PDA

View Full Version : Input te "hard"? (beginnersvraagje)



ellisvertellis
2 juni 2009, 16:53
Als ik een booster, tube screamer, eventueel nog een distortion en wat andere geluidseffecten op het hoge-inputskanaal van mijn Fender Blues Deville aansluit en daar een LP-achtige gitaar inplug, kan dat signaal dan voor de versterker "te hard" binnenkomen? Klopt het dat die dan begint te sputteren ofzo?
Het lijkt dan alsof het niet veel meer uitmaakt of er bv. nog een fuzz bijkomt of niet, het klinkt toch "verstopt"...

Of hoe noem je dat dan?

grtz!

M Kactus
2 juni 2009, 17:07
Als ik een booster, tube screamer, eventueel nog een distortion en wat andere geluidseffecten op het hoge-inputskanaal van mijn Fender Blues Deville aansluit en daar een LP-achtige gitaar inplug, kan dat signaal dan voor de versterker "te hard" binnenkomen? Klopt het dat die dan begint te sputteren ofzo?
Het lijkt dan alsof het niet veel meer uitmaakt of er bv. nog een fuzz bijkomt of niet, het klinkt toch "verstopt"...

Of hoe noem je dat dan?

grtz!

De vraag is: Waarom zou je een booster, een overdrive én een distortion tegelijk willen aansluiten ? Dan kan het vlug dichtgesmeerd klinken en wordt het een brij, maar sputteren lijkt me niet te kloppen.

ellisvertellis
2 juni 2009, 17:23
Verstopt is meer hetgene ik hoor, dichtgesmeerd ja idd. Teveel effecten? Of te hard signaal? Kan je je voorversterker dan "overboosten"?

Niet dat ik dat per se wil gebruiken, ik heb het een paar keer gemerkt, en vroeg het mij af...

Chris Winsemius
2 juni 2009, 18:26
Verstopt is meer hetgene ik hoor, dichtgesmeerd ja idd. Teveel effecten? Of te hard signaal? Kan je je voorversterker dan "overboosten"?

Niet dat ik dat per se wil gebruiken, ik heb het een paar keer gemerkt, en vroeg het mij af...

Mits de versterker in goede staat is kan er ip. niets misgaan. Waar je wel tegen aan kunt lopen: voicing circuit en de reactie op pedalen. Sommige amps doen het makkelijker dan andere.

bloodgulge2
2 juni 2009, 19:01
Als je een signaal dubbel laat oversturen kan het soms modderig worden.
Als je dit met zware vervorming + een fuzz + booster doet, dat is vragen om brij. Ook als je je buizenamp hard pusht kan er eigenlijk weinig mis gaan, op een gegeven moment begint hij zelf mee te oversturen door de input, waardoor het volume niet meer (zo snel) toeneemt en het bijgevolg nog modderiger kan worden. Sputteren zou hij niet moeten doen.

ellisvertellis
2 juni 2009, 20:43
Ok, bedankt!