PDA

View Full Version : los draadje



danielw
31 mei 2009, 10:45
he hallo,

ik heb een probleempje en ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen.
ik ben mijn squire tele aan het opknappen en ik kwam erachter dat er een draadje van het voorste element los zit. ik heb gekeken of er ergen een afgebroken is maar das niet te zien.
kan iemand mij misschien vertellen waar ie weer aan moet want dan kan ik hem weer s afmaken.
http://i275.photobucket.com/albums/jj308/danielwouters/gitaarbouw/IMG_0494.jpghttp://i275.photobucket.com/albums/jj308/danielwouters/gitaarbouw/IMG_0497.jpghttp://i275.photobucket.com/albums/jj308/danielwouters/gitaarbouw/IMG_0498.jpg

groeten daniel

Plant
31 mei 2009, 11:54
Het ziet er niet uit als een signaaldraad, dan zou het afgeschermde draad moeten zijn en mis je zelfs 2 verbindingen.

Vermoedelijk is het de aardingdraad van je element(kapje).

Alle zwarte draadjes gaan naar de behuizing van de volume potmeter, ik denk dat deze daar ook bij hoort.

Je kunt trouwens 2 dingen checken:

- mis je signaal van je hals element als je het nu aansluit? Je kunt even met b.v. je schroevendraaier voorzichtig op het kapje tikken. Zet je versterker niet hard, want als het gewoon werkt hoor je behoorlijk luide ploppen. Als het niet werkt is het toch een signaaldraad en moet deze waarschijnlijk ergens aan de schakelaar. Kijk of er soldeer zit aan een van de kontakten waarop nu niets is aangesloten, dan zat de draad waarschijnlijk daar.

- sluit eventueel de zwarte draad aan bij de andere zwarte draden en check of alles werkt als voorheen. Je kunt niks kapot maken als het niet werkt.

Succes!

danielw
31 mei 2009, 22:15
bedankt voor je reactie.

k merk dat ik niet heel duidelijk was helaas.
tis idd het zwarte draadje wat van het element afkomt.
ik heb al gekeken of er ergens tin zat of ergens een draadje afgebroken is maar dat heb ik niet gevonden.
als het een aardings draadje is dan heeft ie niet aangeloten gezetn denk ik.
ik zal het idd is proberen om m bij de ander zwarte te houden en dn te kijken wat ie doet.

ik stoei weer ff verder en nogmaals bedankt.

groeten daniel

Bolder
1 juni 2009, 18:36
ist nou al gelukt dan?

danielw
1 juni 2009, 18:38
k heb er helaas nog niks aan kunnen doen maar daar krijg ik van de week wel ff de tijd voor. ik denk dat het best gaat lukken.

groeten daniel

danielw
6 juni 2009, 19:19
he he

tis gelukt!! heb het draadje bij de rest gesoldeerd en hij doet het weer.
bedankt voor de tip en ik kan wer lekker spelen.

gr daniel

piezo
6 juni 2009, 20:09
Mooi zo.
Fraaie gitaren, die Bordellocasters, al ben ik nooit zo'n liefhebber van gouden hardware. Maar bij deze serie schijnt het goud vrij snel af te slijten, is dat bij de jouwe ook?

danielw
6 juni 2009, 20:16
ja is bij mij idd wel zo en dat vind ik wel jammer maar ja.
ik ben benieuwd hoe ie is met chroom hardware.
over de elementen ben ik niet zo erg tevreden, miss maar s nieuwe in doen.
kan ik gelijk de hardware aanpakken.
voor de rest is het leuke gitaar maar heeft een vrij dikke hals.
ik ben aan mijn strat gewend met een slanke hals en dan speelt de tele wat minder.
miss als ik ooit s geld heb koop ik een usa tele.

gr daniel

piezo
6 juni 2009, 20:23
Wat is er niet goed aan die elementen dan? Ik heb de Fat Tele uit deze serie, en daar ben ik heel blij mee, al heb ik de halshumbucker vervangen door een gewoon Tele halselement. En de hals voelt trouwens vrijwel hetzelfde aan als mijn USA Strat.

En ik zou de hardware ook mooi zo laten, die hoort gewoon bij deze schoonheid.

danielw
6 juni 2009, 20:32
vooral het hals element vind ik te blikkerig klinken, zit te weinig hoog in naar mijn zin.
weet niet echt hoe ik dat moe omschrijven maar ik vind het geluid ervan gewoon niet mooi.
brug element klinkt een stuk mooier.

groet daniel