PDA

View Full Version : Divine Heresy



Misery Signals
31 mei 2009, 04:14
Ik viel toch lichtjes omver van de strakte van deze band. Voor liefhebbers van zware muziek!

http://www.youtube.com/watch?v=QcsM9eiZHaM Video

http://www.youtube.com/watch?v=vSDOP6OqPnA&feature=related Twee jamsessies

http://www.youtube.com/watch?v=64Ipg5S4Vgw&feature=related

MS

Baco
31 mei 2009, 06:16
Binnenkort komt hun 2e CD uit, ben benieuwd...

budje
31 mei 2009, 09:01
weet niet wat ik er van moet denken... Het is knap gespeeld, en inderdaad retestrak. Maar ik mis alles dat Metal zo leuk maakt: Het testosteron van Manowar, het melodieuze van Iron Maiden, het visuele vuurwerk van Slayer, de "wij zijn en band en dat vinden we leuk" uitstraling van Anthrax.

Ik krijg het idee dat ze alleen maar strak riffjes spelen en boos kijken!

maar dan heb ik ook alleen deze drie filmpjes gekeken (volgens mij hoor ik in jam sessie #1 tijdens een van de solootjes stiekum een tweede gitaar?) en heb niet de moeite gedaan te bekijken hoe ze live klinken. Ik vond dit wel ff genoeg!

AriaProII
31 mei 2009, 09:51
kvond Dino leuker toen hij nog bij Fear Factory zat.

pannekoek
31 mei 2009, 10:06
beetje teveel van hetzelfde, technisch heel goed, maar mij verveeld t heel snel

Misery Signals
31 mei 2009, 10:56
Ze spelen wel betere muziek dan FF tegenwoordig doet (als ze nog bestaan)...
Die jamsessie 2 vind ik erg lekker... Dat zijn trouwens twee liedjes van Divine Heresy later geworden dus ik denk dat dit wat sleutelen aan de nummers was ipv een echte jamsessie, daarom de tweede gitaar...

MS

Megadeth22
31 mei 2009, 12:50
Als je van Pantera houdt qua vocalen moet je hun eerste cd checken. Ik vind 't best toffe muziek. Heb het geprobeerd mee te spelen maar het is echt supersnel. :cheerup:

Malle Eppie
31 mei 2009, 18:00
En live stampen ze ook prima! Zag ze vorig jaar in Utrecht en ze zpeelden echt retestrak! Vond ook de podium presentatie van de zanger (voor mij onbekend) prima.

Ja, en Dino blijft ondanks zijn postuur erg strak. Ook gave gitaartjes had 'ie bij zich...

Ben erg benieuwd naar de nieuwe cd.

Tho
31 mei 2009, 19:51
echt een kutband... tuurlijk, knap gedaan hoor, maar het is gewoon just another nu-metal bandje.

Megadeth22
31 mei 2009, 20:02
echt een kutband... tuurlijk, knap gedaan hoor, maar het is gewoon just another nu-metal bandje.
:dontgeti:

Divine Heresy staat toch echt wel drie stappen hoger dan "another nu metal bandje"

Baco
31 mei 2009, 20:38
:dontgeti:

Divine Heresy staat toch echt wel drie stappen hoger dan "another nu metal bandje"

Denk ik eerlijk gezegd ook hoor, Dino speelt echt wel een stuk strakker dan die nu-kids...

Bloodline
1 juni 2009, 01:39
weet niet wat ik er van moet denken... Het is knap gespeeld, en inderdaad retestrak. Maar ik mis alles dat Metal zo leuk maakt: Het testosteron van Manowar, het melodieuze van Iron Maiden, het visuele vuurwerk van Slayer, de "wij zijn en band en dat vinden we leuk" uitstraling van Anthrax.

Ik krijg het idee dat ze alleen maar strak riffjes spelen en boos kijken!

maar dan heb ik ook alleen deze drie filmpjes gekeken (volgens mij hoor ik in jam sessie #1 tijdens een van de solootjes stiekum een tweede gitaar?) en heb niet de moeite gedaan te bekijken hoe ze live klinken. Ik vond dit wel ff genoeg!
Hoe kun je dat nou van alle metal bands verwachten, het mooie is juist dat ze die dingen niet doen. Net zoiets van " Ja Jimi Hendrix is wel vet, maar ik mis die shred van Malmsteen en de groove van deep purple". Van die rare mensen zitten er toch weer op dit forum :D

echt een kutband... tuurlijk, knap gedaan hoor, maar het is gewoon just another nu-metal bandje.
We hebben het over DINO man, wat die gast wel niet voor de metal scene heeft gedaan.
Ik vindt wel dat ze een redelijk eigen sound hebben, machine gun riffs!
Heb je mij gehoord ? MACHINE GUN RIFFS!! :D

TimmU
1 juni 2009, 01:56
Ja, ik kende het al een tijdje, best oké .

budje
1 juni 2009, 02:34
Hoe kun je dat nou van alle metal bands verwachten, het mooie is juist dat ze die dingen niet doen. Net zoiets van " Ja Jimi Hendrix is wel vet, maar ik mis die shred van Malmsteen en de groove van deep purple". Van die rare mensen zitten er toch weer op dit forum :D



Ik bedoel dus, bijna elke echt grote band heeft iets. Slipknot heeft maskers, Kane heeft een zanger met een aardappel in zn keel, en kiss heeft schmink. Deze mannen kijken alleen maar boos... en spelen zo strak dat het meer op een midi sequencer lijkt dan op een band. Waar is de emotie!

het is wel knap dat ze t kunnen, daar zal ik niets over zeggen!

Geoffrey
1 juni 2009, 11:20
Fear Factory maar dan minder..

Tho
1 juni 2009, 11:29
We hebben het over DINO man, wat die gast wel niet voor de metal scene heeft gedaan.
Ik vindt wel dat ze een redelijk eigen sound hebben, machine gun riffs!
Heb je mij gehoord ? MACHINE GUN RIFFS!! :D

I know! Respect voor de man, maar ik vind zijn werk gewoon niet interessant. Echt, ik vind dat Divine Heresy gewoon een nu-metalbandje. Als die 'strakke zooi' heb ik nu wel gehoord. Wanneer wordt er weer eens een brute, onvervaste, no-nonsense band, die daadwerkelijk hun agressie en gevoel kwijt kunnen in hun muziek (en dat dat hoorbaar is) geboren?

Thundermane
1 juni 2009, 11:45
Het vreemde bij deze band is dat ik van iedereen krijg te horen "dat ze niet zo bekend zijn", een echte underground band, maar toch kent bijna elke metalhead deze band. Daarnaast, tsja, het klinkt wel lekker, maar ik ben echt niet onder de indruk van deze band, ook klinkt het gewoon qua sound errrrug saai.

Misery Signals
1 juni 2009, 23:37
Fear Factory maar dan minder..

Niet mee eens. Dit materiaal zou zo bij FF kunnen als het verder afgewerkt wordt... Pakken beter als het materiaal dat op de laatste drie FF cd's stond. Bij goeie FF denk ik gewoon aan Demanufacture uit 1996 en Obsolete uit 1998. En het is een stijl als een ander. De ene houdt meer van ongepolijst en ruw, de andere kan strak en machinaal wel pruimen. Ik weet nog dat ik als 17 jarige in 1995 omverviel toen ik Demanufacture hoorde en dat is me sindsdien steeds goed bevallen.

MS

Megadeth22
1 juni 2009, 23:54
Niet mee eens. Dit materiaal zou zo bij FF kunnen als het verder afgewerkt wordt... Pakken beter als het materiaal dat op de laatste drie FF cd's stond. Bij goeie FF denk ik gewoon aan Demanufacture uit 1996 en Obsolete uit 1998. En het is een stijl als een ander. De ene houdt meer van ongepolijst en ruw, de andere kan strak en machinaal wel pruimen. Ik weet nog dat ik als 17 jarige in 1995 omverviel toen ik Demanufacture hoorde en dat is me sindsdien steeds goed bevallen.

MS
Archetype was wel een redelijk album?

Misery Signals
2 juni 2009, 01:48
Allez man, de helft was gewoon emo huilerige shit... Eerste twee nummers ok, maar de rest amai men gat.

MS

Megadeth22
2 juni 2009, 07:24
:seriousf: Ik vond 't wel een vet album. Transgression was ook niet zo slecht, met uitzondering van een paar nummers die echt bagger waren.

Bloodline
2 juni 2009, 08:56
Ik bedoel dus, bijna elke echt grote band heeft iets. Slipknot heeft maskers, Kane heeft een zanger met een aardappel in zn keel, en kiss heeft schmink. Deze mannen kijken alleen maar boos... en spelen zo strak dat het meer op een midi sequencer lijkt dan op een band. Waar is de emotie!

het is wel knap dat ze t kunnen, daar zal ik niets over zeggen!

Dan is er eindelijk een band die weer eens strak speelt, spelen ze TE strak :D

Bloodline
3 juni 2009, 19:19
Nieuwe stuff:

http://www.myspace.com/divineheresyband


hard hoor

Marc Oblivian
10 juni 2009, 16:13
Het is wel strak, maar geef mij maar: http://www.myspace.com/suffocation of http://www.myspace.com/vomitoryswe

Neals
11 juni 2009, 18:26
Orgineel is het niet, maar het beukt wel lekker weg.

Blijf toch de eerste albums Dino's hoogtepunt vinden. Hoewel Brujeria ook wel weer erg gaaf was.