PDA

View Full Version : hulp bij marschall super bass 100w



roggethomas@hotmail.com
2 juni 2009, 20:35
hallo

een vriend van mij zijn marschall super bass begon steeds zijn hoog spanning zekering te doorbranden. ik heb de buizen eruit gehaald de amp eens opgestart en toen waren er geen problemen. nieuw setje buizen erin en gebiased en toen nog altijd geen probleem. heeft een uur aangestaan. uitgezet en een paar uur later terug aangezet waarna als ik de amp uit standby haal een raar geluid hoor. het geluid is te omschrijven als de golven van de zee. en komt na enkele seconden op
kan iemand mij hierbij helpen

thomas

Chris Winsemius
2 juni 2009, 20:49
Naar 'n tech.

roggethomas@hotmail.com
18 juni 2009, 21:56
voor de geïnteresseerden:

ik heb de versterker even laten aanstaan en het geluid ging weg en kwam weer op. Na aan een volumepotmeter gedraaid te hebben ,gehoord dat het geluid mee verluid werd. het probleem zat dus voor de volume potmeter. alle componenten die voor deze potmeter komen heb ik dan met een schroevendraaier aangetikt tot ik bij de input jacks kwam en daar werd het probleem duidelijk: een slecht contact in 1 van de 4 input jacks.
het geluid had dus niets te maken met de zekeringen die steeds sprongen, de zekeringen sprongen waarschijnlijk door een kapotte buis.

moest je het eens tegenkomen...

thomas