PDA

View Full Version : NEW album MONSTERTUX: reacties en free downloads



Dweezman
30 mei 2009, 22:26
Gitaarhelden,

Het nieuwe album van mijn band Monstertux is af. Ze heet Alison. Beluister en download haar op www.thealisonalbum.com.

Benieuwd naar jullie bevindingen!


Rock!

Dweezman

Megadeth22
30 mei 2009, 22:53
Nu aan het downloaden!
snelle edit: En aan het luisteren!
langzamere edit: Eerste lied is echt supervet, ben benieuwd naar de rest.

glennshred
31 mei 2009, 09:08
Gefeleciteerd met zo'n knappe produktie van nummers, ik heb van de meeste
genoten, een ander stuk of 3 nummers waren iets minder voor mij.

Gitaren, synths, bass, drums klinken allemaal fantastich..
stemgeluid past als gegoten, in die documentaire waarin die buizenradio aan
bod kwam vond ik erg origineel, ik heb ook als jochie vroeger zoiets gebruikt
maar dan voor de acoustische gitaar, ik vind het bangelijk klinken als die
synths er door gaan.

Ik heb éérst de nummers gehoord vooraleer ik de docu zag en merkte al iets
ongewoons mooi aan dat synth geluid.. ik vind alles heel magisch klinken als een geheel.

groetjes en veel succes en dank voor de inspiratie :)
het bewijst dat datgene waar je zelf in gelooft kunt waarmaken als je wilt.

Dweezman
31 mei 2009, 11:16
Nu aan het downloaden!
snelle edit: En aan het luisteren!
langzamere edit: Eerste lied is echt supervet, ben benieuwd naar de rest.

Okay! Ben benieuwd!


Gefeleciteerd met zo'n knappe produktie van nummers, ik heb van de meeste
genoten, een ander stuk of 3 nummers waren iets minder voor mij.

Gitaren, synths, bass, drums klinken allemaal fantastich..
stemgeluid past als gegoten, in die documentaire waarin die buizenradio aan
bod kwam vond ik erg origineel, ik heb ook als jochie vroeger zoiets gebruikt
maar dan voor de acoustische gitaar, ik vind het bangelijk klinken als die
synths er door gaan.

Ik heb éérst de nummers gehoord vooraleer ik de docu zag en merkte al iets
ongewoons mooi aan dat synth geluid.. ik vind alles heel magisch klinken als een geheel.

groetjes en veel succes en dank voor de inspiratie :)
het bewijst dat datgene waar je zelf in gelooft kunt waarmaken als je wilt.

Zo. Dank voor deze èchte reactie, mooi!

Megadeth22
31 mei 2009, 13:07
Heb ook even de docu gekeken, ik hoop echt dat jullie nog ver komen!

Mufftin
31 mei 2009, 14:07
ah eindelijk beeld bij de verhalen van Derek! Geweldig album!

Dweezman
31 mei 2009, 14:12
ah eindelijk beeld bij de verhalen van Derek! Geweldig album!

downen en doorspammen die plaat, he? Daar moeten we het van hebben ;-)

Mufftin
31 mei 2009, 15:54
ben bezig!! ;)

rickert
31 mei 2009, 23:21
ERG goede actie dat met de mailadressen, gelijk 3 vrienden gemaild en hij staat in de download! Reactie volgt...

Mufftin
31 mei 2009, 23:27
Reactie nog 1 keer GEWELDIGE PLAAT, ja ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Zelfs mijn metal huisgenoot vond hem te pruimen en dat zegt al wat!

Thundermane
1 juni 2009, 00:00
Reactie nog 1 keer GEWELDIGE PLAAT, ja ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Zelfs mijn metal huisgenoot vond hem te pruimen en dat zegt al wat!

Hey kom nou, metalheads zijn over het algemeen heel open-minded over muziek. :p Ik vond het ook zeker "te pruimen". ^^

Rinze
1 juni 2009, 10:26
Hey kom nou, metalheads zijn over het algemeen heel open-minded over muziek. :p Ik vond het ook zeker "te pruimen". ^^

Deryck is emo. Die lui hebben vooroordelen over metalheads. Of is dat nou ook weer een vooroordeel? :???:

Ik heb hem ook gedownload, het is niet helemaal mijn muziek (metalhead he :D) maar ik vind het wel erg goed gedaan. En het downloaden met de links vind ik ook een goed idee :ok:

RobertoL
1 juni 2009, 10:38
Klinkt lekker hoor.

budje
1 juni 2009, 10:41
Ik ben pas drie nummers ver, dus kan nog niet alles zeggen. Het enige wat ik alvast durf te zeggen: Dit is echt fijn luisteren, de geluidskwaliteit is lekker, de zang is heerlijk, dit ontstijgt duidelijk het amateursnivo!

Dit is een cdtje waar je je nooit voor hoeft te schamen!

Thundermane
1 juni 2009, 10:44
Ik ben pas drie nummers ver, dus kan nog niet alles zeggen. Het enige wat ik alvast durf te zeggen: Dit is echt fijn luisteren, de geluidskwaliteit is lekker, de zang is heerlijk, dit ontstijgt duidelijk het amateursnivo!

Dit is een cdtje waar je je nooit voor hoeft te schamen!

Inderdaad. Af en toe zit ik nog wel dat zeg maar het instrumentaal her en der wat meer, beter etc. mag. Maar de zang is echt super sterk!

budje
1 juni 2009, 11:33
Ik ben nu helemaal door het album heen: Ik vind het geweldig! Doet regelmatig wat aan Daryll-Ann denken, maar met iets meer ballen. Zal 'm vanmiddag eens op m'n mp3speler kwakken als ik me kan herinneren waar ik die gelegd heb...

bert k
1 juni 2009, 11:52
(in 'off-topic' zie ik meer forummers dan in 'sounds', daarom post ik hier)
Maar het hoort in Sounds, dus jammer maar helaas.

Squier4ever
1 juni 2009, 13:25
Erg lekker dweezman!

Dweezman
1 juni 2009, 21:35
Maar het hoort in Sounds, dus jammer maar helaas.

en dan te bedenken dat mijn bloedeigen broer Bert K. heet ;-)

Stratman70
3 juni 2009, 09:52
Klinkt erg goed. Ik heb nog niet alles gehoord, maar hetgeen wat ik hoorde klinkt echt profi. Misschien had er nog ietsje meer aandacht aan de productie van de drums gegeven kunnen worden. Ik vind deze soms iets te droog vergeleken de rest klinken.

Heb je je Tokai ook gebruikt op dit album?

rickert
3 juni 2009, 10:14
Nou, geluisterd, gave plaat Dweezman!!! Hebben jullie goed gedaan. Zit goed in elkaar en ontstijgt het amateur-niveau behoorlijk:ok:

schizo910
3 juni 2009, 10:50
Klinkt super! Omdat we in Nederland nog altijd van hokjes houden: Voor mij klinkt dit als Placebo, maar dan mét een kloppend hart, een wat prettiger stemgeluid (al hou ik wel van Molko zijn stem, veel mensen haken daardoor juist af bij hun) en een dosis steroids!

Heb net even online geluisterd maar ga hem vanavond thuis meteen downloaden!

Dweezman
3 juni 2009, 11:23
Klinkt erg goed. Ik heb nog niet alles gehoord, maar hetgeen wat ik hoorde klinkt echt profi. Misschien had er nog ietsje meer aandacht aan de productie van de drums gegeven kunnen worden. Ik vind deze soms iets te droog vergeleken de rest klinken.

Heb je je Tokai ook gebruikt op dit album?

Dat kenmerkende tele soundje (b.v. Josie T.) is een paisley Tele van Tokai, van Sjoerd. (Zanger/gitarist).

Ik gebruikte voornamelijk de Jaguar en de Tele Deluxe, en soms mijn fiësta Strat.

foto's uit de studio:
http://94.100.113.23/390600001-390650000/390623901-390624000/390623965_6_Kcak.jpeg http://94.100.114.18/390600001-390650000/390623801-390623900/390623821_6_rU8x.jpeg http://94.100.113.199/390600001-390650000/390624101-390624200/390624121_6_L8O5.jpeg

Wat betreft de gebruikte sounds op het album: dit is precies hoe wij het wilden hebben. Ook de drums zijn we heel tevreden mee. Als je die geïsoleerd hoort, schrik je je rot. Ding is 'muf' gestemd en overal zit distortion op de toms en bassdrum. Allemaal om een bepaalde grittyness in de sound te behouden. Wel behoorlijk smaakgebonden keuzes, mee eens.

Dweezman
3 juni 2009, 11:29
ik ben echt blij met jullie reacties, guys. Op één of andere manier is dit wel een 'billen-bloot' moment: dit is wat we doen, en hiermee 'moet' het gebeuren. Of niet. In ieder geval this is what we we've got.

Mufftin
3 juni 2009, 18:23
volgens mij is bijna iedereen positief toch? iig ik heb nog weinig tot geen wanklanken gehoord.

schizo910
4 juni 2009, 10:04
Nou ik heb nog eens goed geluisterd en jullie hebben hier een zieltje gewonnen hoor!

Dweezman
4 juni 2009, 16:50
Nou, geluisterd, gave plaat Dweezman!!! Hebben jullie goed gedaan. Zit goed in elkaar en ontstijgt het amateur-niveau behoorlijk:ok:

als jij 'm nou es bij je vriend Corton onder de aandacht brengt, neem ik die Firebird voor weinig van je over.



Nou ik heb nog eens goed geluisterd en jullie hebben hier een zieltje gewonnen hoor!

Thank you, Skiets.

rickert
4 juni 2009, 18:23
als jij 'm nou es bij je vriend Corton onder de aandacht brengt, neem ik die Firebird voor weinig van je over.


Goed idee!!!!





:dontgeti:

Dweezman
16 juni 2009, 00:05
even bumpje voor de nieuwe sound-bezoekers: downloaden die plaat, menschen!

www.thealisonalbum.com

Negative K3 fan
16 juni 2009, 22:04
ik ga hem downloaden...

jullie bandnaam komt me trouwens erg bekend voor maar ik weet niet waarvan ik jullie moet kennen.

Je hebt me trouwens al gewonnen met de mellotron sounds! goed werk en klinkt erg mooi, net wat schizo zegt herken je er wat plazcebo in.

spanky_franky
17 juni 2009, 17:11
Klinkt super! Omdat we in Nederland nog altijd van hokjes houden: Voor mij klinkt dit als Placebo, maar dan mét een kloppend hart, een wat prettiger stemgeluid (al hou ik wel van Molko zijn stem, veel mensen haken daardoor juist af bij hun) en een dosis steroids!

Heb net even online geluisterd maar ga hem vanavond thuis meteen downloaden!
Het is ook waar ik als eerste aan dacht, Placebo.

En daar is helemaal niets mis mee...'t is een soort strakke, minder 'alto' variant van placebo en dat klinkt fantastisch! :ok:

Ik moet zeggen dat jullie site ook top is.

Negative K3 fan
17 juni 2009, 18:47
Het downloaden wil niet lukken, onder firefox pakt hij hem helemaal niet en met internet explorer zegt hij 100%, maar dan kan ik hem niet uitpakken.

Dweezman
17 juni 2009, 18:58
het moet weer werken, we zaten ietwat over onze bandwith-limiet ;-)

savale
17 juni 2009, 21:45
Het eerste waar ik aan dacht: Placebo. Het zit allemaal lekker gebalanceerd in elkaar. Gefeliciteerd met dit sterke album!

Mufftin
17 juni 2009, 22:48
Hoeveel hebben de cd al gedownload? of kun je dat niet zien?

Dweezman
17 juni 2009, 23:06
moment...

304 unieke downloads, best tevreden over.
Gister zijn we door de provider gekicked, vanwege een bandwith overschrijding.
Nu iets anders slims geregeld ;-)

ponq
17 juni 2009, 23:12
klinkt goed zeg!

Dweezman
18 juni 2009, 11:10
Die Placebo-associatie zitten we nu goed aan vast.
Komt vooral ook door de stem van de zanger, I guess. Kan hij ook niks aan doen. ;-)

spanky_franky
18 juni 2009, 12:41
Wat een geniaal concept, om als voorwaarde voor downloaden het opgeven van mailadressen te stellen.

Ik grijp de gelegenheid meteen aan om nog eens te zeggen hoe goed jullie album is :cheerup:

Dweezman
18 juni 2009, 14:41
Wat een geniaal concept, om als voorwaarde voor downloaden het opgeven van mailadressen te stellen.

Ik grijp de gelegenheid meteen aan om nog eens te zeggen hoe goed jullie album is :cheerup:

haha, dank!

Ennem: als je meer dan 3 liefhebbers weet, doe je't gewoon nog een keer, en sluit je je browser af. Stopt de download ook.

Wel goed om te weten is dat de opgegeven emailadressen niet opgeslagen of anderszins gebruikt worden. Wij weten dus niet wat welke adressen zijn opgegeven.

Dweezman
24 juni 2009, 20:23
tadáá:

3voor12 luisterpaal! (http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/)

Mufftin
24 juni 2009, 21:02
gefeliciteerd, ik heb trouwens ff flink wat radiozenders gemailt, met als tip : MONSTERTUX!

Dweezman
25 juni 2009, 16:18
gefeliciteerd, ik heb trouwens ff flink wat radiozenders gemailt, met als tip : MONSTERTUX!

held!

123456789

Gert-Jan
27 juni 2009, 07:34
Wat betreft de gebruikte sounds op het album: dit is precies hoe wij het wilden hebben. Ook de drums zijn we heel tevreden mee. Als je die geïsoleerd hoort, schrik je je rot. Ding is 'muf' gestemd en overal zit distortion op de toms en bassdrum. Allemaal om een bepaalde grittyness in de sound te behouden. Wel behoorlijk smaakgebonden keuzes, mee eens.


Dat komt zeker omdat George Konings de drums gemastered heeft ;-)

Klasse album overigens!!

Dweezman
27 juni 2009, 09:22
Klasse album overigens!!
Thanx!


Dat komt zeker omdat George Konings de drums gemastered heeft ;-)


Ehm, nee? We zijn wel bij George geweest, omdat we studiotijd gewonnen hadden. Die tijd hebben we benut door zoveel mogelijk nieuw materiaal te recorden, en zo pre-producties te maken. Hele mooie studio overigens. (Sowieso een aanrader: maak pre-recordings, om nog aan je songs te kunnen schaven)

Later is alles vuigjes overgedaan in het fort van Mailmen, Martijn Groeneveld. Ook de drums zijn opnieuw gedaan. De mastering is gedaan door PD Hogeterp. Groot talent.

Gert-Jan
27 juni 2009, 11:14
Thanx!



Ehm, nee? We zijn wel bij George geweest, omdat we studiotijd gewonnen hadden. Die tijd hebben we benut door zoveel mogelijk nieuw materiaal te recorden, en zo pre-producties te maken. Hele mooie studio overigens. (Sowieso een aanrader: maak pre-recordings, om nog aan je songs te kunnen schaven)

Later is alles vuigjes overgedaan in het fort van Mailmen, Martijn Groeneveld. Ook de drums zijn opnieuw gedaan. De mastering is gedaan door PD Hogeterp. Groot talent.

OK ik zag het album bij George liggen dus vandaar mijn (tenonrechte) aanname.

spanky_franky
28 juni 2009, 13:50
Wat zien ik in de luisterpaal??

Monstertux! Goed bezig, heren! :rockon:

Dweezman
28 juni 2009, 15:32
zoeken op dit plaatje:
http://images.vpro.nl/images/42158848+s(500)

of hier (http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/42136966) klikken

Mufftin
29 juni 2009, 23:51
500 las ik net! DAMN!

jasses
8 juli 2009, 15:43
zeer indrukwekkende plaat! was onmiddellijk zo geprikkeld dat ik direct ben gaan kijken op jullie site wanneer jullie eens relatief in de buurt optreden...en ben nu terminaal slecht gehumeurd omdat drie uur rijden misschien toch een tikkeltje erover is. De enige reden dat ik mijn hierdoor vers opgeflakkerde agressie niet ben gaan uitwerken op onschuldige voorbijgangers is dat ondertussen karachi is opgesprongen en ik dacht: perfect! net wat deze plaat op dit ogenblik nodig heeft. Trouwens zeer mooi gelayoute site, met erg veel zorg aangelegd en leuk om de teksten er zo te kunnen bijklikken.

Maar omdat ik mijn posse in de verte al hoor beginnen te zuchten dat ik jaar na jaar softer word en dat als dat zo door gaat ik mijn einde zal vinden vermalen met m&m's geserveerd als McFlurry (een einde dat op eerste zicht zo slecht niet lijkt gezien er 60% kans is dat je wegsmelt op de lippen van een lekker jong ding, maar het risico opgeslagen te worden in de vetcellen van door zware obesitas uitgerokken dijen wil ik gewoon niet lopen), enige woorden van kritiek...

er had ergens net over de helft van de plaat nog een nummertje moeten zitten dat je vanaf de eerste seconde meesleurt met een vlot rockende en niet te tegendraadse swung, een beetje zoals stoical dat doet.
En een tweede opmerking, die waarschijnlijk zo mogelijk nog meer met persoonlijke smaak te maken heeft: waarom die kerkklokken op stoical! Dat refrein zit echt lekker, vlot maar toch met een paar weerhaakjes, goed gearrangeerd, compleet! en dan toch die klokkenaccenten erop. Maar goed, normaalgezien krijg ik spontaan een wederopflakkering van mijn malaria bij het horen van klokken, nu denk ik gewoon: ach, het is nog steeds een heel goed nummer. Jammer van die dingetjes, maar tja, het is niet mijn schip, dus daar houdt het op.

Nog steeds de gave der beknoptheid niet machtig zeg ik nogmaals proficiat

Mufftin
9 juli 2009, 23:32
het mooie wat me opvalt en wat ik zie op lastfm = over de hele wereld wordt er geluisterd naar de TUX! Please zorg ervoor dat iedereen deze (http://www.thealisonalbum.nl/) link naar iedereen door paaaaaaaaast die hij of zij kent!

Je maakt Dweezman en zelfs emo deryck er blij mee :P.

jonesd
21 juli 2009, 16:32
Ook even bumpen. Dit topic verdient meer aandacht!

Ik heb jullie plaat nu al verscheidene malen beluisterd en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Mooi geheel, alles past in elkaar.

Proficiat!

Dweezman
28 juli 2009, 17:34
zeer indrukwekkende plaat! was onmiddellijk zo geprikkeld dat ik direct ben gaan kijken op jullie site wanneer jullie eens relatief in de buurt optreden...en ben nu terminaal slecht gehumeurd omdat drie uur rijden misschien toch een tikkeltje erover is. De enige reden dat ik mijn hierdoor vers opgeflakkerde agressie niet ben gaan uitwerken op onschuldige voorbijgangers is dat ondertussen karachi is opgesprongen en ik dacht: perfect! net wat deze plaat op dit ogenblik nodig heeft. Trouwens zeer mooi gelayoute site, met erg veel zorg aangelegd en leuk om de teksten er zo te kunnen bijklikken.

Maar omdat ik mijn posse in de verte al hoor beginnen te zuchten dat ik jaar na jaar softer word en dat als dat zo door gaat ik mijn einde zal vinden vermalen met m&m's geserveerd als McFlurry (een einde dat op eerste zicht zo slecht niet lijkt gezien er 60% kans is dat je wegsmelt op de lippen van een lekker jong ding, maar het risico opgeslagen te worden in de vetcellen van door zware obesitas uitgerokken dijen wil ik gewoon niet lopen), enige woorden van kritiek...

er had ergens net over de helft van de plaat nog een nummertje moeten zitten dat je vanaf de eerste seconde meesleurt met een vlot rockende en niet te tegendraadse swung, een beetje zoals stoical dat doet.
En een tweede opmerking, die waarschijnlijk zo mogelijk nog meer met persoonlijke smaak te maken heeft: waarom die kerkklokken op stoical! Dat refrein zit echt lekker, vlot maar toch met een paar weerhaakjes, goed gearrangeerd, compleet! en dan toch die klokkenaccenten erop. Maar goed, normaalgezien krijg ik spontaan een wederopflakkering van mijn malaria bij het horen van klokken, nu denk ik gewoon: ach, het is nog steeds een heel goed nummer. Jammer van die dingetjes, maar tja, het is niet mijn schip, dus daar houdt het op.

Nog steeds de gave der beknoptheid niet machtig zeg ik nogmaals proficiat


Whaahaah! Heerlijke reactie, en dank voor het zorgvuldige luisterwerk. Dat waardeer ik zeer, want alles met is met veel liefde in elkaar gezet. De meeste luisteraars houden het 20 seconden vol en beginnen dan over een achterneef die ook in een bandje speelt. En sorry van die klokken.


Ook even bumpen. Dit topic verdient meer aandacht!

Ik heb jullie plaat nu al verscheidene malen beluisterd en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Mooi geheel, alles past in elkaar.

Proficiat!

Dank! Spam die link maar wat rond, als je wilt. Daar moeten we het van hebben.

Bazzztard
29 juli 2009, 08:57
Net de eerste ronde erop zitten.

Wat een productie! Voordat ik alles begrijp, zal ik het album zeker nog vele malen beluisteren, maar prachtige composities vol verrassing! Ook heerlijk toetsenwerk.

Ga zo door Derek en band! :)

Ik heb ff wat e-mailtjes naar de USA verstuurd, dus hopelijk slaat het daar ook snel aan.. ;)

budje
29 juli 2009, 18:29
na een stuk of wat luisterbeurten eindelijk eens de moeite gedaan het album op mn mp3speler te zetten zodat ik echt goed de geluidskwaliteit kan beluisteren: Geweldig!!!!!!! Beter nog!:blast:

Dweezman
30 juli 2009, 20:48
Net de eerste ronde erop zitten.

Wat een productie! Voordat ik alles begrijp, zal ik het album zeker nog vele malen beluisteren, maar prachtige composities vol verrassing! Ook heerlijk toetsenwerk.

Ga zo door Derek en band! :)

Ik heb ff wat e-mailtjes naar de USA verstuurd, dus hopelijk slaat het daar ook snel aan.. ;)

Super, dank! Ben benieuwd wat je allemaal hoort/tegenkomt.


na een stuk of wat luisterbeurten eindelijk eens de moeite gedaan het album op mn mp3speler te zetten zodat ik echt goed de geluidskwaliteit kan beluisteren: Geweldig!!!!!!! Beter nog!:blast:

Thanks. Ik heb 'm zelf nog niet eens op m'n ipod ;-)

Dweezman
3 augustus 2009, 23:54
fijne recensie MusicFrom.nl (http://www.musicfrom.nl/magazine/recensies/32624/monstertux-the-alison-album.html)

jonesd
4 augustus 2009, 09:26
Wauw, proficiat!!

Dat filmische is inderdaad waar. Ook de overgangen tussen de verschillende nummers vind ik heel sterk.

Ik heb de plaat ondertussen al veel beluisterd en ze wordt nog steeds sterker bij elke beluistering. Hulde!!

Dweezman
13 september 2009, 11:02
even bumpje: iedere gitaarnetter heeft er recht op ;-)

www.thealisonalbum.nl

budje
13 september 2009, 11:04
En terecht, heb 'm nu een maandje of 3 op de mp3speler staan hier, en hij komt meerdere malen per week voorbij!

Dweezman
10 oktober 2009, 11:57
En wat OOR (http://www.oor.nl/albums_details.asp?albumType=2&typeId=4&id=7787) te zeggen heeft over Alison.

Don Capo
18 oktober 2009, 16:54
Beetje laat, maar zag deze gisteren pas. Supertof! Lekkere sound man, deze gaat regelrecht naar de memorystick! Zal jullie optredens in de gaten houden. SPelen julie binnenkort ergens in Amsterdam?

budje
21 oktober 2009, 14:17
3x raden wat ik op mininova.org zie staan als featured torrent!

helemaal bovenaan dus :ok:

Dweezman
21 oktober 2009, 22:02
idd ;-) Heeft maar 3 dagen mogen duren, maar wel bijna 10.000 downloads wereldwijd!