PDA

View Full Version : mijn nieuwe gitaar (eindelijk)



jules
25 maart 2003, 10:28
Na veel testen en verglijken ( dus echt met mijn versterker en effekten apparatuur naar de winkel) had ik voor mij zelf de keuze uit 3 modellen een epiphone les paul goth. een olp mm1 en een ibanez rg270 dx gsv. en het is geworden de epiphone goth les paul waarom. die ibanez viel al redelijk snel af slechte floyd rose en niet zo'n goede elementen (naar mijn smaak he)hij speelde wel lekker moet ik zeggen. De olp mm1 axis had een heel erg goed geluid maar ik vond de afwerking wat minder (lelijke fotofinish of lelijke solid sparkle color) ook de stem mechanieken waren duidelijk van mindere kwaliteit en het volumeknopje was wel heel erg plastic. maar voor dat geld echt een super gitaartje. De epiphone les paul studio goth pakte al heerlijk vast hele lekkere hals (iets dunner als de les paul gewone studio) hij heeft grover stem mechanieken en hij heeft alnico elementen (die ook in de echte gibson les paul goth zitten) die door mijn opstelling (want ik heb het hele zooitje meegesleept naar de winkel) echt heel erg goed klinken clean lekker zuiver en open maar toch dat les paul geluid, scheurend klonk het geluid echt heerlijk en alles was gewoon goed, mooi solide voelende knoppen niks maakte geluid ook de switch niet alhoewel ik wel denk dat dat het eerste is dat ik er wel beter op zet. ook heb ik wel wat gehad aan de raad die jullie mij hier gegeven hebben en zo heb ik mijn keuze gemaakt mischien niet iedereen zijn favoriet maar voor mij is dit gewoon de gitaar die voor dit geld bij mij het beste paste. ik heb hem besteld in duitsland (want een collega woont daar dus daar word tie bezorgt)
De prijs in nederland is in de winkel 570 euro bij feedback 479 euro en ik heb hem voor 420 met verzendkoste erbij.
http://www.elderly.com/new_instruments/items/EGLP.htm hier is de link wat vinden jullie van mij keuze ??

Marc Oblivian
25 maart 2003, 10:38
Gaaf gitaartje...ziet er kick-ass uit!!!!
Wel een beter model van Epi, zo te zien....
Hoe ziet de rest van je set-up er dan uit? Marshalletje zeker?
Gefeli... met je aankoop iig!!

jules
25 maart 2003, 10:42
nee ik heb een fender tube seres versterker
(erfstukje van de oude band van mijn vader)
en een rp7 digech effekten pedaal

BLOK182
25 maart 2003, 10:45
Best leuk dingetje he die Gothic? Ik heb zelf een Studio, behoorlijk vergelijkbaar, ben er redelijk tevreden over.

jules
25 maart 2003, 10:52
ja ik heb ook nog op een studio gespeeld erg lekker hoor. Ik had hiervoor een gitaar met een tremolo brug heb jij niet het gevoel dat je dit mist ?

BLOK182
25 maart 2003, 10:58
Ik had ervoor een Squier Strat, en daar gebruikte ik de tremolo amper van. Nu heb ik ook nog een Stagg strat, en daar gebruik ik de tremolo ook niet van (want hij ontstemt meteen :wink:

jules
25 maart 2003, 11:03
ja dat had ik ook en ik gebruikte hem toch eigenlijk nooit zijn er nog typische dingen waar ik op moet letten bij een epiphone wat vind jij er goed en minder goed aan ?

Shay
25 maart 2003, 11:06
Lijkt erg veel op die voodoo shit van gibson.. ik vind em wel coolio hoor.. feli man en laat wat horen op sounds

lytrzz

jules
25 maart 2003, 11:08
hoe bedoel je op de sounds ? (ik heb hem maandag als het goed is

RadiuS
25 maart 2003, 11:27
K heb welles op een Epiphon eExplorer gothic gespeeld en die vond ik een te kunstof-achtige feel hebben en de nek vond ik véél te lomp (ben strat gewend)...

jules
25 maart 2003, 11:30
ja ik snap wat je bedoelt maar ik heb dat juist met een strat ik houd daar niet zo van
wat de feel betreft tja smaken verschillen ik vond het juist lekker het gevoel van een ongelakte hals terwijl hij toch gelakt is.

jules
25 maart 2003, 11:34
de hals van de olp is trouwens meer strat achtig speelde ook heel lekker maar wat ik vond van de hals van de epiphone (en de ibanez ook trouwens)de halse is breed maar toch lekker dun (in de diepte dan ja eehh hoe leg ik dat uit)zo dat je een brede toets hebt maar toch een redelijk dunne neck met een lage actie hoef je dan maar te kijken en hij je bent er (ook goed voor tapping) vind ik dan he is maar wat je lekker vind

BLOK182
25 maart 2003, 11:53
Wat ik er goed aan vind:

*Nek, speelt hartstikke lekker
*Lichte gewicht, ding gaat niet irriteren aan je nek ofzo.
*Ding blijft behoorlijk goed in stemming
*Sound is best lekker (clean)

Wat ik er niet echt goed aan vind:

*Die dunnen body zorgt niet echt voor toon
*Lak gaat er wel erg makkelijk af
*Lichte gevoel geeft je wat minder het gevoel dat je een gitaar om hebt.
*Bijna alles trilt er los aan en moet vaak worden aangedraaid, kwaliteitsgevoel is niet echt je van het.
*Bij vette scheur klinken die elementen niet echt lekker.

p.s. Dat met die dunne body heeft zijn voor en tegen, kan dus verschillen, maar ik had liever een zwaardere body, ik vind een zwaardere gitaar wat stabieler spelen enzo.

jules
25 maart 2003, 16:18
tja ik snap wat je bedoelt qua gewicht maar het hout is toch goed en de elementen in een goth zijn niet hetzelfde maar we zien wel maandag heb ik hem en dan zal ik eens goed letten op de punten die jij me hebt gegeven bedankt

BLOK182
25 maart 2003, 18:32
Misschien ff een tip, draai als je de gitaar hebt je jackinput los (de moer aan de buitenkant), smeer wat blanke nagellak her en der bij die moer en draai alles weer dicht, werkt bij mij goed, want die jackinput gaat constant los.

mohawk
25 maart 2003, 18:39
Ik had laatst ook een epiphone les paul ff uitgeprobeert,maar wat me meteen opviel is dat die gitaren zo lomp zwaar zijn..

Of was dat toevallig alleen die ofzo??

BLOK182
25 maart 2003, 18:40
Ehm, die studio en de gothic wegen dus echt geen fuck.

jules
25 maart 2003, 18:54
nee ze zijn ongeveer hetzelfde als een strat denk ik qua gewicht je levert daardoor inderdaad wel wat in op de klankwarmte of niet blok ?

BLOK182
25 maart 2003, 19:43
De Studio/Gothic wegen een stukkie minder dan een strat, ik heb mijne gewogen, kwam op 2.4kg, geen idee hoeveel een strat precies weegt, maar de mex van een vriend van mij is zwaarder dan mun LP. Ook als je vergelijkt met bijv. een Epi LP Standard, of een Gibson LP (ook de studio) zie je gewoon dat die 2x zo dik zijn, en dat merk je aan de klank.

jules
25 maart 2003, 20:08
zo licht maar waar komt dan toch dat typische les paul geluid vandaan want dat is er wel

BLOK182
25 maart 2003, 20:14
Ehm, ik denk het hout en de elementen, maar als je voor de gein eens een Gibson LP vastpakt, merkt je ineens dat je nog veel meer LP sound hebt :wink:

jules
25 maart 2003, 20:23
ja mijn vader heeft er een (ongeveer een jaar of 35 oud) maar moet eerlijk zeggen dat tie qua geluid wel iets meer tone had maar hij zei wel dat de elementen van vroeger niet zo goed waren als nu zeker als je echt wilt gaan scheuren, en ik vind zelf dat die echte oude les pauls niet zo soepel gaan als de nieuwere zal natuurlijk ook wel slijten. mijn vader heeft ook zo epiphone les paul elite en ik vind die zelf nog mooier klinken als die gibson (of ben ik nu stom)

maarten
25 maart 2003, 20:31
Op 2003-03-25 18:32, schreef BLOK182:
Misschien ff een tip, draai als je de gitaar hebt je jackinput los (de moer aan de buitenkant), smeer wat blanke nagellak her en der bij die moer en draai alles weer dicht, werkt bij mij goed, want die jackinput gaat constant los.


werkt trouwens ook perfect bij straplocks :smile:

BLOK182
25 maart 2003, 20:32
Ach, het zou best kunnen dat die nieuwe Elite beter speelt / klinkt als die ouwe Gibson. Maar ik heb al een paar keer een Les Paul Standard vastgehad (tussen de 2-10 jaar oud, geen vintagedingen) en ik moet zeggen dat ik heb super vond spelen / klinken.

jules
25 maart 2003, 20:32
hehe daar gaat de nagellak van mijn vriendin (bedankt vor de tip) kan echt niet wachten tot maandag

jules
25 maart 2003, 20:48
ja daar heb je gelijk in blok maar ik had een budget en ik denk dat ik voor 410 euro in plaats van 570 euro toch geen slechte gitaar heb bedoel mischien een keer andere elementjes er in (als dat al nodig is)en met mijn rp 7 van digitech die de warmte van zijn geluid uit een heuse ingebouwde lampenversterker haalt aangesloten op een lekkere vox lampen versterker. nee ik denk dat ik me wel ga amuseren met dit gitaartje. Zeker als je bedenkt dat ik mijn eerste elektrische gitaartje (cyclon) voor 150 gulden heb gekocht en daar 11 jaar op gespeeld heb is dit wel een vooruitgang hoor

BLOK182
26 maart 2003, 11:03
Je hebt zeker een leuk gitaartje gekocht, 410 euro is een koopje!! Tis idd een flinke vooruitgang op zo'n Cyclone he?

jules
26 maart 2003, 13:25
ja echt wel (denk ik) als het goed is heb ik hem maandag (dat word een lang weekend)als het zo ver is zal ik er een zo objectief mogenlijk review over geven

jules
27 maart 2003, 14:19
mijn collega belde net de gitaar is aangekomen maandag krijg ik hem

Kasper
31 maart 2003, 19:21
Ik ben aan het overwegen om een nieuwe gitaar te kopen en heb al veel op het oog gehad. Mijn eerste keuze was de Epiphone les paul goth, daarna zag ik de gewone epi les paul studio, daarna de Washburn WI65 (http://images.misupply.com/products/original/Washburn/wi65c_Washburn.jpg) en nu vind ik die Ibanez SZ320 ook wel iets hebben.
Er werd mij gezegd dat die gothics echt wel een dikke nek hebben, precies een knots, zei een verkoper tegen me.
Verder heb ik van reviews gelezen dat de regelaars en PU-switch niet zo van goeie kwaliteit zijn. Deze gitaar moet het vooral hebben van zijn looks denk ik (echt wel zalig!!!) maar daarvan schijnt de lak ook inderdaad niet zo duurzaam te zijn.
Anyway, laat zeker weten wat je vind van je nieuwe aankoop. Misschien overhaal je me toch om uiteindelijk naar mijn eerste keuze terug te gaan :grin:

Kasper
31 maart 2003, 19:27
hmmm, die verkoper die zei dat de nek erg log was, verwees eigenlijk naar de SG Goth. Zou het verschil groot zijn tussen de lp en sg?
Hij stelde die washburn voor aangezien die echt wel lekker vlug speelt, heeft ook Seymour Duncan pickups. (prijs= €590).
Was misschien ook om mij iets duurders aan te smeren :wink: