PDA

View Full Version : fieldy signature bass K5



skabouter
25 maart 2003, 11:39
is er hier iemand die die basgitaar heeft ?

zo ja, wat zijn jou ervaringen daarmee ? en wat kost zo`n ding ongeveer 2e hands.
nieuw is hij rond de 1000 euro.

bedankt,

arjen

bassopotmus
25 maart 2003, 11:47
Had er ook al intresse in, een van de weinige ibanezzen die ik intressant vind, vette hout, mahogany en wat anders gesandwiched, goede toon regeling en natuurlijk lekker vette lage B..alleen wat erg duur door die signature..

skabouter
25 maart 2003, 11:56
ja, inderdaad, die specs zijn geweldig. dat hout is erg mooi, met gave olie finish. en mooie humbuckers, en actieve toonregeling. en sowieso 5 string, ik wil niets anders. ik vind het jammer dat het fieldy`s model is. ik hou wel van korn, heb 5 CD`s, maar ik hoef zijn naam niet op zo`n mooie bas

ik vind hem niet duur. ok, het geld hebben is wat anders, ik moet ook lang sparen. maar 1000 euro voor zo`n mooie bas, vooral met dat hout enzo. das echt niet veel, hoor

weet jij trouwens wat een parametrische EQ is ? dat hebben veel van die soundgears, maar ik weet niet wat het is..........

bassopotmus
25 maart 2003, 11:58
Padauk is die andere houtsoort en hij ziet er trouwens ook vettig uit!

Ik heb de nieuwe Ibanez gids net in de bus gekregen..oei wat een veranderingen, zal ff appart posten.

bassopotmus
25 maart 2003, 11:59
kan ik je email hebben voor messenger? Kan ik es uitgebreid erover lullen..dis zo...minder ideaal

skabouter
25 maart 2003, 12:01
jah joh, prima. kijk maar even bij mijn profiel. (klik op het gitaarje)

gezellig :grin:

ik wil die nieuwe ibanez folder ook, maar ik kan hem niet bestellen ofzo.......serlui werkt niet goed bij mij..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-03-25 12:02 ]</font>

bassopotmus
28 maart 2003, 20:37
hij is in de bestelling!...me local zaak krijgt em binnen..Verw8 een review!

Horus
29 maart 2003, 12:03
skabouter: parametrische EQ betekend dat er waarschijnlijk low/mid/treble knoppen opzitten en dat het gebied tussen de low/mid/treble vloeiend wordt gemaakt. Daarmee bedoel ik dat als je bijvoorbeeld de bas heel hoog zet en de mid heel laag, dan is het niet zo dat bijvoorbeeld alleen de B en E hard zijn, en de D ineens heel zacht, maar dat het geleidelijk aan afloopt, zodat je geen enorme volume verschillen krijgt. Snappie?

bassopotmus
29 maart 2003, 13:14
uuuh...Wat zeg je nu?

Eeen parametrisch -midden- in dit geval wil alleen zeggen dat de frenquentie waarop je het midden boost of juist cut instelbaar is, dus zeg bv tusen de 400-700 hz.
Dus je kan bv je midden heel erg laag boosten, 400 hz of je midhoge tonen boosten 700 hz. (ow geen idee of die hz. getallen representatief zijn voor de mid range)
Ik neem aan dat skaboutertje wel weet wat je met ee equaliser doet, indd je tonen wat "kneden".

Chris Wolstenholme
29 maart 2003, 13:37
he bouter, binnekort op radio alkmaar hoorde ik?

skabouter
29 maart 2003, 16:42
inderdaad. radio. we komen nu regelmatig met wat nummers op de radio. maar woensdag hebben we een intervieuw. weet alleen niet of ik daar ook bij ben :smile:

Chris Wolstenholme
29 maart 2003, 16:56
dat interviewen doet mijn basleraar alst goed is :grin:

Wouter G
29 maart 2003, 19:51
heb je geen foto van di signature???

niels_r
29 maart 2003, 21:30
http://www.ibanez.co.jp/world/bass/k5/pages/k5.html

emielow
29 maart 2003, 21:38
fiely is een homo en kan al helemaal niet bassen, korn is sowieso shit de laatste paar albums

dikkie dik
29 maart 2003, 21:49
ok. en waarop beredeneerd u dat???.

ik vind korn ook niet mooi hoor. ik hou niet van hun muziek, maar ze zijn in hun stijl kwalitatief wel goed

bassopotmus
29 maart 2003, 22:22
het gaat mij er totaal niet om wat voor gast er zn naam op een bass staatr...het instrument schijnt kwalitaitef veel te bieden te hebben, daarom checken we em..wat als hij nu gewoon de 5 snaar is die ik al een tijdje zoek (altijd ervan af gezien, van wege het gevoel opgezedalt te zitten met een extyra brede neck, extra bagage) dan boeit het me ruk dat hij van Fieldy is...
K5--- ik heet kay, maken we er kay5 van....who cares, not me

AntY
30 maart 2003, 00:03
ik vind het er niet echt uitzien als eenbas voor fieldy, en ik mag m ook niet.

btw: hulde aan de ibanez site, voorbeeld voor de andere fabrikanten

skabouter
30 maart 2003, 17:28
chris, is jou leraar arjen kalkman ?? daar heb ik ook wel eens les van gehad. die heeft echt de gaarste bas die er is. wat een pokkeding :grin:

enneh, ff over de K5.

ik hield van korn, heb 5 CD`s en luister het nog af en toe. maar mijn hoofdmuziek (speel ik ook met de band) is ska-punk.
dus die K5 past niet bij mij, en ik vind het ook jammer dat ie van fieldy is.

maar de reden dat ik hem wel wil, misschien is dat hij wel is wat ik zoek. ik zoek in een bas:
-actief (k5)
-5 string (k5)
-naturel hout-fisnish (olie), geen lelijk lak (k5)
-neck tru (helaas niet k5)

dus hij voeldoet er wel aan ! maar nu zal je zeggen: er zijn toch wel andere actieve 5 strings, met neck-tru op oliebasis ?

ja, inderdaad, maar niet voor zo`n 1000 euro !! dus de K5 is wel een aardige optie. ondanks dat ik dan SKA sta te spelen op het podium met een korn bas in mijn poten. das erg jammer dan....ik hoop dat je die handtekening er makkelijk afkrapt :grin:

snappie ?

bassopotmus
30 maart 2003, 17:45
waarom die eraf halen, als ze je dissen omdat het een "korn " is, zijn ze gewoon zielig!

AntY
30 maart 2003, 17:59
arjen kalkman? die heeft toch zon duits plastic ding? daar heb ik ook eens 5 minuten op gespeeld :smile:

skabouter
30 maart 2003, 20:55
ja, inderdaad ! man, wat is dat een sneu basje.stomme stemknoppen. dat snap ik niet hoor. basleraren hebben toch meestal wel zieke gear.

als ik kijk naar fred, mijn huidige leraar met zijn custom rikkert 6-string met bartolini`s en tri sound switches en Piezo`s en neck tru. (en das dan 1 bas, van de 5 die hij heeft)

Ronald
30 maart 2003, 22:50
Op 2003-03-29 21:38, schreef emielow:
fiely is een homo en kan al helemaal niet bassen, korn is sowieso shit de laatste paar albums


fieldy is cool en kan goed bassen en korns laatste albums zijn rete cool

bassopotmus
31 maart 2003, 12:26
Daar gaat het hier nu ff niet om Ronald..ging meer om zijn bass

skabouter
31 maart 2003, 12:39
man, de laatste albums zijn vet kut !!

de eerste 2 DAT is korn ! ! de rest is stomme geromantiseerde nu-metal.
maar dit werd vast gezegt door zo`n nu metal mannetje dat alleen de nieuwste CD`s heeft, en pas into die muziek is sinds het ook op TMF is.

Chris Wolstenholme
31 maart 2003, 13:25
persoonlijk vind ik heel Korn zwaar zuigen, en lang niet zo lekker als andere dat kunnen.

skabouter
31 maart 2003, 13:51
korn zuigt niet !! je vind het leuk, of niet. en jij dan niet. maar ze zuigen zeker niet.

ik vind fieldy niet goed bassen. hij kan niet veel.

maar hij is wel een goede bassist omdat ie perfect bij de stijl speelt. hele eigen stijl heeft ie ook.

luister eens naar nr2, van het album "Korn". (naam van nr. vergeten). mooi bassstukje in de intro

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-03-31 13:52 ]</font>

Chris Wolstenholme
31 maart 2003, 14:40
hmmz ik lees: ik vind in mijn zin dus k ga het lekker niet aanpassen :razz:

ik hou gewoon niet van die onverstaanbare lage 'drap'. Het mag lekker hard rocken, maar het moet verstaanblaar blijven.

wannabefieldy
31 maart 2003, 16:15
shit man, korn is rete koel...
alleen dat fucking untouchables zuigt...
en dat neemt niet weg dat fieldy gewoon een vet goede bassist is met een eigen stijl...
trouwens.. jullie zitten em wel af te kraken,... maar hij heb et voor elkaar dat hij zn eigen signature bij ibanez heeft... die onwijs gaaf is... of zijn jullie daar jaloers op? of is et dat je niet zoals hem kan bassen? omdat hij teveel freestyled, zodat je het niet kan volgen?...:grin:
whatever... ik ga maar weer met iemand anders ruzie schoppen :razz:.... korn rulezzzz
en die ibanez k5 signature ook :grin:
mazzul... jullie zoeken het maar uit

wannabefieldy
31 maart 2003, 16:19
luister eens naar nr2, van het album "Korn". (naam van nr. vergeten). mooi bassstukje in de intro &lt;quote)
was dat niet ball tongue???
naja... jullie moeten BBK van album follow the leader eens cheken... dies ook vet :grin:
en onwijs heavy trouwens... ik heb em live :smile:

bassopotmus
31 maart 2003, 16:24
Kindertjes...Korn, je houd ervan jah of nee, en dat Fieldy een siganature heeft zegt HOL.
Even een theorietje..Veel lui vinden korn vet, dus willen spullen ervan hebben, gaan ze bij Ibanez graag op in, laten we hun naam erens op plakken en het verkoopt wel. Zie ook bij Fenders Blink 182 modellen, die gasten spelen RUK, jesus ik kan nog op een gitaar wat die ...-naja naam vergeten -doet.
Maar hoeveel "wannabee's" kopen wel niet zon signature.
Bij de K-5 is gewoon het geval dat het -waarschijnlijk- een goede kwalitatieve bas is, zodra die binnen is zal ik em persoonlijk keuren of hij tegen mij verwachtingen opkan.

Laten we het relaxend houden en over bassen lullen en alles wat erbij hoord, niet of Korn nu goed of niet is, want dan zijn we nog lang bezig

skabouter
31 maart 2003, 16:59
je hebt gelijk, sorry :-s

en chris, sorry. ik zag dat "ik vind" niet zo, mijn fout !

even goede vrienden ? :smile:

Ronald
31 maart 2003, 20:38
Op 2003-03-31 12:39, schreef skabouter:
man, de laatste albums zijn vet kut !!

de eerste 2 DAT is korn ! ! de rest is stomme geromantiseerde nu-metal.
maar dit werd vast gezegt door zo`n nu metal mannetje dat alleen de nieuwste CD`s heeft, en pas into die muziek is sinds het ook op TMF is.




doe es normaal man , ga nie over me oordelen als je me nie eens kent en allemaal dingen suggeren want je hebt helemaal geen gelijk , jha ik hou wel alleen van nu metal ja , maar ja ik geef gewoon mijn menign klaar

maar zoals hier al gezegt werd het ging over fieldy zn bas en niet over korn zelf dus ik hou er over op :smile:

en ik vind de k5 een coole bas en de k7 gitaren ook erg cool , kben alleen een 6 snarige gitarist ( nooit op een 7 gespeeld , ja 1 keertje in een winkel )

en zo'n singature , tja ik zou er geen op mijn gitaar willen , je die van mn eigen dan :wink: maar ja da zou iedereen wel willen

skabouter
31 maart 2003, 23:06
ok, sorry ronald, je hebt gelijk. ik dacht al zoiets toen ik het schreef eigenlijk.... het was alleen meer een grapje.............

he verdorie, das nu al de 2e x dat ik iets stoms zeg in dit topic. sorry..........

Chris Wolstenholme
1 april 2003, 19:40
bouter>> alles nog flex hoor :smile:

wannabefieldy
1 april 2003, 20:03
:|
dit begint een beetje een rare topic te worden zow :S....

naja... ik vind em,..
uh... oke...
laat ook maar..
IK VIND HET IRRI DAT HET FORUM RAAR DOET...
nu weer een nieuwe site ofzo :razz:
vaagjes :smile:
jippie!!!!!!!

Chris Wolstenholme
1 april 2003, 20:05
jou mening over korn lijkt me duidelijk in ieder geval :razz:

J.V.S.
1 april 2003, 20:07
wat wilt hij eigenlijk zeggen ??? ksnap het eerlijk gezegd niet :$

skabouter
1 april 2003, 20:47
haha :smile: ok dan chris

tja, volgens mij vind ie fieldy wel goed