PDA

View Full Version : Eric Johnson Stratocaster?



Jay75
1 juni 2009, 11:53
Iemand bekend met deze stratocaster?
Zijn ze populair? Ik krijg er een aangeboden via inruil maar denk dat het niet mijn ding is, dus zou snel weer weg moeten zijn, moet minimaal 1400 euro op brengen, zijn ze dat waard? Ik twijfel dus, zou op zich best wel een keer een echte goede strat willen checken voor een tijdje maar misschien is zijn sound zeer specifiek dat er maar een paar mensen op zitten te wachten>? Of is deze net zo veelzijdig als een niet signature stratocaster.

Er zijn zoveel verschillende strats dat ik het niet uit elkaar kan houden allemaal.

Grtz

Les Paul R8
1 juni 2009, 11:59
De EJ strat is op zich een goede strat. Ze zijn nieuw niet goedkoop, vanwege duurdere productiemethoden (quartersawn neck, nitro lak). 1300 euro is best een lage prijs.
Maar zoals elke strat zijn er redelijke en hele goeie exemplaren.

Ik heb die van mij inmiddels met andere electronica uitgerust. Abigail Ybarra elementen er in. Geeft de gitaar meer balans en een mooie strat tone. Over het algemeen mist de gitaar wat ballen, die ik wel in CS Strats vind.

Jay75
1 juni 2009, 12:13
Okay, het is dus niet zo dat er alleen maar Eric Johnson fans zoeken naar zo'n gitaar.
Ik had me trouwens verrekend, 1400 moet het zijn ik heb het al aangepast. Maar dat is dus wel een reeele prijs.

Ik zou zelf niks veranderen aan de gitaar omdat ik 'm eventueel door wil verkopen.

Mr.Fingers
1 juni 2009, 12:38
Er zijn veel mensen die vinden dat de EJ-strat de beste non-custom-shop strat is die Fender maakt.

Jay75
1 juni 2009, 13:30
Okay, dus moet ik redelijk snel vanaf kunnen komen voor die prijs denk je?

CHeers

Les Paul R8
1 juni 2009, 14:21
Okay, dus moet ik redelijk snel vanaf kunnen komen voor die prijs denk je?

CHeers

Dat is in deze tijd helaas moeilijk te voorspellen...

Sinner1980
1 juni 2009, 15:03
Okay, dus moet ik redelijk snel vanaf kunnen komen voor die prijs denk je?

CHeers

Hey gast, de EJ strat is een superfijne strat...daar WIL je niet redelijk snel vanaf komen. Koop anders gewoon een gitaar die je wel trekt want het zijn geen kinderachtige prijzen waar we over praten

Jay75
1 juni 2009, 18:06
Ik heb genoeg gitaren dus ik ga er niks meer bijnemen, maar de gitaar die ik verkoop is net wat duurder en ik krijg er een bedrag bij.
Dus om even te proberen is het denk ik toch wel een leuke optie, dan kan ķe naar een tijdje weer weg.

Dus dan heb ik een iets goedkopere gitaar die waarschijnlijk sneller verkoopt dan mijn SG 61RI, waar toch minder liefhebbers voor zijn denk ik.
En ja, bedragen, iedereen heeft zijn vakantiegeld toch ofnie? hehe

Maar mijn vraag is op zich wel beantwoord hoor, ik wilde weten wat ze waard waren en of ze niet alleen voor de EJ[fans gemaakt waren. Gibson weet ik redelijk wat vanaf, maar door al die verschillende Stratocasters heb ik er echt geen zicht op.

Thanks voor de reacties...

( iemand een EJ strat kopen haha ;) )

the sure thing
1 juni 2009, 20:06
Voor EUR 1.400 ben je m niet zo snel kwijt, voor EUR 1.300 sneller en voor EUR 1.200 heel snel.

Jay75
14 juni 2009, 13:43
Even een update!

Ik heb de Eric Johnson gisteren geruild tegen mijn witte SG 61RI.

Ik ben er intussen achter dat ik gewoon geen "nieuwe" Gibsons meer moet kopen maar vintage met de fijne halzen die ook op mijn twee oudjes zitten. Die SG61RI is dus weer weg. Prachige gitaar maar niet voor mij.

Nu dus die Stratocaster. Ik heb alleen een 100 euro squiertje gehad dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal qua stratocasters, maar ik snap de enthousiaste houding tov deze gitaar helemaal.

Eerst werd gisteren natuurlijk mijn SG uitgeprobeerd want als dat niks was, geen ruil natuurlijk. Maar uiteraard werd deze goed bevonden en toen ging de koffer open.

Ik heb eigenlijk vrij weinig met strats maar deze vond ik meteen supermooi, blonde met lichte houttekening erdoorheen. Toen ik 'm vastpakte was ik verbaasd over het gewicht, echt licht, heel fijn dus! Even spelen en meteen viel me al op hoe resonant de gitaar onversterkt al klonk. Versterkt nog lekkerder, meteen die echte Fender strat sound ( raar he )

Net helemaal schoongemaakt en nieuwe snaren erop en de gitaar leeft weer, had een jaar onder het bed gelegen. En toen even op een wat hoger volume dan gisteravond. Heerlijk, ik heb bijna een uur zitten spelen, kon 'm niet wegleggen haha.
Ik had 'm wel meteen te koop gezet, want uiteindelijk was het niet de bedoeling om een strat te kopen en dan zeker niet zo'n prijzige, maar totdat ķe weg is, heb ik in ieder geval een heerlijke gitaar! ( als ik 'm wegdoe haha, ik twijfel nu, wel grappig omdat ik nooit als stratplayer had gedacht over mezelf :) )

Arjan12
14 juni 2009, 14:03
Ik wil graag foto's ;).

Maar hij is licht zeg je? Ik zelf houd daar niet zo van, maar da's een kwestie van smaak. Wat voor elementen zitten er eigenlijk in?

rijsberman
14 juni 2009, 15:02
Strats zijn niet voor niets zo populair. Helaas heb je met alle strats in de wereld ook meer slechte dan goeie, net als met alle LP-achtigen...

Jay75
14 juni 2009, 15:48
Ik wil graag foto's ;).

Maar hij is licht zeg je? Ik zelf houd daar niet zo van, maar da's een kwestie van smaak. Wat voor elementen zitten er eigenlijk in?

Volgens mij heeft hij zijn eigen ontworpen elementen?

3 Special Design Eric Johnson Pickups with Countersunk Mounting Screws (Neck/Middle/Bridge) staat er bij de specs na
Ja ik had altijd een telecaster en die was veel zwaarder, dus miss ligt het daar aan! :)
Zal verder wel normaal zijn inderdaad.

Okay dan hier wat pics:
http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/140620092003.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/140620092004.jpg

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/130620092000.jpg

Very nice huh??? !!

Guitar GoD
14 juni 2009, 16:32
uhu zeg dat wel! ben alleen geen fan van de kleur

Jay75
14 juni 2009, 21:45
Ja had ook liever een echte witte gehad, maar om even lekker op te spelen is het prima, ik kan 'm steeds niet neerleggen. Ik ga er wel meteen blues op spelen, lekker meespelen met the Red Devils enzo