PDA

View Full Version : Wat te doen??



hugo123
3 juni 2009, 21:07
Ik heb een repetitie met een bandje zondag, nou heb ik zelf behoorlijk wat spullen(pedalboard, gitaar versterker, etc) en de 2e gitarist heeft alleen een cube, nou voel ik me altijd wat ongemakkelijk als ik met hun speel omdat ik van alles meezeul en hij dus niet. Dus wat zouden jullie doen, toch alles meenemen en zo je sound behouden, of minder meenemen..?

arcane
3 juni 2009, 21:25
Ik zou gewoon mijn spul meenemen.

Bluze
4 juni 2009, 00:24
Gewoon alles meenemen als je dat wil.

artnaz
4 juni 2009, 00:32
Als het echt veel verschil maakt of je je hele pedalboard en je grote(?) versterker meeneemt, moet je dat doen natuurlijk. Ik heb ook zo'n bandje gehad die het supersimpel deden, en dat deed ik dan ook. Alleen een Tubescreamer gebruikte ik + een lelijk klinkende oude Fender-amp die daar stond.

En als het maar een beetje jammen is voor de lol, zou ik ook iet moeilijk doen. Kortom, jij kan zelf het beste inschatten wat je moet doen! ;)

FruscianteFan
4 juni 2009, 01:10
Ik zou vooral niet minder gaan meenemen omdat de andere gitarist weinig/niks meeneemt. Ik heb wel een tijdje gespeeld bij een band die repeteerde in een hok dat voor mij behoorlijk slecht bereikbaar was (fiets, bus én lopen). Toen koos ik ervoor om alleen m'n gitaar mee te nemen, dat leverde ook wel weer leuke dingen op. Maar in een band waar ik me echt thuis wil voelen, moet ik gewoon mijn effecten erbij hebben. Daar ben ik vertrouwd mee en het is min of meer een onderdeel van mijn sound en gitaarspel.

Maar het hangt er dus wel van af hoe serieus de band is. Als je voor de lol in een band zit die toch niet gaat optreden, dan is het anders dan wanneer je de ambitie hebt om veel op te treden en dingen op te gaan nemen.

't Is wel weer grappig dat ik altijd meerdere gitaren meeneem naar repetities (die zijn nu om de hoek, en ik heb m'n rijbewijs) - ik zal wel moeten, want in beide bands speelt de toetsenist ook een nummertje mee op gitaar. Dan neem ik dus ook m'n oude multi-effect mee. En zo blijf je aan de gang... :)

Di Stefano
4 juni 2009, 11:37
Naar repetities neem ik nooit al mijn gear mee. Enkel het hoogst noodzakelijke.