PDA

View Full Version : Mesa Halfback 4x12 C90 + EVM12L, meningen?



andoni
31 mei 2009, 20:48
Omdat ik slechts 1 cab heb, sleur ik nu telkens een Mesa Dual Rectifier en een Bogner OS2x12 naar de repetitieruimte en terug. De head vind ik niet erg, het is die lompe en loodzware cab telkens de trappen afdragen en de auto in tillen dat begint tegen te steken.

Nu dacht ik een 2e cab erbij te kopen, niet te duur, maar het moet natuurlijk klinken ook.

Ik heb een 2e handse Mesa 4x12 op het hoog, half open vanachter, 2 x C90 Black Shadows en 2 x + 2 x Electro Voice EVM12L's. Ik zoek een volle, warme sound met niet al te agressief hoog, maar die wel een brute stomp in de maag geeft voor metal chunk. Als ik groter ga dan mijn Bogner 2x12 wil ik ook een grotere sound zeg maar.

Meningen over deze cab? Is het wel wat ik zoek met die half open achterkant? Lijkt me anders wel goed voor wat meer spreiding.

Bolder
31 mei 2009, 21:07
Je hebt in je sig ook nog een 4x12 als spam staan, gebruik die!

Chocola
31 mei 2009, 21:51
In die Ashdown, wat voor speakers zitten daarin? Als het V30 of GT12 of ook maar iets in dit richting is kun je toch prima metal spelen? :p

Liquid_Metal
31 mei 2009, 21:57
Je hebt in je sig ook nog een 4x12 als spam staan, gebruik die!

Mja, waarom niet?

Overigens heb ik maar héél weinig ervaring met cabinets, maar ik denk dat je een closed back met V30's nodig hebt.

JeanPaul du Vinnie
31 mei 2009, 22:32
De Mesa-cab die je daar noemt is voor veel Mesa-spelers een beetje de heilige graal. Die dingen zouden waanzinnig goed klinken. Nadruk op "zouden", ik heb ze zelf nog niet gehoord. 't Is maar dat je het weet, ik denk niet dat je een slechte zaak doet met zo'n cab.

AART
1 juni 2009, 00:48
De Mesa-cab die je daar noemt is voor veel Mesa-spelers een beetje de heilige graal. Die dingen zouden waanzinnig goed klinken. Nadruk op "zouden", ik heb ze zelf nog niet gehoord. 't Is maar dat je het weet, ik denk niet dat je een slechte zaak doet met zo'n cab.

Die EV's kunnen wel wat agressief in het hoog zijn. En voor veel druk is een volledig gesloten back soms beter, maar ze zijn helemaal af te sluiten. Het zijn zeker goede cabs, maar het moet je wel liggen. Ik vind ze zelf wel waanzinnig goed.

andoni
1 juni 2009, 10:38
In die Ashdown, wat voor speakers zitten daarin? Als het V30 of GT12 of ook maar iets in dit richting is kun je toch prima metal spelen? :p
Die Ahsdown wordt - zolang hij niet verkocht raakt - door onze andere gitarist gebruikt. Leuke cab voor het geld, maar mijn Recto klinkt er niet goed op.

AART
1 juni 2009, 10:41
Hmm, een recto op zo'n ding kan in jouw geval misschien wel lekker zijn, maakt hem een stuk strakker en directer omdat ze compacter zijn en vanwege de EV's.
Ga eens testen en kijk wat je ervan vindt, zit weinig anders op denk ik. Je kan je er in ieder geval geen buil aan vallen.