PDA

View Full Version : 'Crush' of iets dergelijks?



Squier02
3 juni 2009, 22:42
Hallo,

Ik vraag me al een tijdje af wat voor techniek dit is, en nog belangrijker, hoe je deze kan leren. Ik noem het altijd een 'Crush' wegens gebrek aan een betere of juiste naam. Weet iemand de correcte benaming en hoe dit werkt?

voorbeeld: de opening van de solo in het nummer Rock and Roll Train van AC/DC.

Goede cover van dit nummer en de solo: http://www.youtube.com/watch?v=43uCBEKb82U&feature=channel
De 'Crush' is op 2:26.

Alvast bedankt!

Megadeth22
3 juni 2009, 22:43
Pick-slide? :blast:
edit: Als het inderaad een pickslide is die je bedoelt, moet je je plectrum tussen de twee onderste snaren duwen. Terwijl je plectrum tegen de twee snaren aan schuurt, beweeg je je plectrum mee met de snaren naar links! Als dit niet duidelijk is (Ik ben soms vaag), op youtube staan ZAT voorbeelden!

aaronstonebeat
3 juni 2009, 23:30
Yep, je schraapt met de zijkant van je plectrum over de ribbels van de laagste snaren. En als je boven de toets komt, kun je je plectrum ook nog omlaag drukken en langs de frets laten ratelen.

Het gaat beter met wat meer gain dan met wat minder. En het vereist wat oefening voordat het steeds goed gaat.

En je zou het prettig kunnen vinden voor deze techniek een deel van het plectrum te kiezen dat niet in de buurt van de punt zit. Eén flinke haal levert twee fraaie half cirkelvormige inkepingen in de rand van het plectrum op en die voel je absoluut bij het aanslaan als ze te laag zitten.

Squier02
4 juni 2009, 18:47
Jup dit bedoel ik helemaal, bedankt voor in de info! Ik ga maar is oefenen.:hippie: