PDA

View Full Version : Verschil in telecasters



Kid
1 juni 2009, 18:01
Je hebt dus telecasters met singlecoil en een pickup element bij de hals, maar je hebt dus ook telecasters met een singlecoil en een humbucker bij de hals. Nou begrijp ik dat dat er natuurlijk voor zorgt dat je er andere klanken mee kan maken, want een humbucker is wat zwaarder en warmer van klank.
Ik vraag me dus af hoe erg het dan wel niet verschilt in klank? En wat zou bijvoorbeeld voor punkmuziek nou een betere keuze zijn?

Kid

Squier4ever
1 juni 2009, 18:02
Je hebt dus telecasters met singlecoil en een pickup element bij de hals, maar je hebt dus ook telecasters met een singlecoil en een humbucker bij de hals. Nou begrijp ik dat dat er natuurlijk voor zorgt dat je er andere klanken mee kan maken, want een humbucker is wat zwaarder en warmer van klank.
Ik vraag me dus af hoe erg het dan wel niet verschilt in klank? En wat zou bijvoorbeeld voor punkmuziek nou een betere keuze zijn?

Kid

Gebruik aub de zoekfunctie eens, is echt al zo vaak voorbij gekomen.

DeadHerring
1 juni 2009, 18:11
humbucker beter voor punk

Exi
1 juni 2009, 22:19
Je hebt dus telecasters met singlecoil en een pickup element bij de hals, maar je hebt dus ook telecasters met een singlecoil en een humbucker bij de hals. Nou begrijp ik dat dat er natuurlijk voor zorgt dat je er andere klanken mee kan maken, want een humbucker is wat zwaarder en warmer van klank.
Ik vraag me dus af hoe erg het dan wel niet verschilt in klank? En wat zou bijvoorbeeld voor punkmuziek nou een betere keuze zijn?

Kid

Of 2 P90s (http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0327602506):)

Een humbucker in de halspositie gaat al snel te vet en modderig klinken, maar op zich is een humbucker wel geschikter voor punk. Maar dan liever een humbucker in de brug lijkt mij.

Maar eigenlijk is het ook allemaal een kwestie van smaak. Een tele single-coil kan ook lekker klinken met een beetje distortion.

Spitfire
1 juni 2009, 23:16
Google eens op 'humbucker vs single-coil' of iets soortgelijks. ;)

Luke-wannabe
2 juni 2009, 00:19
Aangezien je voor punk toch geen halselement gebruikt: Either way!

treblemaster
2 juni 2009, 08:24
Aangezien je voor punk toch geen halselement gebruikt: Either way!

Als je meer riching smerige, rauwe garapgepunk gaat (all out fuzz) is een halselement toch wel erg lekker ;).

Ik zou zeggen, ga zelf luisteren! Het is voor iedereen weer verschillend en de term 'punk' is zo breed dat er (gelukkig) geen eenduidig antwoord op kan worden gegeven. IK heb zelf een telecaster met 2 single coils en wil niks anders! Voor mij geen humbuckers.......