PDA

View Full Version : Ibbie projectje en GFS Power rails output?



munkie
1 juni 2009, 21:47
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/Ibbie%20049a.jpg

Vandaag mijn Ibbie projectje afgerond. Ingredienten: oude RG550 MIJ body, hardtail gemaakt door de vorige eigenaar. Nieuwe RG370 neck waar ik serieus op moest bieden op MP. Losse Ibanez spullen is niet aan te komen, vreemd. GFS Power Rails en Lil Killer (2X) pups. CRL USA 5 way switch, CTS 500 K potmeter. Generieke hardware van Tone Factory, GraphTec topkam. Hardtail strat brugje van GFS.

Op wat kleine dingetjes na die je altijd wel tegenkomt in zo'n project zit ie best goed in elkaar. Maar de output van de Power Rails valt me tegen, hij gaat niet harder dan de 10K Lil Killers en ik heb hem zowat tegen de snaren aan staan. Ook in vergelijking met een doodgewone Seymour Duncan 59 op een RW Stratje valt ie door de mand.

Heb ik hem goed aangesloten? 5 way switch met dubbele rij van 4 soldeerpunten. De ene rij is voor het gewone schakelen van de groene signalen. De andere rij: rood+wit van de PR al of niet aan aarde. Pup holtes zijn bekleed met koperfolie, heb ik niet aan aarde gehangen, moet misschien wel?

Hij klinkt best goed hoor zeker met de Roland Cube 60 op het Metal standje. En de propaganda van GFS moet je met een korreltje zout nemen. Maar een 15K humbucker met zulke dikke magneten moet toch over die Lil Killers heen brullen?

snaarplukker
1 juni 2009, 22:28
Soldeer het rode en witte draadje eens aan mekaar, dan hebt je de volle 15K output. Als je het als splitcoil aansluit krijgt je de halve waarde en ook dus half output. Ook de mantel van de pupdraden aan de massa leggen.

Nico2
1 juni 2009, 22:33
ff offtopic, wat een afschuwelijk lelijke stikker zit daar op. Verder gaaf projectje hoor!

munkie
1 juni 2009, 23:01
"wat een afschuwelijk lelijke stikker zit daar op. "

Springt er wat uit door de flits, ga morgen bij daglicht betere fotoos maken. Zonder de "Black Swift" vind ik hem wat saai.

Orpheo
1 juni 2009, 23:05
gooi zwart eens op de switch, groen op aarde, rood en wit aan elkaar, en die 2 dus NIET op aarde!!!! daarmee split je 'm namelijk, en dat wil je dus juist niet. die krengen horen snoei en snoei heet te zijn.

Madcow
1 juni 2009, 23:06
En ik kan het weten! die joekels zaten in mijn ibanez! Ze klinken echt geweldig!

munkie
2 juni 2009, 13:58
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Ibbie%20065a.jpg

Betere fotoos! Zonnig weer maar in de schaduw en zonder flits. Zwart is best lastig te photographeren.

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Ibbie%20069a.jpg

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Ibbie%20073a.jpg

Je ziet idd de gaten waar de tremklem in heeft gezeten. Zou ik op kunnen vullen met vloeibaar hout ofzo maar zo kan je eventueel de neck altijd weer op een andere body met tremolo zetten.

Hij speelt en klinkt prima , nu alleen nog de Power Rails op volle kracht laten brullen :rockon:

JER00N
2 juni 2009, 14:28
Is dat die 'koninginnedag'-swift? Sorry maar dat vind ik tamelijk kansloos...

Ibanez666
2 juni 2009, 15:31
Is dat die 'koninginnedag'-swift? Sorry maar dat vind ik tamelijk kansloos...

vast de gitaar van een puber...

Bluze
2 juni 2009, 15:32
Met zo'n sticker kun je erop wachten dat je bij een optreden in elkaar geslagen wordt :sssh:

Ibanez666
2 juni 2009, 15:35
Met zo'n sticker kun je erop wachten dat je bij een optreden in elkaar geslagen wordt :sssh:

Ja dat kan heel goed. Heb in het verleden ooit eens tijdens een jamsessie gezegd dat ik (mijn gitaar) op een cd stemde. Die gasten verstonden:"ik stem op de CD (centrum democraten van Janmaat), wilden ze meteen gaan meppen joh. Altijd uitkijken wat je uitdraagt dus...

Bluze
2 juni 2009, 15:39
Om mezelf even te verbeteren: Wat mij betreft verdien je ook gewoon klappen met zo'n sticker.

evEndzhar
2 juni 2009, 15:49
Met zo'n sticker kun je erop wachten dat je bij een optreden in elkaar geslagen wordt :sssh:
Dat hangt wel een beetje van je muziek en publiek af. Als je voornamelijk de Sex Pistols voor een stelletje punkers staat te spelen kan het nog wel. ;)

Toch verpest die sticker wel het uiterlijk van de gitaar.

Orpheo
2 juni 2009, 17:30
Dat hangt wel een beetje van je muziek en publiek af. Als je voornamelijk de Sex Pistols voor een stelletje punkers staat te spelen kan het nog wel. ;)

Toch verpest die sticker wel het uiterlijk van de gitaar.

Dat niet alleen, een sticker, boeie. Het gaat erom dat ie een shockerende gebeurtenis duidelijk showcase'd op zijn gitaar, en dat is walgelijk.

@jeroen: dank je dat je mij/ons erop attendeert, was me nog niet opgevallen.

ijzerbroot1
3 juni 2009, 00:23
Haal die sticker er eens heel gauw van af, minkukel......sommige dingen doe je gewoon niet. Je zou eigenlijk voor straf een ban moeten krijgen. Bah.

O ja, en +1 voor de draai om je oren die je verdient eikelesteijn!

geert1976
3 juni 2009, 00:30
ja haal die sticker eraf joh, dat is typisch een gevalletje van "victory off a bad taste"

laat je maar niet in het openbaar zien met die sticker op je gitaar, want dat gaat je gitaar niet overleven denk ik.

wat bezielde je eigenlijk om die sticker erop te plakken?, leg eens uit, daar ben ik erg benieuwd naar:(

sjaak1990
3 juni 2009, 20:54
Tering zeg dat is echt niet grappig. Er zijn serieus veel doden gevallen daar en jij maakt er een geintje van...rot toch op

Rock Bottom
4 juni 2009, 16:21
Ik woon letterlijk 80 meter van de naald en er staan nog steeds elke dag mensen te huilen etc. Jongentje mag best eens met die gitaar bij mij in de kroeg spelen, weet alleen niet of alleen de gitaar sneuveld of ook zijn neusbeentje.

Ibanez666
4 juni 2009, 16:23
Denk dat de TS erg geschrokken is inmiddels en zich niet meer durft te vertonen.

kalmah
4 juni 2009, 16:43
Vind je 't gek na al die idiote reacties?

Ik vind 't ook niet kunnen, ok, maar als hij dat wil? Jezus wat een overdreven reacties.. allemaal offtopic trouwens ook.. (mijn eigen ook trouwens:soinnocent:)

Beetje die gast zitten bedreigen via 'n forum, c'mon, doe even niet zo laag met z'n allen. Bedreig dan met z'n allen ook even de 'kale duitsers met 2 keer de letter S op de blouse'. En alle lonsdale dragers? wat is het verschil tussen gitaar en kleding?

Rock Bottom
4 juni 2009, 16:59
Vind je 't gek na al die idiote reacties?

Ik vind 't ook niet kunnen, ok, maar als hij dat wil? Jezus wat een overdreven reacties.. allemaal offtopic trouwens ook.. (mijn eigen ook trouwens:soinnocent:)

Beetje die gast zitten bedreigen via 'n forum, c'mon, doe even niet zo laag met z'n allen. Bedreig dan met z'n allen ook even de 'kale duitsers met 2 keer de letter S op de blouse'. En alle lonsdale dragers? wat is het verschil tussen gitaar en kleding?

Wat is het verschil tussen appels en peren.
Nazis meppen en pesten is niets mis mee.
En de bekendste lonsdale drager durf ik ook wel te bedreigen, die heeft tog zwaar parkinson;)

Noid
4 juni 2009, 17:07
Vind je 't gek na al die idiote reacties?

Ik vind 't ook niet kunnen, ok, maar als hij dat wil? Jezus wat een overdreven reacties.. allemaal offtopic trouwens ook.. (mijn eigen ook trouwens:soinnocent:)

Beetje die gast zitten bedreigen via 'n forum, c'mon, doe even niet zo laag met z'n allen. Bedreig dan met z'n allen ook even de 'kale duitsers met 2 keer de letter S op de blouse'. En alle lonsdale dragers? wat is het verschil tussen gitaar en kleding?
Ik sluit me hier bij aan. Hoewel ik (eufemistisch uitgedrukt) ook niet vrolijk wordt van deze sticker (zoals Orpheo het zo mooi zegt: "Het gaat erom dat ie een shockerende gebeurtenis duidelijk showcase'd op zijn gitaar"), vind ik een aantla reacties ook zwaar fout.

Volgens mij is maar 1 reactie relevant: die van Geert1976:
"wat bezielde je eigenlijk om die sticker erop te plakken?, leg eens uit, daar ben ik erg benieuwd naar:("

Laat hem daar eerst antwoord op geven, voordat je tot een oordeel komt ...

Bluze
4 juni 2009, 17:36
Wat een tere zielen hier op het gitaarforum.
Als je foto's plaatst van je gitaar die zo stoer bestickerd is, kun je zulke reacties verwachten, dat had de TS ook wel kunnen bedenken.

Madcow
4 juni 2009, 18:31
Ach niet zo zeuren allemaal. Als die jongen het wilt, dan laat je hem toch lekker. En als je loopt te bedreigen, Dan ben je geen haar beter dan een nazi. Iemand in mekaar willen trappen omdat hij iets grappig vind. Nou nou nou. Ik vind het ook smakeloos, Maar ik ga niemand bedreigen.

B0UDEWIJN
4 juni 2009, 19:11
Echt bedreigd is er nog niet hoor, dat zou idd ook best wel zielig zijn... maar om nou zo'n sticker op je gitaar te plakken? Ik sluit me aan bij Orpheo.

mesaman
5 juni 2009, 12:21
ik hoop ook op zn reactie.ben echt benieuwd wat hij gaat zeggen.of zat de sticker er al op toen hij hem kocht?mischien is hij ook wel een 2 meter lange 150kg lonsdale dragende kickbox sportschool nazi?of hij legt het straks even in 3 zinnen uit en snappen we het allemaal precies.nog even afwachten dus.

snaarplukker
5 juni 2009, 15:26
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Ibbie%20065a.jpg

Hij speelt en klinkt prima , nu alleen nog de Power Rails op volle kracht laten brullen :rockon:

Hoe kan die prima klinken als die nog niet geintoneerd is?;)

Rock Bottom
5 juni 2009, 17:44
imischien is hij ook wel een 2 meter lange 150kg lonsdale dragende kickbox sportschool nazi?

Wat zou dit moeten uitmaken aan het feit dat het een zwakzinnige is?

Rock Bottom
5 juni 2009, 17:53
imischien is hij ook wel een 2 meter lange 150kg lonsdale dragende kickbox sportschool nazi?

Wat zou dit moeten uitmaken aan het feit dat het een zwakzinnige is?

geert1976
5 juni 2009, 18:33
Wat een tere zielen hier op het gitaarforum.
Als je foto's plaatst van je gitaar die zo stoer bestickerd is, kun je zulke reacties verwachten, dat had de TS ook wel kunnen bedenken.

Dit heeft niets met tere zielen te maken, hij maakt met die sticker een karikatuur van een zeer ernstige gebeurtenis, waarbij vele slachtoffers te betreuren zijn en 8 doden gevallen zijn.

Ik kan mij goed voorstellen dat velen hier aanstoot aan nemen, waaronder ik.

En als jij het stoer vind om stickers zoals deze op je gitaar te plakken, dan moet jij eens bij jezelf te rade gaan wat jij normaal vind en wat niet, ik vind deze sticker zeker niet normaal.

mesaman
5 juni 2009, 21:53
helemaal niets.tis totaal belachelijk.en een 2meter bla bla bla staat toch voor zwakzinnigheid,onzinnigheid en weet ik veel wat.hij krijgt er wel reacties op.mischien wil hij dat juist.

geert1976
5 juni 2009, 22:27
wellicht is het raadzaam dat een moderator die foto shopt of verwijderd

Bluze
5 juni 2009, 22:59
Dit heeft niets met tere zielen te maken, hij maakt met die sticker een karikatuur van een zeer ernstige gebeurtenis, waarbij vele slachtoffers te betreuren zijn en 8 doden gevallen zijn.

Ik kan mij goed voorstellen dat velen hier aanstoot aan nemen, waaronder ik.

En als jij het stoer vind om stickers zoals deze op je gitaar te plakken, dan moet jij eens bij jezelf te rade gaan wat jij normaal vind en wat niet, ik vind deze sticker zeker niet normaal.

Dat zeg ik toch!

Nico2
6 juni 2009, 10:21
Dit topic gaat helemaal nergens naar toe, misschien is een slotje raadzaam?