PDA

View Full Version : Carlsbro versterker doet vreemd...



Blend
2 juni 2009, 16:27
... geluid valt af en toe weg, alsof de kabel niet goed contact maakt? Nee, het ligt niet aan de kabel, omdat-ie het bij elke kabel doet :)

Het gebeurt regelmatig, en alstie een goede bui heeft, kan ik 75% van de tijd spelen, en dan valt ie weer ff'kes uit zeg maar. Heel irritant. Als ik m'n duim op de plug van de kabel leg, bromt hij als een idioot, dus dan zit 't contact goed. Zodra het geluid weer ff wegvalt, is die brom ook weg, en hoor je alleen een zachte ruis.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Ik erger me er mateloos aan, en ik heb geen idee of 't de moeite is om 't te repareren nl, en hoeveel zo'n geintje me gaat kosten.



Het betreft hier btw om een Carlsbro Hornet 45 Lead (oid?), als iemand überhaubt info heeft over die versterker is dat mooi meegenomen :D

cluseau
2 juni 2009, 22:19
Nee, het ligt niet aan de kabel, omdat-ie het bij elke kabel doet :)



Chassisdeel dan?

Maar even serieus, het is toch altijd de moeite waard als je er normaal goed mee overweg kan. Reparatie hoeft zeker niet duur te zijn hoor! Mocht je meer info of een schema willen schijnt dat mogelijk te zijn door een mailtje te sturen naar sales@carlsbro.com (sales@carlsbro.com)

Frans.

Blend
4 juni 2009, 19:56
Tja, de Britten bouwen alles zo degelijk dat het onmogelijk is om die amp open te krijgen.

Ik denk dat ik 'm maar in de verkoop doe, en afwacht of er een knutselaar in geinteresseerd is.

Een Fender '85 is onderweg, ik ben 't zat met die Carlsbro :chicken:
Ja, ik ben een luie zak zonder geduld, klopt.

Blend
7 juli 2009, 10:39
Update: input laten schoonmaken met alcohol, geen vuiltje aan de lucht meer :)

nico verduin
7 juli 2009, 10:53
En als ie een FX loop heeft (die bijna nooit gebruikt wordt) zou ik die ook doen.... Mogelijk ligt daar de oorzaak...

wiegersma
7 juli 2009, 12:16
Probeer eens een kort effectenkabeltje in de FXloop te hangen. Je verbindt dan de send met de return.
Bij mij werkt het.

Blend
9 juli 2009, 12:01
Er zit geen effect loop in, maar ondertussen heb ik geen problemen meer met de versterker:)

Little Jay
9 juli 2009, 13:33
Het klinkt een beetje als breuken in soldeersels op de printplaat, die gaan dan werken als de versterker opwarmt met onvoorspelbare effecten (random uitvallen) als gevolg. Dit is wel slechts één van de vele mogelijkheden van wat er aan de hand zou kunnen zijn.

De oplossing is (als dit 't inderdaad is) 'm openmaken, verdachte soldeerseels opsporen (vooral daar waar componenten als potmeters en buizenvoeten rechtstreeks op de print zijn gemonteerd) en als je ringvormige breuken aantreft (gebruik een loep!) die opnieuw laten vloeien (aanstippen met soldeerbout).

Pas op: ik heb 't ook gehad en soms leek het over, maar het kwam altijd weer terug.