PDA

View Full Version : Het LM draadje ;-) (onderwerp gesplitst)



Liquid_Metal
1 juni 2009, 14:51
Even een bump jongens, want ik heb een vraag over presets (en dus sounds).
Ik zal beginnen met wat te vertellen wat ik nu gebruik:
1. Rythm Clean: clean. phaser en 0,5 sec reverb
2. Grand Clean: clean. chorus, dual (stereo) delay en 2 sec reverb
3. Crunch: 3e gainstage. 0,5 sec reverb
4. Rhythm OD: 4e (laatste) gainstage. 0,5 sec reverb
5. Grand OD: 4e gainstage. chorus, dual delay en 2 sec reverb
6. Phat Lead: 4e gainstage+contour (midboost). 0,5 sec reverb
7. Epic Lead: 4e gainstage+contour. dual delay (langer) en 2 sec reverb
8. Mild Lead: 3e gainstage+contour. dynamic delay en 2 sec reverb

*reverb- en delaytijden kunnen iets afwijken, maar dit is voor het idee
*3e gainstage is het overdrive kanaal op low gain. 4e dus met high gain.
*De Contour wordt misschien (ooit) een Overdrive of Tubescreamer pedaaltje, omdat die in te stellen zijn.
*de Dynamic delay is best inwisselbaar als dat makkelijker gaat worden met het aantal patches.

Het voornaamste waar ik aan zat te denken is het gebruiken van de volumepot op de gitaar zelf. Als ik die wat dichtdraai op m'n Rhythm OD krijg ik vanzelf een soort crunchsound, right?
Hoe zouden jullie dit indelen? Ik zal mijn ideeën ook nog posten, maar ik ben benieuwd waar men mee komt.

Liquid_Metal
1 juni 2009, 17:09
Oh en natuurlijk: missen jullie nog sounds?
Ik ga binnenkort wat recordings doen en die zal ik hier zeker laten horen.

caliban
1 juni 2009, 19:09
Het voornaamste waar ik aan zat te denken is het gebruiken van de volumepot op de gitaar zelf. Als ik die wat dichtdraai op m'n Rhythm OD krijg ik vanzelf een soort crunchsound, right?
Hoe zouden jullie dit indelen? Ik zal mijn ideeën ook nog posten, maar ik ben benieuwd waar men mee komt.

Volume van je gitaar gebruiken lijkt me eigenlijk het beste. Ik herinner me ook nog dat het derde kanaal net nog niet genoeg blaast.

Liquid_Metal
1 juni 2009, 23:08
Volume van je gitaar gebruiken lijkt me eigenlijk het beste. Ik herinner me ook nog dat het derde kanaal net nog niet genoeg blaast.

Ik vind het derde kanaal persoonlijk ook minder mooi dan het vierde. Komt natuurlijk ook omdat het in principe hetzelfde kanaal is, maar dan met minder gain. En ik heb de settings op de vierde gainstage ingesteld, niet op de derde.

Het zou me twee patches schelen en ik zou dus op 6 patches totaal uitkomen. Vraagt eigenlijk om een Axess footcontroller, maar die zijn véél te duur. Een GCP komt er wss wel en dan moeten twee patches naar de tweede bank. Daar zou dan nog plek zijn voor twee andere patches.

Liquid_Metal
2 juni 2009, 08:13
Op deze manier zou ik alleen gainstage 1 en 4 gebruiken, dus 'alles aan' of 'alles uit'. Is het mogelijk een stereorelais op een monoplug aan te sluiten? Dus tip+ring stereo=tip mono? Als ik wil gaan schakelen met een GCX zou dat betekenen dat ik maar 1 kanaal nodig heb en dan heb ik er dus 7 over voor andere functies. Ik ben van plan de contour (uit de amp) te vervangen door een tubescreamer pedaaltje (BYOC).

Liquid_Metal
2 juni 2009, 13:18
(en dankjewel Morris ;)).

caliban
2 juni 2009, 22:14
Ik vind het derde kanaal persoonlijk ook minder mooi dan het vierde. Komt natuurlijk ook omdat het in principe hetzelfde kanaal is, maar dan met minder gain.

Dat klopt niet helemaal als ik me het schema nog goed herinner, zit een trapje anders in normaal.

Liquid_Metal
2 juni 2009, 22:29
Dat klopt niet helemaal als ik me het schema nog goed herinner, zit een trapje anders in normaal.

Eigenlijk klopt mijn vorige post ook niet. Als het hetzelfde kanaal zou zijn met minder gain, zou het eigenlijk hetzelfde moeten klinken. Maar kanaal 4 klinkt beter, dus tenzij iemand erg gegronde argumenten aandraagt denk ik dat ik mijn volumepot ga gebruiken om een crunchy sound te maken. Scheelt me 2 patches.