PDA

View Full Version : Fulldrive op 18 volt?



roger
1 juni 2009, 20:49
Ik zie dat je de Fulltone Fulldrive op 18 kunt laten draaien voor een ander (beter?) geluid. Ik heb zelf (volgens mij) een van de eerste Fulldrives, zonder mini-schakelaar, maar met "uittrekbare" volumeknop.

Kan deze ook op 18 volt en wat zou de geluidsverandering moeten zijn?

Grtz Roger

the sure thing
1 juni 2009, 21:05
... zonder garantie te geven, volgens mij kan ie ook op 18V. De mijne (de versie na de jouwe) heb ik jaren lang op 18V laten draaien. Sinds kort op 9V, vanwege te weinig aansluitingen. Maar het verschil: live niet zo vreselijk veel, maar met 18V meer "headroom" (blijft langer clean) en ik heb het idee dat ie met 18V wat meer "ballen" heeft. Ik heb nooit uitgebreid A/B test gedaan, maar ik zou zeggen: probeer het eens uit! Ik zou niet weten waarom de jouwe geen 18V aan zou kunnen en de versie na de jouwe wel.

Mitch
1 juni 2009, 22:37
Omdat -ie misschien andere componenten is gaan gebruiken die dat wel aankunnen? Ik heb geen idee of de eerdere versie het aankan, zou het er niet op wagen en even een mailtje naar Fulltone sturen met het serienummer van je Fulldrive.
Meer spanning=minder snelle oversturing, meer dynamiek. Als je meer compressie zoekt niet handig, als je meer dynamiek zoekt dus wel.

dacrow
3 juni 2009, 10:13
Ik zie dat je de Fulltone Fulldrive op 18 kunt laten draaien voor een ander (beter?) geluid. Ik heb zelf (volgens mij) een van de eerste Fulldrives, zonder mini-schakelaar, maar met "uittrekbare" volumeknop.

Kan deze ook op 18 volt en wat zou de geluidsverandering moeten zijn?

Grtz Roger


Ik baseer me even enkel alleen op het schema van de OCD FULLTONE waar het volgens mij belangrijk is dat de maximum spanning van de opamp niet wordt overschreden,ik weet niet juist welk type het is maar de 4558 kan maximum +/- 18V voedingsspanning verdragen dus het is belangrijk welk type componenten er gebruikt is, ik zou het toch eens eerst navragen!