PDA

View Full Version : [Gitaar] Nieuwe kopen, of deze voorlopig houden?



Rararr
2 juni 2009, 03:40
Hoi,

Ik ben 2 maanden geleden begonnen met akoestisch, ik heb er een paar weken op gespeeld, en ik vond het zo leuk dat ik gewoon een elektrische gitaar moest kopen! Zo dom als ik toen was, had ik online een cheap-ass beginners setje gekocht.

http://www.mainmusic.nl/nl/product/19183/10/gitaar/elektrische_gitaren/starters_packs/jordan/elektrische_gitaar_startersset_+_versterker_&_accessoires_.html

Deze dus. Ik weet wat jullie denken... wat een vreselijk slecht ding... en jullie hebben nog gelijk ook. Maar ik speel nu dus al bijna 1-2 maanden op dit ding, ik vond hem op het begin wel leuk klinken. Ik ben naar een open dag geweest van een muziekschool, ik mocht op een Gibson SG spelen met een hele goede versterker erbij.

Dat klonk gewoon zo..... WREED! Ik ben helemaal verliefd op het geluid wat die gitaar en versterker maakte. Dus eenmaal thuis gekomen helemaal tevreden, ik pak mijn eigen gitaartje en begin te spelen... nou.. vreselijk... nu ik weet hoe een redelijk gitaar hoort te klinken is mijn gitaar wel om te janken.

Ik ben dus nu overtuigd dat ik door wil gaan met deze hobby, maar ik vraag me of of ik niet beter een nieuwe gitaar met versterker zou kopen. Als ik toch besluit een nieuwe te kopen is mijn budget rond de 300-500. Het liefste een SG model omdat ik die gewoon zo ontzettend leuk eruit vind zien, en hij ligt nog goed in de hand ook.

Aangezien ik maar 2 maandjes speel kan ik nog niet zo veel, dus ik heb ook nog niet uitgevonden wat voor soort muziek ik nou het leukste vind om te spelen. Ik speel nu voornamelijk stukjes van rock nummers, Sunshine of your Love bijvoorbeeld, uit GuitarHeroIII.