, drums/bas heb ik niet ingespeeld, die zijn ingespeeld door onze drummer en bassist, en het is ingezongen door de 2 zangers.
gitaarpartijen waren wel voor mijn rekening, net als een groot deel van de productie.

helaas moesten we het geluid digitaal doen. drums zijn wel met 4 microfoons opgenomen (2 overheads, een snare en een bassdrum mic)

ik speel nu zo een 2.5 jaar gitaar.

ook moet ik nog een theorietoets doen, en dat word mijn grootste struikelblok :chicken:

Riky
3 juni 2009, 23:52
aha! Nou opzich goed gedaan dan! Klinkt niet echt slecht voor een volledig eigen "productie!"

Theorie is voor mietjes btw. Ondrukt alleen maar je creatieve vrijheid;)

pannekoek
5 juni 2009, 09:46
aha! Nou opzich goed gedaan dan! Klinkt niet echt slecht voor een volledig eigen "productie!"

Theorie is voor mietjes btw. Ondrukt alleen maar je creatieve vrijheid;)

bedankt! :D

tja, theorie voor mietjes :soinnocent: ik begrijp dat het nuttig kan zijn voor het schrijven van nummers, vooral in groepsverband. maar de meeste die daar auditie doen zijn rond mijn leeftijd 17-18-19 jaar. dus eigenlijk alleen pianisten en klassieke instrumenten hebben op die leeftijd de theorie goed in hun hoofd.

als gitarist/drummer is dat natuurlijk ontzettend moeilijk. laat staan een dj di auditie doet, het is tenslotte een muziek technologische opleiding

JvD.
5 juni 2009, 12:01
klinkt leuk, ik zou de vocals super veel zachter zetten in je bandje. en van die bandfoto moest ik lachen. band foto's zien er altijd een beetje stom uit
Dat instrumentale nummer vind ik het muzikaalst. maar die gitaar kan echt niet, staat veels te hard en die tone doet pijn aan mijn oren =S

Anyway succes, ik denk dat je wel een grote kans maakt, je toont dat je heel ondernemend bent!

Is dit voor de HKU? mijn drummer wil dat ook doen.
in mijn "Scarf keeps you warm!!" topic in 'sounds' staat een track voor zijn HKU toelating.

pannekoek
5 juni 2009, 12:25
klinkt leuk, ik zou de vocals super veel zachter zetten in je bandje. en van die bandfoto moest ik lachen. band foto's zien er altijd een beetje stom uit
Dat instrumentale nummer vind ik het muzikaalst. maar die gitaar kan echt niet, staat veels te hard en die tone doet pijn aan mijn oren =S

Anyway succes, ik denk dat je wel een grote kans maakt, je toont dat je heel ondernemend bent!

Is dit voor de HKU? mijn drummer wil dat ook doen.
in mijn "Scarf keeps you warm!!" topic in 'sounds' staat een track voor zijn HKU toelating.

het instrumentale nummer is idd vreselijk qua tone, ik heb het opgenomen met een laptopje midden in de nacht en een line 6 pod x3 toen ik net wist hoe een usb in dat ding ging :seriousf:


grootste struikelblok is het theorie gedeelte tijdens het examen dinsdag

JvD.
5 juni 2009, 12:31
het instrumentale nummer is idd vreselijk qua tone, ik heb het opgenomen met een laptopje midden in de nacht en een line 6 pod x3 toen ik net wist hoe een usb in dat ding ging :seriousf:


grootste struikelblok is het theorie gedeelte tijdens het examen dinsdag
ik dacht dat je ook beoordeeld werd op de techniek? (dus het mooi opnemen?)

pannekoek
5 juni 2009, 12:38
ik dacht dat je ook beoordeeld werd op de techniek? (dus het mooi opnemen?)

ja word je ook, maar ik had de middelen (geld) niet ervoor, heb pas afgelopen maand fatsoenlijk kunnen opnemen en dat was dus de 2 nummers van de band

Arts
5 juni 2009, 13:17
Ik heb zelf ook toelating gedaan voor : Composition and Music Production
Ben toegelaten voor de basisopleiding.

Je wordt beoordeeld op 5 dingen: (weet niet of dit precies klopt) Vergeleken met alle andere mensen die toelating doen:
- Muzikaliteit (ik weet niet hoe ze dit beoordeeld konden hebben?? want uiteindelijk hoefde niemand op de toelatingsdag iets te spelen)
- Solfege & Muziekleer
- Opnametechniek
- Beroepsmogelijkheden ( dus dat je weet wat je ermee wil/kan gaan worden)
........ ??
Ik zal ff mijn beoordelingsformulier zoeken, dan pas ik de post nog wel even aan

Snap niet dat je eigenlijk 2 nummers in dezelfde stijl laat horen. In ieder geval stond er bij mij op zoveel mogelijk gebruik maken van verschillende instrumenten. Ik heb dus ook gewoon 3 compleet verschillende nummers gemaakt.
Ik weet niet welke keuze je gaat maken, maar solfege doet er zeker wel toe! Bij de ene opleiding iets meer dan de ander.

In ieder geval veel succes de komende dinsdag!

Geoffrey
5 juni 2009, 17:15
Muzikaal vind ik dit zeker niet slecht!!!
Maar de zang moet volgens mij wat stiller.. en de gezongen stukken klinken wat zagerig.

pannekoek
5 juni 2009, 18:01
@arts,

ik probeer bij music production and performence te komen.
ik heb inderdaad 2 nummers in dezelfde stijl gedaan vanwege tijdsgebrek. ik had nog een blues nummer gemaakt maar die vond ik niet goed genoeg.

ik weet niet precies wat ik ermee wil worden helaas. wat voor beroepen zijn redelijk?

ik weet dat ik de muziek in wil, maar heb nog niet een idee wat. de opleiding sprak mij gewoon ontzettend aan omdat je erg bezig bent met technologie in de muziek zoals opneemtechnieken bijvoorbeeld.

Arts
11 juni 2009, 13:48
en hoe ging het?

pannekoek
11 juni 2009, 23:46
en hoe ging het?

het ging best goed! ze waren best tevreden met de demo, maar m''n gebrek aan theorie was vooral het probleem. ik kreeg een basisopleiding aangeboden en die kans wilde ik graag! nu hopen dat de commissie het uiteindelijk goedkeurt.

ik krijg het binnen 3 weken te horen:dontgeti:

pannekoek
24 juni 2009, 12:05
en het is gelukt :D ik ben aangenomen :blast:

hole
25 juni 2009, 08:27
:rockon::blast:
Gefeliciteerd!!!!!

peter_heijnen
25 juni 2009, 10:16
Gefeliciteerd Pannekoek!

Mag ik je (als ouwe pik en afgestudeerd conservatorium) wel aanraden om naast je best te doen vooral te focussen op wat je er mee wil? Een muziekopleiding is niet bepaald de sleutel tot maatschappelijk succes, laat staan als je niet weet wat je er eigenlijk mee gaat doen.

spanky_franky
25 juni 2009, 11:08
Goed bezig, panneNkoek!