PDA

View Full Version : Scarf keeps you warm!!



JvD.
1 juni 2009, 16:57
Hey muziek helden!


Ik heb met de drummer van mijn bandje Hail Infinity (http://www.hailinfinity.com) een soort van ontsnappingspoging gedaan uit de postrock. Soms wil je even wat anders en daarom werken wij dus tussendoor aan ons nieuwe project Scarf. Instrumentale gitaar muziek zonder solo's! We doen vooral wat we zelf er leuk vinden dus vraag ik me af, wat vind u?


Hier onze eerste track (http://members.chello.nl/~h.westerik2/Scarf - Mary's illegal abortion.mp3) (click save as)


En we willen natuurlijk ook graag lieve gitaarnet vrienden: www.myspace.com/scarfnoise (http://www.myspace.com/scarfnoise)

ExplorerNut
2 juni 2009, 19:49
YES! :rockon: Blij verrast! Dit soort stuff hoor ik toch niet vaak hier. Ik ben wel heel benieuwd hoe dit gaat klinken met solo's er in. Ik vind dit veel beter dan wat je met jouw band speelt.

JvD.
2 juni 2009, 19:52
YES! :rockon: Blij verrast! Dit soort stuff hoor ik toch niet vaak hier. Ik ben wel heel benieuwd hoe dit gaat klinken met solo's er in. Ik vind dit veel beter dan wat je met jouw band speelt.
Me no like solo guitar!!

maar wel bedankt voor het afkraken van mijn bandje... ik bedoel natuurlijk: bedankt voor het compliment! dit soort reacties maken mij vrolijk!

ExplorerNut
3 juni 2009, 18:51
maar wel bedankt voor het afkraken van mijn bandje...

Kwestie van smaak ;)

HvV
4 juni 2009, 20:56
Hier hou ik wel van, ik zeg: niks meer aan doen.

Zonder gekheid, basje erbij + gestoorde zanger en je hebt wat leuks. Of wilde je alleen gitaar en drums?

JvD.
5 juni 2009, 12:16
nou, we willen het eigenlijk zo laten. het begon gewoon als lekker beuken als een repetitie niet door ging. maar de compactheid van het alleen gitaar en drums bevalt ons beide heel erg. in Hail Infinity zitten we met synths en heel veel effecten en allemaal gedoe waar we hier mee nu aan ontsnappen.

het was de bedoeling om iets ADHDerigs te maken. ondertussen wil mijn drummer deze track voor zijn HKU toelating gaan gebruiken.
als je dit genre leuk vind moet je dit (http://www.youtube.com/watch?v=NBxskLm4ILA)(op 2:40 begint het) eens kijken. dat is ook alleen een gitarist en een drummer, alleen dan VEEEEL beter =D

pannekoek
5 juni 2009, 12:28
is die track ook voor het HKU?

dat zit goed in elkaar zeg!

als alle inzendingen van die kwaliteit zijn kan ik het wel vergeten met m'n opleiding :seriousf:

skabouter
11 juni 2009, 11:32
Nice gast! Lekkere sounds en riffjes! Goed werk!

Solidkick
11 juni 2009, 13:01
Nix mis mee, lekker freaken!

meul
17 juni 2009, 15:05
Hey, zitten coole zaken in, ritmisch ook leuke dingen. zonder leads of zang blijft het nogwat concepterig klinken in mijn oren, maar de basis is er.

JvD.
17 juni 2009, 15:19
bedankt heren. maar ik moet jullie teleurstellen. dit is AF, we willen er bewust geen andere dingen bij doen.

meul
17 juni 2009, 15:21
bedankt heren. maar ik moet jullie teleurstellen. dit is AF, we willen er bewust geen andere dingen bij doen.

Respect!, jij bent de artiest en dus de baas ;-)

JvD.
17 juni 2009, 15:26
Respect!, jij bent de artiest en dus de baas ;-)
mja, het hele consept is ook ontstaan uit de frustratie van al dat gedoe met zo'n band. we kunnen dit gewoon lekker spelen, al vind ik het nog steeds erg lastig live. dat stuk met die flageoletten die ik bend door bij de topkam mijn snaar in te drukken gaat veels te vaak mis.

met hail infinity zijn we met z'n 5en en hebben we allemaal pedalen effecten van hier tot tokyo en een keyboard en moet ik vocals doen en moeten we een sfeer neerzetten.
scarf is het ontvlugten aan al het gedoe en gewoon rammen.

dit is allemaal door ons zelf met onze eigen apperatuur opgenomen, wat vinden jullie van de sound?

skabouter
17 juni 2009, 18:28
Ik vind de sounds wel dope gast, het werkt voor dit werk prima! En dat het een AF nummer is vind ik ook vet, prima stijl, ik mis geen zang, en kan dit prima luisteren!

Alleen ik zou persoonlijk graag 2 dingen erbij zien.

1: een basgitaar, dat maakt dit mss net ff af, en kan het interessanter maken
2: Lage buekende palmmutes ter afwisseling. meer doen met hoog/laag contrast.

marter544
17 juni 2009, 18:41
Hele vette shit! Maar ook ik mis de bas, het mist zo toch wat power.

skabouter
18 juni 2009, 22:05
Het valt me nu pas op trouwens, maar WAT EEN VET effectje op de eerste 1e sec van het nr :) TOP

Noid
22 juni 2009, 22:57
Klinkt erg leuk, goede sound ook, mooie balans tussen drums en gitaar en alles lekker gedefinieerd en goed hoorbaar. Het nummer doet me enorm veel denken aan Primus trouwens, ik mis daarvoor alleen nog de weirde baspartijen.