PDA

View Full Version : Nieuwe Ibanez modellen!!!!!!



bassopotmus
25 maart 2003, 12:09
Owkee, jullie zijn van me gewent dat ik anti-Ibashit ben, right? Nou guess what de nieuwe folder heeft me bekeerd, oei neiuwe modellen, betere specs en vette GAS!!

for example:

De nieuwe SRX serie..vergelijk die eens voor de gein met een G&L..zie je de overeenkomsten in brug, elementen...eens proberen, maar zal niet alles zijn.

De SR series intresseren me nog steeds niet(nek problemen..)
Ow zie net dat ze die klote vintage bruggen een eindelijk vernieuwd hebben...

De nieuwe EDC lijkt me wat op een SR..maar heft een triple coil bucker..nog steds dat rotte plastic..en dan die tulpvorm.

De ATK's nog altijd goed en zo solide...maar dan heb ik toch me OLp liever...maar die Atk's blijven vet, vernieuwd met extra jazz element in neck positie trouwens!

Dan hebben we nog de BTB series, moet je van houden, heb me alten vertellen dat de toon subliem moet zijn, enige feed-back van jullie hierover?
Ik vind ze wat minder in looks marjah, lijk beetje op een modulus zie ik net, Q serie..

Zow..eens naar de guitar shop en die nieuwe lijn proberen..Ik koop niets, we gaan voor de Fenderjazz!!!(voorlopig..)

Joghy
25 maart 2003, 14:11
Allemaal coole basjes (en moest ik geld hebben, ik zou er van elk eentje kopen :smile:
maar ook ik blijf maar terugkeren naar de Fender Jazz V ...

Vooral de SRX is een lekkere bas - aggressief, maar geen MM. Echt de moeite waard. De actieve elektronica van de BTB werkt wat te extreem naar mijn smaak, maar voor de rest een mooie toon en zeer allround. En het allerbeste: ze zijn allemaal ook in 5-string te krijgen :smile:

Easy Rider
25 maart 2003, 14:23
Potverdorie bassopotmus, wat heb je toch tegen die SR's? :smile:
Dat zijn de snelste necks in the business, jongen! :grin:

De BTB ziet er idd ook veelbelovend uit, maar heeft tall frets... Doet mij maar de mediums van de SR, das een stuk soepeler spelen.
De ATK mogen ze houden, lomp ding.
De SRX lijkt inderdaad wel Ibanez' antwoord op de Stingray te zijn... Misschien dat Ibanez de MM sound aan speelcomfort heeft weten te binden. :razz: Voor mij wel een leuk basje om te proberen. Jammer dat ze geen Prestige versie hebben...
Ergodyne's zijn ook heel comfortabele bassen. Beetje gelimiteerd in tone dacht ik echter, mja heb er wel op gespeeld maar nooit door een goeie amp, dus moet eigenlijk m'n bek houden daarover.

EZ

bassopotmus
25 maart 2003, 14:46
Ik ga binnenkort eens naar me local zaak, die is totaaldealer van Ibanez, ga ik een kijken of ik me blikveld wat kan veruimen..
Die srx wil ik indd eens proberen! en de K5, jah ook een SR neck, dus das ff kijken of ik em wel owkee ga vinden, maar de specs leigen er niet om

skabouter
25 maart 2003, 16:40
hoe kom ik aan de catalogus ?

ik wil hem ook !!!

bassopotmus
25 maart 2003, 17:25
serlui.nl..ff invullen en in de bus!

skabouter
25 maart 2003, 20:31
wat invullen ?

kan ik gewoon een mailtje (music@serlui.nl) sturen naar ze, waarin ik mijn adres geef en vraag of ze um opsturen ??

Wouter J
25 maart 2003, 20:51
Aangezien ik op een fender Precision bass speel en een eigen gebouwde Rickerbacker copie heb met een ware spoor biels als hals heb ik dit te zeggen over die "snelle" soundgear halsjes.

Ze voelen aan als een rietje als ik er een bespeel, Ik ben altijd bang dat ik 'm overbreek.

Easy Rider
25 maart 2003, 23:11
Je moet ook niet maar alles stuk willen maken! :smile:
Je moet erop spelen, niet mee vechten.

EZ

bassopotmus
26 maart 2003, 12:17
Ik geef em wel gelijk dat de el cheapo Ibanezzen heel onzuivere nekken hebben, echt onstabiel..Jah persoonlijke ervaring.Maar ik ga echt, echt eens kijken of de duurdere modellen mij wel kunnen bekoren, want snelle halsen, dat zijn ze zeker!!

Maar goed dat zijn jazzen ook

Easy Rider
26 maart 2003, 12:36
Nah, toch iemand weten te overtuigen! :smile:

EZ

bassopotmus
26 maart 2003, 13:33
Jah....je hoort er nog van..Na mijn test(hopelijk hebben ze wat meerdere modellen staan) Maar die goedkoopste lijn is gewoon te cheap....daarvan kan gewoon niemand me anders overtuigen

skabouter
30 maart 2003, 21:46
joghy, je zei dat alle BTB`s in 5 string te krijgen zijn

geld dat ook voor die ene walnutflat, met die single coils ?? die is mooi, maar ik moet geen 4 string

Joghy
31 maart 2003, 09:04
Ik dacht het wel, het is wel een iets duurder model - BTB1005 E 'Prestige' model of zoiets.

bassopotmus
31 maart 2003, 12:28
iets duurder? Prestige modellen zitten net onder de 2000€, koop ik me liever een "echte" voor..

skabouter
31 maart 2003, 12:43
nou joghy das wel een heeeeel ander model. inderdaad, als ik 2000 euro had zou ik er geen ibanez voor kopen.

ok, die BTBtjes van 750 zijn het waard, en de K5 ook. maar 2000 voor zo`n SR of BTB prestige is wat veel. koop ik liever een rickenbacker of een 2e hands rikkers van

skabouter
31 maart 2003, 12:46
een k5 voor 1000 das nog wel te doen. dat ding is ook vrij prestige. niet echt, maar wel bijna. en de helfd zo goedkoop

bassopotmus
31 maart 2003, 16:30
moest je daar 2 keer voor posten?

wannabefieldy
1 april 2003, 20:07
met de iets goedkopere ibanezjes red je het ook aardig jah... die k5 en de betere sr's zijn idd goedkoop en goed speelbaar!!!

:razz:
(moest weer koel doen met me goedkope maar ozo koele gear :razz: :grin: :grin: )

AntY
1 april 2003, 20:12
Op 2003-03-31 16:30, schreef bassopotmus:
moest je daar 2 keer voor posten?


moet je daar nou voor posten? laat die jongen lekker :smile:

bassopotmus
1 april 2003, 21:40
Neej vond het grappig dat tie nog ens posten en eigenlijk hetzelfde zei, heey no problemo ik laat em zeker.
Ik mag skabouter juist graag! Hij vind de K5 ook wel leuk,..

AntY
1 april 2003, 22:03
ja maar als je mod bent mag dat niet meer hoor, dan kan zoiets verkeerd worden opgevat :smile:

skabouter
1 april 2003, 22:49
dankje anty

dankje basso

skabouter
1 april 2003, 22:50
dankje anty :grin:

dankje basso :grin: