PDA

View Full Version : versterker suggestie



SloeGin
1 juni 2009, 12:54
Ik heb momenteel een Marshall JCM 900 50 Watt combo. Niet DE beste versterker maar een lampenversterker is toch altijd wel nice :)
Ik speel vooral stuff van Jimi Hendrix, Randy Rhoads, Guns N roses, Zakk Wylde, Joe Bonamassa, Metallica etc... dus vooral "Marshall-based" muziek.

Aangezien een Marshall toch wel serieus open moet staan om toch z'n recht te komen en ik toch niet in een band speel, ben ik op zoek om op termijn men Marshall te vervangen door een kleinere maar degelijke oefenamp. ( De Fender Vibro champ XD is uiteindelijk toch men ding niet)

Nu vroeg ik me af welke van die nieuwe 5watt(of 15) lampenversterkers het dichtst bij een Marshall komen?

Men gitaar is een Gibson LP Custom 1985 btw.

Alvast bedankt!

Sarco
1 juni 2009, 13:09
Misschien eens de nieuwe Haze serie van Marshall checken:
http://marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=28

Zal wel klinken als een Marshall :)

ton36
1 juni 2009, 14:35
de blackstar ht5, een 5 watt buizenbakkie, lijkt me een goeie optie
ik heb de mini-stack `live`gezien en gehoord en ik was danig onder de indruk.
de combo versie is nog wel te krijgen maar de head en stack niet meer, tenminste niet hier in de buurt
maar mijn broer die in engeland woont neemt een stack voor me mee binnenkort
( scheelt toch een klein € 100):seriousf:

SloeGin
1 juni 2009, 17:23
Misschien eens de nieuwe Haze serie van Marshall checken:
http://marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=28

Zal wel klinken als een Marshall :)

Tnx voor de suggestie. Maar deze amp heeft te weinig scheur vind ik.

Wat betreft de blackstar ht5: ik vind deze nogal schel en dunnetjes overkomen. Ik baseer me wel op wat ik op youtube heb gehoord dus of ie in het echt ook zo schel klinkt weet ik natuurlijk niet ...

ton36
1 juni 2009, 17:32
in de winkel vond ik m beter klinken dan op you tube, maar das wel persoonlijk natuurlijk
ik denk dat je m gewoon s ff moet gaan testen, dan weet je t zeker.......

Sarco
1 juni 2009, 18:39
Tnx voor de suggestie. Maar deze amp heeft te weinig scheur vind ik.

Toch zeker evenveel als je JCM900 volgens mij. Als je dan nog meer gain nodig hebt kan je er een booster pedaal voor smijten.

Daarnaast zou de Orange Tiny Terror misschien ook wel iets kunnen zijn voor jou.

Renin
1 juni 2009, 19:28
dat van dat boosterpedaal ervoor werkt toch niet zo bij mijn blackheart van 5 watt. Daar heb je echt een distortionpendaal voor nodig

Bolder
1 juni 2009, 21:23
Orange Tiny Terror komt niet echt bij Marshall in de buurt. Mist ballen,

na Marshall wil je alleen nogmaar ballen. Misschien de Dual Terror, moet nog uit komen, maar die heeft ook een fat channel.

macwilliams
1 juni 2009, 22:17
Ga gewoon de ds1 proberen. Eventueel met zo een keely modificatie
En het is en blijft pedaal

Heb je die vibro's line out al eens geprobeerd?

SloeGin
5 juni 2009, 18:44
Misschien eens de nieuwe Haze serie van Marshall checken:
http://marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=28

Zal wel klinken als een Marshall :)

Iemand hier al ervaring mee?

Reageert deze amp goed op een (boost) pedaal? Zoals Fulltone OCS, Boss SD-1 , .... ?