PDA

View Full Version : Mesa Boogie Mark3---->Koch Loadbox 2



texasspecial
3 juni 2009, 19:35
Ik wil de Loadbox alleen als attenuator gebruiken, voor de thuissituatie , zodat de omgeving geen geluidsoverlast ervaart.

Heeft iemand ervaring met Mesa Boogie versterkers en de Koch als attenuator en blijft de klank overeind??

caliban
4 juni 2009, 00:53
Ik denk dat het niet zozeer uitmaakt welke amp je gebruikt met een bepaalde loadbox maar eerder van de kwaliteit van je loadbox zelf. Ik heb er geen ervaring mee, dus ik kan helemaal fout zijn.

interessander
4 juni 2009, 01:04
De half power optie op de mark III (als die er op zit) maakt niet veel uit?

caliban
4 juni 2009, 01:08
Ik vind die vrij weinig doen.

interessander
4 juni 2009, 01:16
Ja maar jij hebt toch een coliseum? Dan is half power alsnog meer dan de meeste buizenamps!

texasspecial
4 juni 2009, 09:31
De mijne is de 60 watt uitvoering en heeft derhalve geen halfpowerswitch.

the sure thing
4 juni 2009, 10:03
Er staat in het blad "Gitarist" een test van 4 powersoaks en die van Koch kwam er goed uit. Het enige nadeel van die van Koch, is dat er geen draaiknop op zit, maar dat volumeverlaging stapsgewijs gaat (je moet dan geloof ik kabels switchen). Wat ik niet verwacht had: de WEBER hoor ik erg goede verhalen over, maar volgens "Gitarist" tastte die teveel het geluid aan.

guitarguru
4 juni 2009, 10:46
Heb zelf de Koch gehad. Tastte de sound nauwelijks aan inderdaad. Maar vond uiteindelijk dat ik dezelfde resultaten thuis kon behalen met een scheurpedaaltje voor mijn cleane amp (50 w). Na dit pedaal had ik dan nog een reverb-unit waar ik het uitgangsnivo ging knijpen. Prima sound, zo zacht als ik maar wilde.

Wat ik wel te gek vond van de Koch, was dat ik bij bepaalde gigs geen speakerkast hoefde mee te nemen. Dus gewoon amp-top in de Loadbox en zo de mengtafel in. Klonk niet verkeerd.

texasspecial
4 juni 2009, 11:56
Heb zelf de Koch gehad. Tastte de sound nauwelijks aan inderdaad. Maar vond uiteindelijk dat ik dezelfde resultaten thuis kon behalen met een scheurpedaaltje voor mijn cleane amp (50 w). Na dit pedaal had ik dan nog een reverb-unit waar ik het uitgangsnivo ging knijpen. Prima sound, zo zacht als ik maar wilde.

Wat ik wel te gek vond van de Koch, was dat ik bij bepaalde gigs geen speakerkast hoefde mee te nemen. Dus gewoon amp-top in de Loadbox en zo de mengtafel in. Klonk niet verkeerd.

Had jij de Loadbox 2?

guitarguru
4 juni 2009, 12:47
Ja, de Loadbox 2.

texasspecial
6 juni 2009, 11:52
Heb zelf de Koch gehad. Tastte de sound nauwelijks aan inderdaad. Maar vond uiteindelijk dat ik dezelfde resultaten thuis kon behalen met een scheurpedaaltje voor mijn cleane amp (50 w). Na dit pedaal had ik dan nog een reverb-unit waar ik het uitgangsnivo ging knijpen. Prima sound, zo zacht als ik maar wilde.

Wat ik wel te gek vond van de Koch, was dat ik bij bepaalde gigs geen speakerkast hoefde mee te nemen. Dus gewoon amp-top in de Loadbox en zo de mengtafel in. Klonk niet verkeerd.

Ik zal dat proberen met mijn T-Rex Replica, daar zit ook een volume regeling op, zou een hoop geld schelen!

fenderben
9 juni 2009, 12:59
Heb zelf een mesa mk 3 gehad met een THD hotplate. Ging perfect! Geen geluidsverlies en traploos te regelen.