PDA

View Full Version : handwired fender clones???



bluesbrother
1 juni 2009, 22:38
Er zijn wel handwired marshall clones ( metro, cmw , vernet,ceriatone etc)
maar handwired fender clones behalve van ceriatone ken ik niet(kleine tweed
ampjes???).
Een handwired fender twin lijkt mij super cool!!!! maar waar....?????
Ik heb een marshall vintage modern halfstack maar als ik heel eerlijk ben dan
klinkt mijn vernet FLV45 gewoon beter.Iedereen op forums zeggen dat een
blackface fender twin reverb gewoon beter is maar waarom worden daar
dan geen clones van gebouwd???? Als franc Vernet deze zou bouwen met
een accutronics reverb dan zou ik ter plekke een G.A.S.attack krijgen.
Het hout van deze combos schijnt ook een grote rol te spelen????.Qua geluid vind ik handwired amps echt niet extreem beter maar als je er bijv een FX-loop of PPMIV wilt hebben is het ook geen probleem en dit spreekt mij zeer aan . Ik heb het ook op de Vernet en ik moet zeggen het werkt perfekt.
Ik heb heel veel versterkers gehad behalve fenders en heb geen flauw idee of
er ook handwired versies van bestaan...
Wie kan mij helpen??????:mmmm:

MattellicA
1 juni 2009, 22:43
Er zijn wel handwired marshall clones ( metro, cmw , vernet,ceriatone etc)
maar handwired fender clones behalve van ceriatone ken ik niet(kleine tweed
ampjes???).
Een handwired fender twin lijkt mij super cool!!!! maar waar....?????
Ik heb een marshall vintage modern halfstack maar als ik heel eerlijk ben dan
klinkt mijn vernet FLV45 gewoon beter.Iedereen op forums zeggen dat een
blackface fender twin reverb gewoon beter is maar waarom worden daar
dan geen clones van gebouwd???? Als franc Vernet deze zou bouwen met
een accutronics reverb dan zou ik ter plekke een G.A.S.attack krijgen.
Het hout van deze combos schijnt ook een grote rol te spelen????.Qua geluid vind ik handwired amps echt niet extreem beter maar als je er bijv een FX-loop of PPMIV wilt hebben is het ook geen probleem en dit spreekt mij zeer aan . Ik heb het ook op de Vernet en ik moet zeggen het werkt perfekt.
Ik heb heel veel versterkers gehad behalve fenders en heb geen flauw idee of
er ook handwired versies van bestaan...
Wie kan mij helpen??????:mmmm:

Chris van CMW maakt ook wel Fenderkloontjes hoor... Moet je hem ff PM'en, of Franc mss ook als je het heel lief vraagt? ;)

Eko
1 juni 2009, 23:07
Ik heb er twee van Marble. Gemaakt in Renkum door Arie-Jan. Inderdaad prachtige kasten en gevuld met handgemaakte transformators en de beste onderdelen die je wensen kunt. Hij heeft diverse variaties. Kijk maar even op z`n website. In onze band gebruiken we allebei Marbles. Mijn maatje heeft een Clubreverb op EL84 met een 12 inch. Ik heb een Clubreverb op 6L6 met een 15 inch Custom Eminence en een ( zeer geliefde ) Roadking met 2 x 10 inch jensen en 2 x 10 inch Webers. Beide versies klinken zoals oude Fenders doen. Het kost ( net als CMW en anderen ) natuurlijk meer dan een lopende band versie met printplaten. Maar als je dat soort versies al eens gehad hebt en je bent de knock-offs zat, geef de man eens een belletje. Als je wilt kun je er wel een van mij aan de tand voelen , maar Arie-jan heeft ze zelf ook staan.

bluesbrother
1 juni 2009, 23:57
Bedankt!!!
Dat zijn er alvast twee!!!
Nu nog 1 die een handwired fender twin clone maakt en ik word gek!!!!
:mmmm:

nico verduin
2 juni 2009, 06:33
Heb er ooit wel eens een gebouwd als losse top met een 4 x 12 kast. Muur van geluid:seriousf: Staat op mijn hobby site: http://home.wanadoo.nl/nico.verduin

bluesbrother
2 juni 2009, 07:12
Heb er ooit wel eens een gebouwd als losse top met een 4 x 12 kast. Muur van geluid:seriousf: Staat op mijn hobby site: http://home.wanadoo.nl/nico.verduin

Ziet er zeer pro uit.
Super reverb met 1 speaker is wel apart!!!
Bedankt hij staat in mijn favorieten, ben zelf helaas a technisch op elektronisch gebied ......

Chris Winsemius
2 juni 2009, 15:24
Heb al wat bf TR "clones" gebouwd en ben nu (ook nog) met 'n blackface style SR voor de gitarist van Mocambo Blues bezig (kan wel wat foto's aanleveren mocht iemand ze kunnen/willen uploaden). Ik heb hier trouwens ook 'n aantal echte blackface TRs meegemaakt.

Post pi mv is zeer goed mogelijk, fx-loop zou kunnen maar tast imho. in zo'n amp de sound/feel erg aan en er moet 'n buisje (normal-channel of "vibrato") opge-offerd worden.

Waarom er weinig handwired blackface amps op de markt zijn: kosten. Ontzettend arbeids-intensief om te bouwen en als je goede onderdelen wilt gebruiken kun je daar ook niet op bezuinigen.

Andere opties:
modifcatie silverface of rei. TwinReverb, eerste is "wat makkelijker" hoewel het cabinet v/e rei. wat lekkerder is imho.

bluesbrother
2 juni 2009, 19:45
Heb al wat bf TR "clones" gebouwd en ben nu (ook nog) met 'n blackface style SR voor de gitarist van Mocambo Blues bezig (kan wel wat foto's aanleveren mocht iemand ze kunnen/willen uploaden). Ik heb hier trouwens ook 'n aantal echte blackface TRs meegemaakt.

Post pi mv is zeer goed mogelijk, fx-loop zou kunnen maar tast imho. in zo'n amp de sound/feel erg aan en er moet 'n buisje (normal-channel of "vibrato") opge-offerd worden.

Waarom er weinig handwired blackface amps op de markt zijn: kosten. Ontzettend arbeids-intensief om te bouwen en als je goede onderdelen wilt gebruiken kun je daar ook niet op bezuinigen.

Andere opties:
modifcatie silverface of rei. TwinReverb, eerste is "wat makkelijker" hoewel het cabinet v/e rei. wat lekkerder is imho.

Een fender wil ik vooral als cleane amp( en een pedaaltje om het geluid
naar smaak te kleuren ) voor uitsluitend blues. Een fx-loop en PPMIV
is dan niet echt nodig.De layout van de knoppen van de DR junior op uw
site vind ik zeer fraai ( normal channel zonder reverb en vibrato zou ik
ook nooit gebruiken.....had ik op een voxac30cc en nooit gebruikt)
Heel heel mooi.....( effe sparen)
Misschien een domme vraag maar voor de muzieksoort waar ik z'on
versterker voor wil gebruiken zou een 15 inch speaker een goed match
zijn? Ik heb eens op een peavey deltablues gespeeld en was echt stom verbaasd hoe mooi het geluid de ruimte vulde ....( in mijn bescheiden ervaring heel anders dan een 1x12 of 2x12 bijna 4x12 achtig qua spreiding)
Ik wil u heel hartelijk danken voor de genomen moeite en bruikbare info.
Bluesbrother

akkebaas
2 juni 2009, 21:50
Fad amps (http://www.freeqi.be/FADAmps/FADAmps%20.html)
Victoria amps (http://www.victoriaamp.com/amps.html?model=50212)

Eko
2 juni 2009, 23:00
Ik ging er van uit dat het Fenderclones made in Holland moesten zijn.
Ook mogelijk Stamp Amps in Vroomshoop. Martin bouwt diverse types. In het buitenland zijn er legio mogelijkheden. Van Victoria tot Holland tot Fender zelf aan toe ( Customshop). Volgens SRV zou je gelijk hebben. Een 15 inch gekoppeld aan een Singlecoil blijft , vind ik , eem zeer goede match voor blues. Trouwens met een Gretsch klinkt dat ook heel , heel erg mooi.
Ik weet niet waar je woont , maar mijn aanbod staat. In de repetitieruimte kun je de 15 inch wel eens opendraaien , maar wees wel voorzichtig. Je hebt zo een aanval van GAS!
Voor diegene die wil weten waarom ik dan de Roadking bestempel als zeer geliefd...... een bassman ( handwired ) met een tele of een Gretsch is mijn toonhemel. Hij is minder breed inzetbaar in een allround band , maar voor datgene waar ik hem voor gebruik ( sixties en rockabilly) perfect.