PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering Filmpjes kijken rechtstreeks op het forum !



bagheera
3 juni 2009, 02:06
hallo iedereen ,

ik richt mij hier nu vooral tot de mods en de mensen die deze site draaiende houden en verbeteren.

Even een inleiding tot mijn suggestie :
Mijn broer zit in zijn laatste jaar humaniora en heeft voor zijn klas (om blijven contact te houden later en ook om de tijd van vroeger te herbeleven) een site gemaakt.
Een site met forum en al.

Hij heeft ervoor gezorgd dat ze i.d.p.v linken van een filmpje te zetten in het topic, je de filmpjes zelf ziet als post.
You tube heeft daar een link voor die je moet kopiëren en dan kan je zelfs de kleur van het kadertje kiezen.

Het leek me leuk dat we naast foto's ook filmpjes kunnen bekijken op ons forum?

Ik weet niet of dit duidelijk is overgekomen het hele pc-vakjargon is niet echt aan mij besteedt.

Ik weet niet of er dan grote aanpassingen moeten gemaakt worden maar het is het overwegen toch zeker waard.
Of niet ?

groetjes
bagheera

YoJorisss
3 juni 2009, 02:17
dat zijn BBCodes waar je het over hebt. Dat gaat van BOLDED TEXT naar flashplayers van youtube/google/metacafe, etc.

In nog geen minuut heb je 't aan de praat! :)

Rinze
3 juni 2009, 08:10
dat zijn BBCodes waar je het over hebt. Dat gaat van BOLDED TEXT naar flashplayers van youtube/google/metacafe, etc.

In nog geen minuut heb je 't aan de praat! :)

Volgens mij heeft TS het over embedden :chicken:

Chocola
3 juni 2009, 09:36
Hmmm, ik zou dan persoonlijk geen BBCode gebruiken, eerder HTML maar het gaat om het idee :p.

Dit is een goed idee, het forum wordt dan alleen gebruikt om de filmpjes te linken (slaat het dus zelf niet op). Als je bijvoorbeeld eigen materiaal erop zet heb je sowieso al geen problemen met copyright en als er youtube filmpjes worden gepost dan zal dit filmpje vanzelf niet meer bruikbaar zijn als de copyright is geschonden bij Youtube (je linkt alleen).

Ik vind het een goed idee, bijvoorbeeld bij die solo van de maand ofzo moet ik nu 8 joetjoep schermen openen om iedereen te bekijken, dit kan makkelijker hoor!

Let er wel op dat als je HTML gebruikt dat je alleen video opties toelaat, anders kunnen mensen met gemak veel schade aanrichten aan dit forum. Dus bijvoorbeeld HTML uitschakelen except een logo naast IMG (bijvoorbeeld) die een code voor video (link) toe laat.


edit: ik heb ooit op een forum gewerkt waar zo een 25k mensen zaten, die wilde dit ook graag. Wat heb ik toen gedaan? Als mod gewoon alle filmpjes gepost in HTML (mods, smods, admins e.d. kunnen dit wel). Dus iemand stuurde gewoon een request per PM en dat deed ik dan. Dit moest wel wegens veiligheidsrisico's.

Succes!

bagheera
3 juni 2009, 11:35
Hmmm, ik zou dan persoonlijk geen BBCode gebruiken, eerder HTML maar het gaat om het idee :p.

Dit is een goed idee, het forum wordt dan alleen gebruikt om de filmpjes te linken (slaat het dus zelf niet op). Als je bijvoorbeeld eigen materiaal erop zet heb je sowieso al geen problemen met copyright en als er youtube filmpjes worden gepost dan zal dit filmpje vanzelf niet meer bruikbaar zijn als de copyright is geschonden bij Youtube (je linkt alleen).

Ik vind het een goed idee, bijvoorbeeld bij die solo van de maand ofzo moet ik nu 8 joetjoep schermen openen om iedereen te bekijken, dit kan makkelijker hoor!

Let er wel op dat als je HTML gebruikt dat je alleen video opties toelaat, anders kunnen mensen met gemak veel schade aanrichten aan dit forum. Dus bijvoorbeeld HTML uitschakelen except een logo naast IMG (bijvoorbeeld) die een code voor video (link) toe laat.


edit: ik heb ooit op een forum gewerkt waar zo een 25k mensen zaten, die wilde dit ook graag. Wat heb ik toen gedaan? Als mod gewoon alle filmpjes gepost in HTML (mods, smods, admins e.d. kunnen dit wel). Dus iemand stuurde gewoon een request per PM en dat deed ik dan. Dit moest wel wegens veiligheidsrisico's.

Succes!


Ja ook met zicht op de maandelijkse battle had ik gedacht dat het de moeite waard zou zijn.
En we werken hier zo vaak met filmpjes .

Komen de mods dit lezen of moeten we ze verwittigen:chicken:

bert k
3 juni 2009, 12:27
Nee hoor, alle mods lezen mee hier.
Ik vind het een goed idee, maar het antwoord is wat teleurstellend: Dit soort aanpassingen kunnen alleen gedaan worden door de administrator, Gitaarnet, en die komt hier niet zo vaak. We nemen het idee mee, en geven het door aan Gitaarnet. Maar reken er niet op dat dit snel wat oplevert.

bagheera
3 juni 2009, 13:11
Nee hoor, alle mods lezen mee hier.
Ik vind het een goed idee, maar het antwoord is wat teleurstellend: Dit soort aanpassingen kunnen alleen gedaan worden door de administrator, Gitaarnet, en die komt hier niet zo vaak. We nemen het idee mee, en geven het door aan Gitaarnet. Maar reken er niet op dat dit snel wat oplevert.

kunnen we de administrator van gitaarnet niet zelf bereiken om het hem/ of haar gewoon te vragen.

bert k
3 juni 2009, 13:41
Dat zeg ik net, die is heel moeilijk bereikbaar en vaak afwezig. Maar we geven het wel degelijk door.

Chocola
3 juni 2009, 15:55
Het is een zeer gemakkelijke ingreep voor een admin, helaas staan admins bekend als moeilijk te bereiken mensen die veel weten en weinig doen.

Desnoods is het een ingreep die 3 minuten kost van hun tijd, het duurt minimaal weken ;)

Overigens ben ik zelf ook een admin :p

bagheera
3 juni 2009, 15:55
Dat zeg ik net, die is heel moeilijk bereikbaar en vaak afwezig. Maar we geven het wel degelijk door.

oei sorry verkeerd begrepen.
Toch bedankt en we zien dan wel wat ervan komt he.

hugo123
3 juni 2009, 16:58
Maar is hij ook persoonlijk niet te bereiken, of kennen jullie hem niet zo goed..?

bert k
3 juni 2009, 17:10
Nee, ik ken zijn voornaam, maar dat is alles. We moeten het met de mail doen, net als iedereen hier. Maar voel je vrij om eens een berichtje aan Gitaarnet (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=5)te sturen.

grayfink
3 juni 2009, 18:33
Nee, ik ken zijn voornaam, maar dat is alles. We moeten het met de mail doen, net als iedereen hier. Maar voel je vrij om eens een berichtje aan Gitaarnet (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?u=5)te sturen.
Serieus? Ik ken zijn achternaam wel. Of mag dat ivm privacy hier niet gezegd worden?

bert k
3 juni 2009, 23:03
Dat is helemaal niet belangrijk, als je contact wil dan kan je hem een PM of een mail sturen.

YoJorisss
4 juni 2009, 12:57
lol, het is een BBCODE....je zet de link van youtube in je post en je zet er tags tags omheen. Als je HTML liever gebruikt ben je dom bezig als je het mij vraagt. Als je die admin toch mailed, mail hem dan even om zijn rechten door te geven aan wat andere members..(zodat we wat actieve admins krijgen?)

M Kactus
4 juni 2009, 14:10
Even testen dan maar.
http://www.youtube.com/watch?v=0tZ5cwm4jQc

Edit: Zoals ik al dacht...

YoJorisss
4 juni 2009, 14:55
lmfao, dat komt omdat de BBCODE niet toegevoegd is aan dit forum...mijn god..ga niet lopen janken terwijl je er geen verstand van hebt.

Zorg dat die admin terug komt en laat hem andere members access geven tot ACP, dan kunnen er tenminste wat leuke dingetjes aan dit forum toegevoegd worden.

bert k
4 juni 2009, 15:12
Zou jij misschien een beetje willen dimmen, je hangt wel erg de wijsneus uit. Je hebt nog niets bijgedragen waar we niet allang van op de hoogte waren.

Bert K, mod

M Kactus
4 juni 2009, 15:19
lmfao, dat komt omdat de BBCODE niet toegevoegd is aan dit forum...mijn god..ga niet lopen janken terwijl je er geen verstand van hebt.

Zorg dat die admin terug komt en laat hem andere members access geven tot ACP, dan kunnen er tenminste wat leuke dingetjes aan dit forum toegevoegd worden.

Oh, dus je post is eigenlijk gewoon volslagen nutteloos. Hou dan ook je klep in plaats van je postcount en ego te willen opkrikken. Roflmaohihihahapms.

YoJorisss
4 juni 2009, 15:43
Wat een grapjas. Het enige wat ik zeg is dat er BBCODES zouden moeten worden toegevoegd aan dit forum omdat dat gewoon super handig is. Je kan video's op dit forum plaatsen, en nog veel meer.

Als je er niet veel van af weet (iedereen die wat van BBCODES weet, weet ook dat die eerst moeten worden toegevoegd door een admin), waarom bemoei je je er dan mee en helemaal al met zo'n stomme post van..


blabla
het werkt niet

Maar w/e, het zal wel.

Schuey
4 juni 2009, 18:31
Kan aan mij liggen hoor, maar YoJorisss heeft gewoon gelijk :dontgeti: . Dat het niet begrepen wordt wil niet zeggen dat het dan maar onzin is...

M Kactus
4 juni 2009, 18:54
Oké, dan. I'll bite. Dit schrijft hij:

lol, het is een BBCODE....je zet de link van youtube in je post en je zet er tags tags omheen.
Dat is niet bepaald "alleen even zeggen dat BBcodes superhandig zouden zijn, en dat ze moeten worden toegevoegd".

Hij kan best gelijk hebben, maar die eerste post was arrogant, belerend, en legde helemaal niks uit. Integendeel.
Omdat hij het zo pertinent plaatste, dacht ik dat ik misschien wat over het hoofd had gezien. En van die reactie achteraf was ik helemaal niet gediend.

bagheera
4 juni 2009, 19:24
Oké, dan. I'll bite. Dit schrijft hij:

Dat is niet bepaald "alleen even zeggen dat BBcodes superhandig zouden zijn, en dat ze moeten worden toegevoegd".

Hij kan best gelijk hebben, maar die eerste post was arrogant, belerend, en legde helemaal niks uit. Integendeel.
Omdat hij het zo pertinent plaatste, dacht ik dat ik misschien wat over het hoofd had gezien. En van die reactie achteraf was ik helemaal niet gediend.

Ja een beetje respect is niet teveel gevraagd.
Het is onderhand duidelijk we hebben de admin nodig om dit te verwezelijken.
De admin komt hier niet zo vaak dus laten we een mail sturen ( hoewel ik er zeker van ben dat onze mods daar al voor gezorgd hebben) en geduld uitoefenen.

Ik ben blij dat jullie het ook leuk zouden vinden om rechtstreeks filmpjes te posten, het zou een leuke toevoeging zijn aan een toch al erg leuk forum.

bert k
4 juni 2009, 20:02
Voor de derde keer, doe wat je niet laten kan, maar dit is allang door de mods in behandeling.

bagheera
4 juni 2009, 20:04
Voor de derde keer, doe wat je niet laten kan, maar dit is allang door de mods in behandeling.

ja dat zeg ik toch :makeup:

De admin komt hier niet zo vaak dus laten we een mail sturen ( hoewel ik er zeker van ben dat onze mods daar al voor gezorgd hebben) en geduld uitoefenen.

ik heb alle vertrouwen in jullie hoor no problem

Schuey
4 juni 2009, 20:39
Hij kan best gelijk hebben, maar die eerste post was arrogant, belerend, en legde helemaal niks uit. Integendeel.
Omdat hij het zo pertinent plaatste, dacht ik dat ik misschien wat over het hoofd had gezien. En van die reactie achteraf was ik helemaal niet gediend.

Nouja dat is dus een verschil in lezen, als je de rest van die post leest dan lijkt het me toch echt wel duidelijk :) Tenminste, dat was in mijn geval zo ;)

Steven Otto
17 januari 2010, 16:43
Bump! :crazyhappy:

Is het al gelukt om die Udo Dirkschneider te bereiken?
Embed vids zou heel wat toevoegen aan dit forum :)

bagheera
17 januari 2010, 21:12
ik denk dat ze bang zijn dat het forum dan te traag zal lopen maar je hebt wel gelijk.
Het is een beetje vreemd dat het er nog niet opstaat

Steven Otto
17 januari 2010, 21:52
Even hardop denkend...

Het is een flash applicatie in je browser...
Het filmpje gaat pas laden/downloaden op het moment dat je op play drukt. Je een nieuwe pagina/topic opent op het forum zal dus alleen de flash applicatie laden. Dat van YouTube zal denk ik niet groter zijn dan een gemiddelde foto om te laden?

MarkS
18 januari 2010, 22:28
Regelmatig blijkt een filmpje er niet meer te zijn. In zo'n geval is qua opmaak een dode tekstlink een stuk prettiger om te zien dan een pagina vol zwarte "Deze video is niet langer beschikbaar" vlakken. Los van evt auteursrechterlijk gezeik dat je kan krijgen bij het embedden van video's.

Steven Otto
19 januari 2010, 00:14
Zal dat vaak genoeg gebeuren om het dan maar helemaal niet te doen?
Video's embedden voor forumgebruik is legaal :) (http://www.dejaap.nl/2009/10/bumastemra-liegt-embedden-is-gewoon-legaal/)

Chocola
19 januari 2010, 14:02
@Iedereen~ Het heeft denk ik weinig zin om hier nog te reageren. De mods hebben dit al voorgesteld bij de admin, maar zoals inmiddels wel bekend is kan dit dus een erg lange tijd duren omdat de admin van GitaarNet beetje sloom is enzo ;).