PDA

View Full Version : (Sorry maar) Welke effecten hoor je hier?



ackm
1 juni 2009, 20:45
Hey,

Ik zat op youtube wat hele oude clips van oasis te luisteren , wat me gelijk opviel was een heel mooi lead gitaar geluid naar mijn mening dan.

Zover ik weet speelt de leadgitarist hier over een (Epiphone geloof ik) Les Paul standard , versterker durf ik niet te zeggen.
Ik heb zelf geen les paul en weet niet precies waar het geluid hem in zit , ik denk een beetje reverb , tikkeltje delay wat distortion en op de neck pickup maar ik krijg het er niet uit. Wat ik gebruik :

Epiphone Sheraton --> tu-2 --> ts-9 -- DD-3 -- Fender blues junior (speakers 2x v30 van een harley benton cab)

Ik vroeg me af of het met deze spullen mogelijk is en hoe? misschien mis een soort 'effect' of zijn er wat instellingen die me er misschien dichtbij brengen.

Als iemand toevallig kan horen wat het ritme gitaar slagje is hoor ik het ook graag :)

(rond 50 sec begintie)

http://www.youtube.com/watch?v=CkkHOQj3clI&feature=related

Bvd heel veel dank ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Bolder
1 juni 2009, 21:51
lijkt mij een flinke overdrive en een flinke berg reverb. Met je epi lukt dat wel, zet em op het nekelement.

edit: Epi: brugelement -- tuner: uit -- TS-9: beetje helder, gain lekker open -- delay: voor als je geen reverb op je blues junior hebt gebruik je een soort van reverb met je delay