PDA

View Full Version : Seymour Duncan TB-5 en SAPH-1 vs EMG 81 en EMG 85



Jappiedepappie
2 juni 2009, 19:46
Sta op het punt te bestellen..... (voor in mijn Alder strat met maple neck)

Nu nog even snel de knoop doorhakken..

Ik twijfel op dit moment alleen nog tussen de:


Seymour Duncan TB-4 JB en SAPH-1 Alnico II Pro

EMG 81 / 85


Beide sets in het wit en op voorraad

Realeigo
2 juni 2009, 20:12
Moet je daar nou een apart topic voor openen?
Vooral vanwege wij niet voor jou kunnen beslissen..
Want wat beter is is een relatief begrip.

Ik zou voor de seymour duncan gaan, want ik haat emg.

Jappiedepappie
2 juni 2009, 20:24
Moet je daar nou een apart topic voor openen?
Vooral vanwege wij niet voor jou kunnen beslissen..
Want wat beter is is een relatief begrip.

Ik zou voor de seymour duncan gaan, want ik haat emg.

Ja, ik moet daar een apart topic voor starten om de juiste keuze te maken. Het stomme is dat ik bijna zeker weet dat ik de Seymour Duncans moet kopen, maar dat ik graag de emg's wil kopen....

Realeigo
2 juni 2009, 20:25
Dus als iedereen seymour duncan zegt, koop je die?
Terwijl de EMG's later vele malen beter blijken?

Trocar
2 juni 2009, 20:26
Hé, weer een topic/enquete over witte EMG's...
Ik denk dat je er zo niet uit gaat komen, dit is niet Lotto Weekend Miljonairs waarbij de meeste stemmen uit het publiek waarschijnlijk het goede antwoord is.
Er is geen goed antwoord behalve wat jij wilt; wel adviezen en die heb je al veelvuldig gehad.

Jappiedepappie
2 juni 2009, 20:33
Hé, weer een topic/enquete over witte EMG's...
Ik denk dat je er zo niet uit gaat komen, dit is niet Lotto Weekend Miljonairs waarbij de meeste stemmen uit het publiek waarschijnlijk het goede antwoord is.
Er is geen goed antwoord behalve wat jij wilt; wel adviezen en die heb je al veelvuldig gehad.

het stomme is dat ik hoop dat er toch iemand tussen zit die mij precies kan vertellen waarom ik voor het 1 of het ander moet kiezen....

Jappiedepappie
2 juni 2009, 21:05
op dit moment 6 voor SD en 0 voor EMG....
Als ik nu toch EMG's zou bestellen, zou ik het dan nog durven zeggen?

Jappiedepappie
2 juni 2009, 21:14
Dus als iedereen seymour duncan zegt, koop je die?
Terwijl de EMG's later vele malen beter blijken?

Maar...als je EMG's haat, hoe kan je dan zeggen dat ze later vele malen beter blijken?

Sanderltd
2 juni 2009, 21:37
Hij stelde maar een hypothese, Jappie. ;)

Jappiedepappie
2 juni 2009, 21:42
Hij stelde maar een hypothese, Jappie. ;)

Gelukkig maar, ik was even bang dat de EMG's echt beter zouden zijn;)

Gothra
2 juni 2009, 21:52
Ik zeg EMG, omdat de rest SD zegt en dit een zinloos topic is.

Jappiedepappie
2 juni 2009, 21:54
Ik zeg EMG, omdat de rest SD zegt en dit een zinloos topic is.

Waarom is dit een zinloos topic? Heeft nog nooit eerder iemand beide geprobeerd en er een hele duidelijke mening over?

Gothra
2 juni 2009, 22:01
Niet na 10 topics te openen over steeds bijna hetzelfde onderwerp. ik snap je probleem niet. Eerst wilde je witte EMG 81/60 nu opeens weer EMG 81/85 en ook passieve SD's.

Jappiedepappie
2 juni 2009, 22:13
Niet na 10 topics te openen over steeds bijna hetzelfde onderwerp. ik snap je probleem niet. Eerst wilde je witte EMG 81/60 nu opeens weer EMG 81/85 en ook passieve SD's.

Ik wil gewoon geen spijt krijgen van de aankoop van nieuwe elementen...

Gothra
2 juni 2009, 22:28
Ik kocht mijn blackout en SD LWCH2 zonder ook maar aan het forum gedacht te hebben, en ik ben er super blij mee.

Thundermane
2 juni 2009, 22:32
Nou kom jongen, laat ik er dan maar een streep achter zetten:
Neem de EMGs als je vooral muziek speelt wat steviger is dan Pantera, alles daar onder, ik zou dan voor de Seymour Duncans gaan.
EMGs zijn strak maar zullen nooit de karakter krijgen van Seymour Duncans, die klinken natuurlijker, zou je kunnen zeggen.

Orpheo
2 juni 2009, 22:34
een JB in de brug van een strat? veel te fel. Ik zou gaan voor een duncan custom5 in de brug (iets vettiger, wel strak, maar vooral minder hoog), en een duncan alnico2pro in dehals, die is smooth genoeg.

emg's vind ik veel en veel te schel en kaal.

wat eigenlijk nog lekkerder is in een strat, is de alternative8.

Thundermane
2 juni 2009, 22:37
Overigens, 1 topic voor welke pickups je wilt, is méér dan genoeg.
Zelf vind ik EMGs niet te kaal, ik vind ze vooral handig, ze worden niet zo modderig als je hoge snelheid speelt.

Jappiedepappie
3 juni 2009, 07:03
Going Wylde on the Dark Side of the Moon: ondanks/dankzij al jullie adviezen heb ik de knoop kunnen doorhakken...

Het is dus toch EMG geworden: 81 en 85 met een SPC
Als het mij totaal niet bevalt kan ik het setje altijd nog verkopen (81/85 is best wel een populaire set dacht ik zo)
Ook kan ik, als 1 van de 2 pickups mij niet bevalt, nog altijd op zoek gaan naar een witte 60 en expirimenteren met de 3 elementen op verschillende posities (het mooie van emg is dan toch weer dat Quickconnectsysteem)

Dus, gooi dit topic maar op de stapel van zinloze topics...

...maar toch allemaal bedankt voor het meedenken!

ancestor666
4 maart 2010, 17:47
EMG voor als je de gitaar live gaat gebruiken en je feedback wil KILLEN.
veel minder ruis , veel minder feedback

en / of

seymour duncan als je de gitaar in de studio gaat gebruiken en vooral een mooier gitaargeluid wilt kunnen creeeren.


___



EMG is een ingegoten PU waar je inderdaad een kaler geluid mee voort kunt brengen, maar die wel stukken stiller is, live is dat prima.
--
studio zou ik gaan voor een PU die meerdere frequenties beter kan weergeven/doorgeven van je gitaar naar je amp toe, dan zou ik absoluut gaan voor een PU als SD of Dimarzio , etc etc, die klinken veel meer open, geven echt veel meer weer, gaan daarom ook sneller piepen / feedbacken bij een iets te hard volume


check Constant Paranoia op you tube, in de studio met BC Rich Bich USA , waar dimarzio in zit.
live gebruik ik EMG , dan heb je geen studio kwaliteit nodig, maar wel een stille feedbackloze gitaar als het jou op dat moment zo moet uitkomen, ...feedbacken kan dan altijd nog, maar alleen als jij dat beslist.

speedmusic
4 maart 2010, 18:38
seymour maar dan niet deze set :soinnocent:

Exi
4 maart 2010, 19:00
Mag ik jullie erop wijzen dat jullie in een 9 maanden oude topic aan het reageren zijn!:chicken:

Geoffrey
4 maart 2010, 21:39
http://shepparded.files.wordpress.com/2009/03/red_dumbass.jpg

Rubenios
4 maart 2010, 22:28
Ik zeg Bill Lawrence L-500XL!

omdat het kan

Maleco
5 maart 2010, 09:50
Hij heeft allang een set...:makeup:

Chocola
5 maart 2010, 10:06
Hij heeft allang een set...:makeup:

Mensen snappen het niet echt :sssh:

superken_nl
5 maart 2010, 13:17
lol 1234567

macwilliams
5 maart 2010, 20:08
Neem nou gewoon blackouts, dat benne de goeiste!

Metul:blast:
oeps.... Bijna een jaar te laat :soinnocent: