PDA

View Full Version : Defecte JEN soublesound super 1974 wah/fuzz



rvdp
2 juni 2009, 16:30
Hallo,
Ik heb een orginele Jen Doublesound super (1974) op de kop kunnnen tikken.....helaas werkt ie nog niet optimaal.

De Fuzz werkt maar als ik wah of wahfuzz stand wil gebruiken krijg ik alleen maar een volumepedaal normaal of volumepedaal fuzz.

Heb hem al eens open gedraaid maar ben helaas geen techneut...(totaal niet..kan wel gitaar spelen).

Wie kan me hiermee helpen of wie heeft ook zo,n apparaatje en is eventueel bereid me wat foto,s van de schakelingen en contacten te maken zo dat ik iets heb om mee te vergelijken.

B.v.d.
Roger:gitarist:

cluseau
3 juni 2009, 10:11
.......... ben helaas geen techneut...(totaal niet..).



Roger, ik vraag me af wat je met foto's of schakelschema's wil berijken gezien het bovenstaande.

Frans

rvdp
3 juni 2009, 11:14
Roger, ik vraag me af wat je met foto's of schakelschema's wil berijken gezien het bovenstaande.

Frans

Hoi Frans,
Eigenlijk is alle info welkom....ik wil dit apparaatje graag weer inorde maken.
Dus als iemand weet wat er aan kan schelen.....Graag...

cluseau
3 juni 2009, 11:27
Hoi Frans,
Eigenlijk is alle info welkom....ik wil dit apparaatje graag weer inorde maken.
Dus als iemand weet wat er aan kan schelen.....Graag...

Beste kerel, je zal dan toch enkele metingen moeten verrichten en als ik zo inschat heb je waarschijnlijk netaan een schroevedraaier. Sorry als ik een verkeerde inschatting maak, tis niet verkeerd bedoeld. Bovendien geef je zelf ook aan geen enkele technische kennis te hebben maar wel gitaar te kunnen spelen waar ik dan wel weer jaloers op kan zijn. Het op afstand begeleiden wordt dan wel heel erg moeilijk hoor. Het lijkt me beter als je samen met een bereidwillige techneut eventueel samen ervoor gaat zitten om hem weer in orde te maken. Zelf proberen geef ik weinig kans. Laat in je profiel ongeveer weten wat je lokatie is, misschien reageren er dan mensen die je willen helpen


Frans.

rvdp
3 juni 2009, 18:18
O.K.

Heb waarschijnlijk iemand gevonden die meer verstand van dit soort dingen heeft.
Ik kom inderdaad niet echt verder dan een schroevendraaier en een soldeerapparaat.:punk:

KoenB
3 juni 2009, 21:07
Ok, je kennis van electronica is niet erg groot, en mijn kennis van wah's ook niet, maar hier is een suggestie:

de veel gebruikte crybaby wah kun je veranderen in een volumepedaal door 1 bepaald condensatortje los te solderen. Inderdaad, EEN onderdeeltje. Misschien is dit ook het geval in jouw apparaat: kijk of er ergens een pootje van een onderdeeltje los zit dat hier op lijkt: http://www.partsisparts.net/pictures/1000c/Capacitor.jpg


..sowieso, loszittende pootjes zijn vaak niet zo goed :chicken:

rvdp
3 juni 2009, 22:56
Heb nog eens met vorige eigenaar contact gehad en hij vermoed dat er ooit eens een kortsluiting of zoiets is veroorzaakt?

Zou het ook aan de Fasel inductor kunnen liggen?:dontgeti:

Dirk_Hendrik
7 juni 2009, 15:47
[quote=KoenB;2053401]
de veel gebruikte crybaby wah kun je veranderen in een volumepedaal door 1 bepaald condensatortje los te solderen[/quote (http://www.partsisparts.net/pictures/1000c/Capacitor.jpg[/quote)]
http://i532.photobucket.com/albums/ee327/Guitarcam/crybabyOriginalSchematic.gif

da's dus de 4u7 vanaf de spoel naar massa. Die ligt wss niet los maar is van ouderdom uitgedroogd. Even vervangen dus.

En ik weet het, dis is een crybaby en geen JEN maar het schakelprincipe is gelijk.