PDA

View Full Version : twin reverb cloon



spirit
31 mei 2009, 12:48
Afgelopen week heb ik een Pearl sun flower gekocht, dit is een transistor clone van de Fender twin reverb.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC04881.jpg

Nu heb ik een paar vragen;

Het volume valt mij tegen, hij gaat een stuk minder hard, dan dat ik had verwacht. Nou vertelde de vorige eigenaar dat de orginele 4 ohm speakers vervangen zijn voor 8 ohm exemplaren. Zou het daar aan kunnnen liggen dat hij minder volume lijkt te geven.

Op de achterzijde is de mogelijkheid aanwezig om een voetpedaal voor tremelo en reverb aan te sluiten, welk voetpedaal heb ik daar voor nodig. Ik neem aan een met een stereo plug, omdat er maar een ingang is?

Ook ontbreekt er op de achterzijde een aansluiting óf een schakelaar, wie kan mij vertellen wat daar had moeten zitten? (zie foto)
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC04880.jpg


De versterker bromt, dit is over zodra ik contact maak met de snaren. Ik dacht zelf een aarde probleem, maar ik kan niets vinden. Met andere versterkers heb ik het niet, en het is met alle 3 de gitaren die ik heb.

En waar dient de potmeter in het chassis (alleen bereikbaar via de achterzijde voor?), ik merk géén hoorbaar verschil, wanneer ik hem verdraai.
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC04878.jpg

Verder is het een super amp, blijft clean klinken, zelfs met het volume helemaal open.

nico verduin
31 mei 2009, 15:48
Omdat het een torrenbak is, wordt het vermogen een stuk minder met de 8 ohm speakers. Zonder een schema doe je niet veel met een amp.
Die potmeter lijkt verband te houden met de reverb. Dwell misschien?
Vwb. de voetpedaal. Gewoon proberen. Eerst de tip aan GND hangen. Dan is of de reverb uit of de Vibrato. Dan weet je gelijk waar die andere voor is.
Die schakeaar lijkt op een oude schuifschakeaar voor 110/220V mogelijk. Kan zijn dat die verwijderd is.

Aca Ilic
31 mei 2009, 23:25
.......

Verder is het een super amp, blijft clean klinken, zelfs met het volume helemaal open.


wat verwacht je anders van transistor versterkers.....

spirit
31 mei 2009, 23:58
wat verwacht je anders van transistor versterkers.....

Heb een Orange gehad, die aardig begon te oversturen, wanneer je 'm wat opendraaide.

Aca Ilic
1 juni 2009, 13:06
Jij kunt een oversturing van buizen nooit vergelijken met die van transistor amps. Wat bij buizen mooi en naturel aanvoelt/aanhoort, is bij transistor gruwelijk en gevoelloos.
Nog geen transistor amp tegengekomen die dit kan doen als een buizen amp....
Maar hier heb ik jouw vraag niet beantwoord omdat Nico dat al uitgelegd heeft.

spirit
1 juni 2009, 13:47
Jij kunt een oversturing van buizen nooit vergelijken met die van transistor amps. Wat bij buizen mooi en naturel aanvoelt/aanhoort, is bij transistor gruwelijk en gevoelloos.
Nog geen transistor amp tegengekomen die dit kan doen als een buizen amp....
Maar hier heb ik jouw vraag niet beantwoord omdat Nico dat al uitgelegd heeft.

Daarom had ik het dus niet verwacht dat deze amp wel zo clean blijft klinken. Het "oversturen" van die Orange amp waar ik het over had in mijn vorige post is mssn ook niet helemaal de juiste benaming. Het werd meer een warrige brei.

Overigeens is de brom inmiddels opgelost, toch een aarde probleem, zoals ik verwachte.

Aan een schakelaar voor 110/220 volt waar Nico het over had, had ik zelf nog niet aan gedacht, maar dat is idd zeer goed mogelijk.

Voetpedaal zal ik eens kijken of ik iets kan vinden wat bruikbaar is.

Bedankt voor de reacties.

olaftheholy
2 juni 2009, 09:57
Nog geen transistor amp tegengekomen die dit kan doen als een buizen amp....


Wel! sessions kunnen dat (en overtuigend) en charlie daddy's ook wel!


@ spirit ; voetpedaaltjes zijn er vanaf een tientje, de peavy's zijn goedkoop en functioneren prima

Aca Ilic
5 juni 2009, 16:43
Wel! sessions kunnen dat (en overtuigend) en charlie daddy's ook wel!


@ spirit ; voetpedaaltjes zijn er vanaf een tientje, de peavy's zijn goedkoop en functioneren prima

als buizenamp ????
dacht ik van nie............