PDA

View Full Version : [GITAAR BATTLE] > wicked blues



WICKED
30 mei 2009, 21:08
Aangezien het andere topic een beetje dood is. Hier mijn inzending:

http://www.youtube.com/watch?v=MsN9b65_22w

is gewoon 1 take net uit bed, gewoon voor de lol dus hier en daar wat slordig gespeeld..

ben toch erg benieuwd of jullie tips hebben!

groetjes,

wicked

ohja ik had t plan dat we gingen stemmen, dus ik ben dan maar begonnen met een poll anders komt er nooit wat van:) 't lijkt me trouwens wel eerlijk als de gene die wint volgende keer niet mee mag doen... dus dan doe je mee op eigen risico:p

Broosje
30 mei 2009, 21:17
'k Vind het nog altijd vet, en goeie sound
:ok:

Divine
30 mei 2009, 21:19
Sounds good! Mooie sound. Waar je aan kan werken is je vibrato (die heeft meer controle nodig) en de originaliteit van je licks om te voorkomen dat je klinkt als 'just another guitar player'. Ik hoor relatief gezien veel licks die té bekend in de oren klinken.

Broosje
30 mei 2009, 21:20
Ik hoor relatief gezien veel licks die té bekend in de oren klinken.

Welk liedje is dit nuweer: "Everything is done and done and done before" ?
Ik denk dat het moeilijk is - zeker in deze stijl - om nog innovatief te spelen...

Divine
30 mei 2009, 21:36
Welk liedje is dit nuweer: "Everything is done and done and done before" ?
Ik denk dat het moeilijk is - zeker in deze stijl - om nog innovatief te spelen...

Moeilijk? Ja. Mogelijkheden om innovatief te kunnen zijn in de blues? Ja, genoeg. Luister naar Robben Ford, die zich duidelijk onderscheidt als hij blues speelt (zijn timing is subliem!). Een ander voorbeeld is Scott Henderson, die weer totaal anders klinkt als Robben Ford. Richie Kotzen speelt een meer fluent style blues, met mooie legato lines (luister eens naar Bi Polar Blues).

Elke (uitzonderingen daargelaten) gitaar grootheid kan de blues spelen van Gilbert tot BB King. Het grote verschil is dat je tussen al deze gitaristen hoort dat ze een eigen identiteit hebben, ook als ze blues spelen. Marty Friedman met zijn unieke bending styles (die hij ook toepast als hij blues speelt), Shawn Lane met zijn unieke benadering met betrekking tot noot groeperingen (bijvoorbeeld kwintolen omwisselen met septolen). Brett Garsed met zijn out of the box fraseringen. Zo zijn er nog talloze voorbeelden. Opvallend is dat al deze gitaristen zich onderscheiden van de massa en grotendeels door hun eigen stijl bewonderd worden. Innovatief zijn kan op verschillende manieren: benden, timing, techniek, nootkeuze, frasering etc.

Now let's get back on topic.

WICKED
30 mei 2009, 22:01
Sounds good! Mooie sound. Waar je aan kan werken is je vibrato (die heeft meer controle nodig) en de originaliteit van je licks om te voorkomen dat je klinkt als 'just another guitar player'. Ik hoor relatief gezien veel licks die té bekend in de oren klinken.

he thnx voor de comment!:) ben blij dat mn sound eindelijk te pruimen is;) vibrato is even wat minder ja en ik moet me vingertjes weer laten werken..heb betere tijden gehad (tijd niet de gitaar gepakt) maar bedankt dat je dat opmerkt!:) en kwa licks.. ik verzin altijd mijn eigen licks.. en blues LICKS zijn inderdaad cliché. Het gaat mij persoonlijk niet om de licks (al was het 1 noot) maar om het verhaal wat je verteld, er moet een soort samenhang zijn in je blues en daar werk ik naar toe. Ik speel niet een lick omdat het een lick is en omdat ik dan orgineel ben, ik speel een lick omdat die op dat moment in mijn hoofd zit. En die orginaliteit gaat vanzelf groeien naarmate ik meer speelervaring heb..anders gaat je spel te gemaakt klinken en denk je "welke lick zal ik nu spelen". Mja dat is dus mijn mening maar je zet me wel aan t denken dus thnx!

laters!