PDA

View Full Version : AXE FX meeting 27 Juni.....



Analie-G
3 juni 2009, 19:53
Hey Boys,
Ik kan 27 Juni in Utrecht voor de meeting dus Les Paul R8...regel jij de rest qua ruimte etc etc etc....

Edwin: neem aub je QSC monitor mee...ben heel benieuwd !

Ik neem zelf dus de AXE mee en mijn Nik Huber Orca waarmee de sounds geprogrammeerd zijn......

Tot dan, :rockon:
Anand

Les Paul R8
3 juni 2009, 20:24
Helemaal super. Bij deze de start van de inschrijvingslijst.

De ruimte is gereserveerd van 13:00u - 16:00u. We hebben ruimte 3.
Er is een Yamaha PA aanweziig (hij dacht van het type MEX5000)
Er kunnen maximaal een man of 20 in, dus ik wil de inschrijving tot 20 man beperken

Het adres is:
dB's
Cartesiusweg 90A
3534 BD Utrecht

Een goeie Strat en Les Paul zullen in ieder geval aanwezig zijn. In verband met de beperkte ruimte, graag zo min mogelijk spullen meenemen. Als je iets specifieks wilt testen, graag in overleg.

Graag de lijst kopiëren en je eigen naam toevoegen.

1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius

Tony L
3 juni 2009, 20:27
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L

Thanks Anand!! Geweldig dat je de mogelijkheid biedt om de Axe-Fx te beluisteren / bespelen. Ook geweldig dat jij de organisatie op je neemt Les Paul R8!

Johannes
3 juni 2009, 21:34
ik ben erbij :)

1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes

Boogie_Man
3 juni 2009, 21:35
count me in!

1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man

Stratliefhebber
3 juni 2009, 21:49
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!

Top van je Anand, dat je dit mogelijk maakt. Groov'in!

hugo
4 juni 2009, 08:27
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo

fransoos
4 juni 2009, 14:17
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo
9. Fransoos

kijk er al naar uit !

TimmU
4 juni 2009, 15:17
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo
9. Fransoos
10. TimmU . Ben benieuwd!!!

tnijland
4 juni 2009, 19:42
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo
9. Fransoos
10. TimmU . Ben benieuwd!!!
11 Theo Nijland

Ben graag van de partij!

peter_heijnen
4 juni 2009, 21:02
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo
9. Fransoos
10. TimmU . Ben benieuwd!!!
11. Theo Nijland
12. peter_heijnen


Wat een goede actie Anand en Robbert!
Ik ben heel erg benieuwd en zal er graag bij zijn, zal ik mijn mackie srm350 monitor meenemen?

Analie-G
4 juni 2009, 21:25
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo
9. Fransoos
10. TimmU . Ben benieuwd!!!
11. Theo Nijland
12. peter_heijnen


Wat een goede actie Anand en Robbert!
Ik ben heel erg benieuwd en zal er graag bij zijn, zal ik mijn mackie srm350 monitor meenemen?


Hoi Peter,
dat zou te gek zijn want de AXE klinkt over dat soort monitoren erg goed ...graag een stereo paar , thanks man !

Analie-G
4 juni 2009, 21:26
Oh, als iemand speciale wensen / sounds heeft die hij graag wil horen , stuur me dan een clip ervan en ik zal kijken of ik dat erin kan programmeren.....:)
:metal:

peter_heijnen
5 juni 2009, 13:01
...graag een stereo paar , thanks man !
Dat gaat helaas niet lukken, ik heb er maar eentje, maar ik ben zeker ook benieuwd hoe de axe in mono daarover gaat klinken. Als er nog iemand is die een srm350 wil meenemen, kan het natuurlijk wel in stereo... ;)

Analie-G
5 juni 2009, 13:07
Dat gaat helaas niet lukken, ik heb er maar eentje, maar ik ben zeker ook benieuwd hoe de axe in mono daarover gaat klinken. Als er nog iemand is die een srm350 wil meenemen, kan het natuurlijk wel in stereo... ;)

No problemo , mono is ook cool voor de dry sounds.....

vincedepooh
5 juni 2009, 23:39
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo
9. Fransoos
10. TimmU . Ben benieuwd!!!
11. Theo Nijland
12. peter_heijnen
13. Vincent

Kan ik eindelijk horen waar ik voor aan het sparen ben... :soinnocent:

MSNL
11 juni 2009, 08:53
1. Analie-G: Trotse Axe FX bezitter
2. Les Paul R8: Zorgt voor Strat en Les Paul
3. Chris Winsemius
4. Tony L
5. Johannes
6. Boogie_Man
7. stratliefhebber!
8. Hugo
9. Fransoos
10. TimmU . Ben benieuwd!!!
11. Theo Nijland
12. peter_heijnen
13. Vincent
14. MSNL

tnijland
13 juni 2009, 18:40
Oh, als iemand speciale wensen / sounds heeft die hij graag wil horen , stuur me dan een clip ervan en ik zal kijken of ik dat erin kan programmeren.....:)
:metal:

Ik was wel beniewd naar deze sounds:
Michael Landeau's CD Tales From the Bulge: My Bulbous Meathead te vinden op

http://www.artistdirect.com/nad/window/media/page/0,,263581-7966077,00.html

Beetje een lukather achtige sound met een hoog CAE karakter....

vergelijk maar eens met de sound van Luke zelf: Tears of My Own Shame

http://www.artistdirect.com/nad/window/media/page/0,,311046-1064702,00.html

Die had natuurlijk op dat moment een beetje een Hendrix vibe in gedachten ;)

Alvast bedankt voor de moeite en tot binnenkort!

Analie-G
13 juni 2009, 23:23
Ik was wel beniewd naar deze sounds:
Michael Landeau's CD Tales From the Bulge: My Bulbous Meathead te vinden op

http://www.artistdirect.com/nad/window/media/page/0,,263581-7966077,00.html

Beetje een lukather achtige sound met een hoog CAE karakter....

vergelijk maar eens met de sound van Luke zelf: Tears of My Own Shame

http://www.artistdirect.com/nad/window/media/page/0,,311046-1064702,00.html

Die had natuurlijk op dat moment een beetje een Hendrix vibe in gedachten ;)

Alvast bedankt voor de moeite en tot binnenkort!


Hey , ik heb het beluisterd maar kan je me een mp3 ervan sturen want dan kan ik het vergelijken...zonder mp3 kan ik het niet in mijn pc zetten....als je evt een nummer hebt van em waarin de gitaren alleen te horen zijn een stukje , nog beter !
Thanks ,
A+

anand.mahangoe@concepts.nl

tnijland
14 juni 2009, 16:49
Komt voor elkaar! Ik heb je een email gestuurd met een duidelijk herkenbare Lukather sound.

Alvast bedankt,
Theo

Chris Winsemius
27 juni 2009, 11:58
Ik kom er zo aan...

peter_heijnen
27 juni 2009, 18:02
Zo, het was weer erg leerzaam en gezellig! Nou nog een koper voor mijn heritage LP vinden, gelukkig heb ik er geen haast mee, maar die ultra gaat er wel komen. ;)

Anand super bedankt voor je geweldige inzet en instelling, HELEMAAL TOP!!!
En Robbert natuurlijk ook voor de organisatie en het bijhouden van de speelminuten! :)

TimmU
27 juni 2009, 18:05
Ah damnit! Vergeten!:(

Rinze
27 juni 2009, 18:08
Zo, het was weer erg leerzaam en gezellig! Nou nog een koper voor mijn heritage LP vinden, gelukkig heb ik er geen haast mee, maar die ultra gaat er wel komen. ;)


Onder de indruk Peter? Zelf erop gespeeld? Zo ja, en hoe was dat :crazyhappy:

peter_heijnen
27 juni 2009, 18:21
Ja was wel te gek hoor!

Het is modeling, dus het is gewoon niet hetzelfde als een buizenamp, punt, maar toch echt te gek. Maw, je moet er helemaal niet van verwachten dat het net werkt als een stack, je moet het ding gebruiken waar het goed voor is. De feel is echt helemaal niets op aan te merken, helemaal goed dus. Neem daarbij de echt hoge kwaliteit van de effecten en reken maar uit.

Chris Winsemius
27 juni 2009, 18:41
Was 'n toffe meeting!

Ben zelf zeer onder de indruk wat betreft de geluidskwaliteit en de feel is zeer ok.

Als je het vergelijkt met "de betere buizenversterkers" dan haalt ie het nog niet maar qua gewicht, veelzijdigheid en "direct 'n goeie sound naar recording of PA" kan 'n vrachtwagenlading tubeamps wat meer wegen en "wat meer gedoe zijn" ;)

Ook nog de vorige eigenaar van m'n Ibanez ADL delay IRL ontmoet. :ok:

Anand, Robbert: bedankt voor de goeie organisatie!!! :rockon::ok::rockon:
Peter H.: ik spreek/mail je hopelijk zsm.!

Tony L
27 juni 2009, 19:03
Het was tof! Erg onder de indruk van de axe. Ik heb niet veel op te merken aan die feel maar ik ben ook geen buizen purist die precies weet "hoe het zou moeten klinken". Het klonk voor mij als een huis en hij reageerde geweldig op volume en dat is eigenlijk het enige wat voor mij belangrijk is.

Rinze
27 juni 2009, 19:05
En nou allemaal sparen :seriousf:

Stratliefhebber
27 juni 2009, 20:36
Allereerst, erg geslaagd!!!

Leuk om ook de mensen achter de nick te ontmoeten.

Thanks >
Robert voor de organisatie en Anand voor het de goede demo en duidelijke uitleg.

Ik heb mij prima vermaakt dat is een ding wat zeker is, ok genoeg gekletst.
>Axe fx:
Het apparaat is absoluut een POD killer, daar hoef ik niet eens heel lang over na te denken, echter zal ik niet opeens mijn buizengear op marktplaats zetten. Wel kan het een enorme aanvulling zijn voor in de studio, live (in ear) of als efx bak. Lekkere feel en goede sounds, transparant en (wat ik heb kunnen zien) simpel te proggen.

Toch zie ik het nu als een add-on bij mijj huidige set-up, echter mocht ik opeens een finan. meevaller hebben, dan kan deze meevaller weer geconpenseerd worden met een Axe-fx.

Iedereen bedankt voor deze toffe meeting, leuk initiatief!!!

Peter H. misschien stalk ik je binnenkort d.m.v. PM ;);)
Chris: doe het rustig aan ;);)

Sj03rd
28 juni 2009, 00:21
maar is er nu ook iemand van jullie die m juist in combinatie met een buizenamp gaat gebruiken? daarin ben ik juist geinteresseerd. Voor de kleine gigs alleen het rack met daarin de AXE als pre-amp en multi-fx en voor de overige gigs de axe-fx alleen als FX-module met mn buizen amp...

Tony L
28 juni 2009, 09:14
Ik denk dat je de axe prima kan gebruiken als alleen een fx-module. Ik zie geen redenen of problemen waarom je dat niet zou kunnen doen. Ik vond de effecten echt heel gaaf, vooral dat ene sweep effect. Anand heeft gisteren aangegeven dat veel mensen de axe zo in eerste instantie wilden gebruiken, als alleen fx-module. Veel mensen hebben hun buizen amp na een tijdje niet meer meegenomen omdat het geluid van de preamps al erg goed is. Anyway, jammer dat je er gisteren niet bij was want dan had je hem in actie kunnen horen en voelen. Dat zegt vaak veel meer dan de info die je op Internet vind ;)

peter_heijnen
28 juni 2009, 10:19
maar is er nu ook iemand van jullie die m juist in combinatie met een buizenamp gaat gebruiken? daarin ben ik juist geinteresseerd. Voor de kleine gigs alleen het rack met daarin de AXE als pre-amp en multi-fx en voor de overige gigs de axe-fx alleen als FX-module met mn buizen amp...
Dat is wel mijn bedoeling, ook voor kleine gigs. Ik heb een prachtige supercompacte GT soul-o-single 1x12 combo. De GT heeft een prima clean als ook de vette rand, de axe moet dan voor de fx en higain geluiden zorgen.

Als de axe nou ook nog eens een switcher a la bijv g-major zou hebben om je amp mee te switchen..., zou dat moeilijk in te (-laten ;)) bouwen zijn? :)

Hydra
28 juni 2009, 11:23
Dat is wel mijn bedoeling, ook voor kleine gigs. Ik heb een prachtige supercompacte GT soul-o-single 1x12 combo. De GT heeft een prima clean als ook de vette rand, de axe moet dan voor de fx en higain geluiden zorgen.

Als de axe nou ook nog eens een switcher a la bijv g-major zou hebben om je amp mee te switchen..., zou dat moeilijk in te (-laten ;)) bouwen zijn? :)

Dat kan je externe footswitcher dan doen ... moet die wel of multicc,s kunnen zenden of relais als je amp daarop switched..

De betere hebben die opties. Dus switch je met 1 klik een andere preset of effect aan/uit en je ampchannel.

peter_heijnen
28 juni 2009, 12:01
Ja dat snap ik natuurlijk ook wel, maar zou het niet mooi zijn als ik die ruimte in mijn rack zou kunnen uitsparen? ;)

Johannes
28 juni 2009, 13:27
De meeting was inderdaad geslaagd, nette organisatie en gezezellige mensen!
Axe-fx klinkt op het eerste oor lekker (icm met fatsoenlijke speaker(s) :P), ik ga m zeker nog es aan de tand voelen ergens.


Als de axe nou ook nog eens een switcher a la bijv g-major zou hebben om je amp mee te switchen..., zou dat moeilijk in te (-laten ;)) bouwen zijn? :)

Zonder het ding van binnen gezien te hebben, lijkt dat me zeker mogelijk (pm voor info).

Les Paul R8
28 juni 2009, 13:49
De meeting was erg leuk. Weer veel geleerd en weer nieuwe GN-ers leren kennen.
De Axe-FX heeft mij behoorlijk overtuigd. Het gemak waarmee Anand elke keer een goeie sound wist neer te zetten geeft ook aan dat het niet nodig is enorm veel te tweaken. Een buizenamp zal het nooit worden, maar voor opnames en ipv een cab met mic ervoor zal dit uitstekend werken en zullen maar weinig mensen de verschillen horen.

Anand: bedankt voor je goeie uitleg en het beschikbaar stellen van de Axe FX en je tijd!

Peter: Je kan een Nobels switcher achter je Axe FX leggen in het rack en je kan switchen wat je wilt ;)

tnijland
28 juni 2009, 14:54
Ik sluit mij helemaal aan bij de mening van mijn voorgangers. Perfecte demonstratie, goede uitleg met daarnaast voor iedereen wat tijd om het apparaat wat beter te leren kennen.

Van de Axe-Fx zelf vond ik persoonlijk dat de feel heel redelijk was maar ik werd vooral overtuigd vanwege het feit dat iedere gitarist vrij snel een duidelijke eigen sound wist te creeren die naar mijn mening indrukwekkend was. Dat demonstreert wel de veelzijdigheid van de Axe en vooral de goede amp modellen en effecten... Mijn persoonlijke favoriet was toch wel de JTM amp maar dat waarschijnlijk heeft meer te maken met de speelstijl.

Ook ik wacht nog even met aanschaf maar de Axe-Fx is inmiddels wel erg hoog gestegen op mijn wensen lijstje.

Anand en Robbert, nogmaals bedankt voor jullie inzet!

Boogie_Man
28 juni 2009, 15:00
Allereerst niet erg onder de indruk. De speakers maakten echter HET verschil. De peavey speakers als PA deden hem totaal geen recht. Met een mackie speaker(tje ;)) klonk hij ineens VEEL beter.

Heb hem jammer genoeg nog niet goede metal klanken horen geven, maar ik heb zelf ook nog niet achter de knopjes gezeten. Kben wel overtuigd dat dit zeker een heel goede amp is.

Iig, was gezellig bedankt Anand voor de tijd en moeite en bedankt Robbert voor de organisatie!

hugo
28 juni 2009, 15:49
Anand en Robert, bedankt voor alles!

Ik ben toch wel redelijk overtuigd dat dit mijn nieuwe speeltje gaat worden. Het was nog niet helemaal mijn geluid maar dat zal er zeker inzitten, met de tonelab LE die ik nu gebruik duurde het enkele maanden tweaken (niet continu uiteraard) totdat ik er een beetje lekkere sound eruit kreeg. In een paar seconden had Anand al een betere sound met de AxeFX.

Speaker doen idd een hoop en dat is ook niet meer dan logisch, jammer dat we de mackie hoofdzakelijk als stoel hebben gebruikt wat ook daarvan was ik overtuigd, lekker licht, goed te betalen en vooral een enorme goede spreiding. Ik heb zowel voor als erachter gestaan en het geluid verschil was minimaal, het klonk overal goed.

Met gewone gitaarversterkers vind ik dat altijd irritant, dat het geluid veel scheller wordt als je er een paar meter er vandaan staat.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat het niet voor iedereen is, het is gewoon een andere manier van geluiden maken dat met een buizenamp. Maar als het goed in de zaal klinkt en op het podium kan ik alles horen (en iedereen mij) ben ik zeer tevreden.


Hugo

peter_heijnen
28 juni 2009, 17:31
Peter: Je kan een Nobels switcher achter je Axe FX leggen in het rack en je kan switchen wat je wilt ;)
Ja ik weet het Robbert.

Maarrrr, ik heb dus een perfecte looper/switcher, dus switchen is geen enkel probleem. Echterrrrrr, het zou nog leuker zijn als ik die BUITEN mijn rekje kon laten. Mijn streven is niet een groot rek, maar juist een héééél kleintje.

peter_heijnen
28 juni 2009, 17:32
Zonder het ding van binnen gezien te hebben, lijkt dat me zeker mogelijk (pm voor info).
Eerst een gitaartje verkopen... ;)

MSNL
28 juni 2009, 18:01
Anand en Robbert bedankt voor de organisatie van de meeting! Super!

Ik sluit mij aan bij de andere reacties: De Axe FX is heel veelzijdig, heeft een goede feel en klinkt super. Niet te vergelijken met het spul van Line 6.
Het is niet voor iedere gitarist weggelegd, maar de AxeFx zou voor 1 van mijn bands op zich een hele goede optie zijn. We spelen allemaal met in-ear monitors en hebben geen speakers meer op het podium staan. Ik gebruik nu een uitgebreid rack met 2 preamps, buizeneindtrap, powersoak/speakersimulator en effecten. Alles in een 12 units rack.
Dit zou vervangen kunnen worden door de Axe FX.

Maar ik heb 'm nog niet besteld. Ik heb mijn twijfels over enkele punten.
Het belangrijkste vond ik het (mid)hoog. Ik vond dit wat 'hard' klinken.
Ik streef zelf altijd naar een warm, rond maar toch helder hoog wat met mijn buizenversterkers altijd vrij eenvoudig lukt. Dit heb ik gisteren niet gehoord.
Dit kan een kwestie van tweaken zijn en de combinatie met de (peavey) speakerkasten.

Daarnaast de psychologische drempel om al mijn mooie spullen in het rack thuis werkloos te hebben liggen.........(doet ook wel wat pijn :-))

Kortom, bijna overtuigd en mischien moet ik hem maar gewoon bestellen...

iemand interesse in Soldano X99, VHT 2/50/2, Lexicon MPX g2, DMC System mix plus (en nog veel meer..)

Tony L
28 juni 2009, 19:32
De reden dat er veel hoog in zat komt omdat Anand gezegd heeft dat hij dat in zijn band en thuis nodig heeft om door de mix te komen. Dit heeft hij zelfs een aantal keer verteld zaterdag. Op het moment dat hij de treble boost in de axe uitzette klonk het al een stuk minder hard. Daarnaast zou je natuurlijk (in de gekozen amp) nog een lading hoog kunnen weg draaien.

MSNL
28 juni 2009, 19:46
De reden dat er veel hoog in zat komt omdat Anand gezegd heeft dat hij dat in zijn band en thuis nodig heeft om door de mix te komen. Dit heeft hij zelfs een aantal keer verteld zaterdag. Op het moment dat hij de treble boost in de axe uitzette klonk het al een stuk minder hard. Daarnaast zou je natuurlijk (in de gekozen amp) nog een lading hoog kunnen weg draaien.

Anand heeft dat inderdad meerdere malen gezegd, maar dat is dan ook het punt wat mijn zorgen baart. Als ik mijn geluid wil hebben, dus met minder hoog, kom ik met mijn Axe Fx nog wel door de mix? Dit lukt mij met de versterkers die ik gebruik nu wel. Zowel via cabinet en speaker als rechtstreeks via speaksimulator.
Ik snap best dat je redelijk veel hoog moet hebben om door een mix te komen, maar de versterkers die ik nu gebruik hebben een ronder hoog. Ik vond het hoog van de Axe Fx zaterdag minder mooi dan ik nu heb. Ik weet niet of dat een kenmerk is van de Axex of de instelling van afgelopen zaterdag.
Als ik dat ronde hoog zaterdag gehoord zou hebben, zou ik hem waarschijnlijk al besteld hebben.

Tony L
28 juni 2009, 20:16
Ik denk dat uitproberen de enige manier is om daar achter te komen. Als ik het werk van Anand beluister dan hoor ik helemaal nergens een schel of hard hoog. Zou het niet wat te maken kunnen hebben met de Peavey monitors waar we over gespeeld hebben? Of had je dat over de Mackie ook? Het kan ook zijn dat jij in je band helemaal geen treble boost nodig hebt. Wederom, ik denk dat uitproberen de enige optie is. Volgens mij heb je een 15-day trial als je de axe koopt.

Analie-G
30 juni 2009, 00:45
Zo Heren !
Eindelijk tijd om achter de pc te zitten....jullie ook bedankt voor de gezellige tijd, vond het zekers leuk om te doen.

Hierbij enkele antwoorden / tips :
Je kunt om zekers als toevoegende gear gebruiken en hoeft zekers niet te betekenen dat je je buizenamp weg moet doen .....das gewoon persoonlijk smaak , de een verzamelt goede amps maar kan zo`n alles in 1 beestje zekers goed gebruiken zekers als je nagaat dat het publiek het verschil echt niet zal horen in de zaal......daarnaast zijn er ook genoeg ervaren buizengek gitaristen die na verloop van tijd hun buizen sound uit de Axe halen en dat dan de echte amps stof liggen te vangen want live wordt alleen de Axe gebruikt en ga zo maar door....ieder zijn ding.

Het is dus gewoon een andere gereedschap : gebruik waarvoor je denkt dat ie goed is.

Als je em als combi gear wilt gebruiken voor grotere gigs met je echte buizenbak + cab...kan makkelijk allemaal want de FX gedeelte is waanzinnig !

Voor goede metalklanken : check de Axe FX forum : er zijn zoveel metalclips die echt waanzinnig klinken.......en de AXE heeft veel amps + cab impulses die supersounds leveren . Kijk oa naar clips van Clawfinger ! Hij had laatst zijn eigen Peavey 5150 met sm57 mic opgenomen en toen gesleuteld aan zijn Axe om datzelfde resultaat te hale : 1uur nodig gehad en voila !

MSNL: inderdaad , de midhoog klonk `hard`...ligt aan de heerlijke PA waarover iedereen voornamelijk gespeeld heeft...de mackie liet iets heel anders horen en thuis / opnames / live heb ik absoluut geen `hard` midhoog....
Wel heb je vrij veel hoog nodig om goed door de mix te komen...maar dat kan makkelijk gewoon warm en vol klinken net als je echte amp.

Peter: ik denk dat als je tijd zou hebben met de Axe , dat je vrij goed je eigen buiznecombo sound kunt benaderen waardoor je een hele kleine rack van 2 he nodig hebt en geen combo extra ..plus alle switcher etc....wel je mackie gebruiken ! hahaha

Ik ga zekers achter zo`n monitor aan voor mezelf op het podium ...was aangenaam verrast door zijn sound en gewicht etc , thanks !

Succes iedereen verder met je zoektocht naar je sound op welke manier dan ook.
AXE FX is gewoon weer een andere TOOL om je sound te krijgen met zijn vele extra`s......de een vind marshall super , de andere Mesa , de andere Boner :)
En enkelingen gaan een hele andere weg op.....weg van de gemakzucht hahahahaah : AXE FX

Gr,
A+

peter_heijnen
30 juni 2009, 10:30
Peter: ik denk dat als je tijd zou hebben met de Axe , dat je vrij goed je eigen buiznecombo sound kunt benaderen waardoor je een hele kleine rack van 2 he nodig hebt en geen combo extra ..plus alle switcher etc....wel je mackie gebruiken ! hahaha
Je zult vast gelijk hebben, maar op de een of andere manier zoek ik het vaak via de moeilijke weg, iets met karma of zo :). Gelukkig is ook enige gemakzucht mij niet vreemd en zal ik binnenkort mogelijk met één mackie en één 4he SKB (kabels en fc's in een racklade) helemaal voorzien zijn. En nogmaals bedankt voor zaterdag, was top!

peter_heijnen
1 juli 2009, 08:59
Nog even over de mackie.

Ik riep dat ie 300 watt was maar laat ik dat nu net even hebben gechecked en nu blijkt dat het maar 165w voor de woofer + 30w voor het hoog is. Voordeel blijft natuurlijk de nog geen 12 kilo die het ding weegt.

Excuses voor mijn eerdere vlaag van totale verstandsverbijstering!