PDA

View Full Version : gitaarnet guitar battle backing track discussie



bagheera
3 juni 2009, 11:24
hallo iedereen,

Boudewijn had mij verteld dat het een goed idee zou zijn om de inzendingen en discussies over de Backingtrack in een apart topic te houden.

Alle voorstellen voor een nieuwe backingtrack kun je hier kwijt.
Of als je niet meteen een track weet maar je weet wel een genre ( metal, pop, rock, punk, blues, jazz, funk .... ) dan kan je dat ook altijd zeggen.

we zij benieuwd naar jullie voor voorstellen.

bagheera
3 juni 2009, 11:27
Samthegreat4 ging dit weekend nog eens proberen er iets van te maken.

en in het andere topic heeft artnaz een voorstel gedaan van rock-blues a la my guitar gently weeps

maar we zien wel wat er uit de bus komt he.

artnaz
3 juni 2009, 12:43
Ja, rock-blues lijkt me wel wat, maar iets anders vind ik ook niet erg (als het maar niet te harde metal is).

Jeroensnake
3 juni 2009, 14:40
Iets meer rock lijkt mij prima. Liefst met wat tempo.

Zoals bijvoorbeeld Rory Gallagher - Shinkicker (http://www.youtube.com/watch?v=a6jfdHB2qKQ)

artnaz
3 juni 2009, 15:12
Nee, dat Status Quo rock'n'roll vind ik persoonlijk niks! :D Maargoed, that's me...

bagheera
3 juni 2009, 15:58
Iets meer rock lijkt mij prima. Liefst met wat tempo.

Zoals bijvoorbeeld Rory Gallagher - Shinkicker (http://www.youtube.com/watch?v=a6jfdHB2qKQ)
vind ik ook wel goed om naar te luisteren maar hier heb ik nog nooit op gesoleerd.

B0UDEWIJN
3 juni 2009, 18:42
Laten we de tracks iig een beetje variëren, niet alleen maar blues. Het idee van Jeroensnake lijkt me prima.

bagheera
3 juni 2009, 19:07
Laten we de tracks iig een beetje variëren, niet alleen maar blues. Het idee van Jeroensnake lijkt me prima.

ja tuurlijk, het is helemaal de bedoeling dat het elke maand wat anders is zodat iedereen eens in zijn element kan zijn voor een goede solo te spelen.
Samthegreat4 wilt nog eens proberen een backing te maken maar het staat jullie ook vrij om een bestaande backing te posten degene die dan het meest in de smaakt blijkt te vallen wordt gebruikt

thomas_lc
4 juni 2009, 15:32
Ik denk dat er wat verschillende backing tracks gemaakt moeten worden met verschillende genré zodat ook mensen die bijvoorbeeld niet van rock blues houden hun improvisatie op een jazz backing kunnen zetten.

Ook is het dan leuk om gewoon voor die 3 genré een aparte battle te maken :p

pannekoek
4 juni 2009, 15:35
ik denk dat 3 genres een goed idee zijn,

persoonlijk ben ik meer van de rock/metal

bagheera
4 juni 2009, 19:44
Ik denk dat er wat verschillende backing tracks gemaakt moeten worden met verschillende genré zodat ook mensen die bijvoorbeeld niet van rock blues houden hun improvisatie op een jazz backing kunnen zetten.

Ook is het dan leuk om gewoon voor die 3 genré een aparte battle te maken :p
Gaat dat niet gewoon heel veel werk worden.

Persoonlijk dacht ik dat het een goede oefening zou zijn om te spelen op een backing die net niet binnen jouw gewoontes ligt.
Je zou er echt wat uit kunnen leren.
Vandaar dat ik ervoor zou opteren om elke keer gewoon 1 andere backing te gebruiken.
Om het sneller vooruit te laten gaan zou ik zeggen alle 2 weken maar ik ben bang dat we gewoon niet genoeg inzendingen zullen hebben dan.

Indien we toch 3 backings zouden gebruiken zou ik het toch in 1 topic houden en in 1 stemming iedereen dan over dezelfde kam en gewoon kijken wie dan de beste van allemaal heeft gespeeld.

Anders is het gewoon geen doen meer denk ik

thomas_lc
4 juni 2009, 20:21
Ik denk dat het allemaal makkelijk te doen is.
Als je gewoon 3 verschillende topics maakt in dit subforum met een passende titel dan kunnen mensen gewoon hun creatie posten en ik denk dat het dan ook handig is dat je maar 1 genré mag kiezen waar je aan meedoet.

bagheera
4 juni 2009, 23:39
Ik denk dat het allemaal makkelijk te doen is.
Als je gewoon 3 verschillende topics maakt in dit subforum met een passende titel dan kunnen mensen gewoon hun creatie posten en ik denk dat het dan ook handig is dat je maar 1 genré mag kiezen waar je aan meedoet.

er doen nu al maar 7 mensen mee

gemiddeld 7 gedeeld door 3 = 2.33

dat wordt me nog al een battle

maar goed als de backingtracks binnen komen wil ik het gerust proberen en naar gelang de inzendingen kunnen we nog altijd zien hoe we de wedstrijd beslechten

artnaz
5 juni 2009, 01:21
Ik denk ook dat het verstandiger is om het bij één genre per battle te houden. Overigens hoop ik dat we deze maand geen jazz gaan doen, want dat heb ik nooit gedaan, en de volgende twee maanden ben ik op vakantie. :D

bagheera
5 juni 2009, 01:23
Ik denk ook dat het verstandiger is om het bij één genre per battle te houden. Overigens hoop ik dat we deze maand geen jazz gaan doen, want dat heb ik nooit gedaan, en de volgende twee maanden ben ik op vakantie. :D

voor alles een eerste keer he

Ik denk dat het rock wordt deze keer. ( daar ben ik al niet goed in )
jazz zou bij mij beter geweest zijn ;)
maar ja ik had ook wel gedacht dat mijn score van deze maand beter ging geweest zijn:chicken:

artnaz
5 juni 2009, 02:17
"Beter ging geweest zijn"?

Maargoed, misschien valt het toch mee deze keer... ;) Rock ben ik ook niet op tegen trouwens, wel tegen de eerder geposte rock'n'roll. Maargoed...

B0UDEWIJN
5 juni 2009, 16:51
maar ja ik had ook wel gedacht dat mijn score van deze maand beter ging geweest zijn:chicken:

Die van jou kwam volgens mij ook wat later, dus de eersten konden niet op jou stemmen(of klopt dat niet ?).

bagheera
5 juni 2009, 17:10
Die van jou kwam volgens mij ook wat later, dus de eersten konden niet op jou stemmen(of klopt dat niet ?).

ja de mijne kwam helemaal op het einde he

thomas_lc
5 juni 2009, 20:08
er doen nu al maar 7 mensen mee

gemiddeld 7 gedeeld door 3 = 2.33

dat wordt me nog al een battle

maar goed als de backingtracks binnen komen wil ik het gerust proberen en naar gelang de inzendingen kunnen we nog altijd zien hoe we de wedstrijd beslechten

Ik weet 100% zeker dat als er meer genré's zijn dat er ook veel meer mensen mee doen

samthegreat4
6 juni 2009, 23:21
Zeg, 3 backings maken is best lastig, maar eh: in welke stijl moet ik nou een backingtrack maken?

marter544
7 juni 2009, 01:24
Misschien ff in off-topic spammen voor meer gegadigden.. Wat voor backingtrack er komt boeit me niks eerlijk gezegd, maar iets klassieks (alsin, muziek uit het classicisme, dus geen middeleeuwse praktijken) is wel interessant natuurlijk.

bagheera
7 juni 2009, 10:27
Zeg, 3 backings maken is best lastig, maar eh: in welke stijl moet ik nou een backingtrack maken?

doe maar rock

samthegreat4
7 juni 2009, 11:09
Hehe, Marter :D...
Ok, Rock it is then.

bagheera
8 juni 2009, 15:39
Hehe, Marter :D...
Ok, Rock it is then.

is hij al klaar ?

samthegreat4
8 juni 2009, 15:51
Nog niet, ik probeer om hem vandaag af te maken.
Ik geef wel een schreeuw.

bagheera
10 juni 2009, 01:46
het zal samthegreat4 niet lukken deze keer we zullen er dus 1 nodig hebben van het internet zelf.
moesten er nog voorstellen komen laat maar horen anders zoek ik morgen zelf een rock backing track waarbij ik zal proberen rekening te houden met jullie wensen.

Jeroensnake
10 juni 2009, 12:20
Ik vind de BT's van guitarbackingtrack.com vaak zo "midi" klinken. De een meer dan de ander. Onderstaanden vind ik persoonlijk wel klinken ... en hopelijk ook geschikt voor de volgende contest.

Thin Lizzy : http://www.guitarbackingtrack.com/play/thin_lizzy/jailbreak.htm <- heeft mijn voorkeur
Lenny Kravitz : http://www.guitarbackingtrack.com/play/kravitz,_lenny/are_you_gonna_go_my_way.htm

Als iemand betere bronnen heeft voor goed klikende backingtracks, dan hoor ik dat graag! :ok:

bagheera
10 juni 2009, 19:17
ik ga een nieuwe battle aanmaken met deze backing track tenzij iemand meteen veto roept

http://www.guitarbackingtrack.com/play/ac_dc/sin_city.htm

artnaz
10 juni 2009, 20:48
Totaal niet mijn soort rock, maargoed. Wellicht doe ik ook een poging! :)

bagheera
11 juni 2009, 00:50
Totaal niet mijn soort rock, maargoed. Wellicht doe ik ook een poging! :)

zo mag ik het horen.
Dit is ook niet mijn straatje maar hey, we doen het voor de sport :blast::seriousf:

M Kactus
11 juni 2009, 10:33
Het lijkt me niet zo'n goed idee om een keuze te laten uit drie of vier backingtracks. Dan krijg je een wel érg versnipperd veld.
Ik heb een tijdje ook met zo'n ideetje gespeeld, maar omdat ik erg druk gehad heb, is het er nog niet van gekomen, maar op een ander forum (JamSession Forum), werd er vroeger ook een maandelijkse wedstrijd georganiseerd.

Daar kozen ze elke maand een ander onderwerp, en dat hoeft niet steeds een backingtrack te zijn (dan wordt het al gauw een solo battle). Onderwerpen die daar de revue passeerden waren onder andere:
-beste cover
-beste eigen nummer
-beste instrumentaal
-beste riff
-beste crossover cover (vond ik leuk: Metal in Country omgieten)
-beste television theme cover
-beste metal solo
...

En die onderwerpen kun je eigenlijk zelfs al vastleggen voor de volgende paar maanden.

bagheera
11 juni 2009, 12:11
Het lijkt me niet zo'n goed idee om een keuze te laten uit drie of vier backingtracks. Dan krijg je een wel érg versnipperd veld.
Ik heb een tijdje ook met zo'n ideetje gespeeld, maar omdat ik erg druk gehad heb, is het er nog niet van gekomen, maar op een ander forum (JamSession Forum), werd er vroeger ook een maandelijkse wedstrijd georganiseerd.

Daar kozen ze elke maand een ander onderwerp, en dat hoeft niet steeds een backingtrack te zijn (dan wordt het al gauw een solo battle). Onderwerpen die daar de revue passeerden waren onder andere:
-beste cover
-beste eigen nummer
-beste instrumentaal
-beste riff
-beste crossover cover (vond ik leuk: Metal in Country omgieten)
-beste television theme cover
-beste metal solo
...

En die onderwerpen kun je eigenlijk zelfs al vastleggen voor de volgende paar maanden.

Dit vind ik echt een goed idee !!!!
volgende maand wordt het zo iets de battle van deze maand is al begonnen en ik moet hier toch even over nadenken.
Bedankt voor die suggestie ik denk dat iedereen hier wel mee opgezet zal zijn :ok: