PDA

View Full Version : Sennheiser Freeport Vs. Shure PG14



MichaelSS
30 mei 2009, 19:40
Dag mensen,

ik ben van plan op korte termijn een draadloossetje aan te schaffen. Nu heb ik het één en ander gelezen over de freeport van Sennheise en zijn de meningen hierover spanwijdte verschillend.

Nu staat er op het forum niks over de Shure PG14, wat volgens mij een zeer mooi apparaat is.

Welke raden jullie mij aan van de 2, en waarom? De Freeport is geloof ik 160 en de pg14 220.

Renin
31 mei 2009, 10:47
Volgens mij is die sennheiser een prima ding voor de amateur-muzikant. Ik heb ooit in een bandje gezeten met een bassist die zo'n ding had, en de zanger ook (voor z'n gitaar). Niks gemerkt van storingen o.i.d. Ik weet niet of draadloos spelen effect heeft op je signaal (toon), maar dat geldt dan natuurlijk ook voor alle merken

ruben knipping
31 mei 2009, 14:43
met de Freeport is niks mis mee. Ik heb hem ook oa. Je laag valt wel meer weg dan bij een
setje van Sennheiser G2 of G3 zijn ook aanraders maar dan moet je wel wat voor over hebben. Maar voor het geld en vooral voor gitaar is het best goed te doen. Voor bas was minder. maar is ook zeker niet verkeerd. Enige nadeel vind ik zowiezo aan de freeport. Er zijn geen standaard rackmound sets om in te bouwen en de aansluiting van je adapter is minder. Maar wel waar voor je geld

Van die shure weet ik niks.

MichaelSS
1 juni 2009, 10:13
Bedankt voor de reacties. Nog meer mensen die hun mening willen geven? En hoe gedraagt de Freeport zich met meerdere effecten, solo's en high-gain?

TimmU
1 juni 2009, 12:03
Oh, dat gaat allemaal prima hoor. ik heb ook zo'n apparaat, best oké.

MichaelSS
1 juni 2009, 13:35
Het voornaamste wat ik wil terug zien in de Freeport is dat het geluid niet af-en-toe wegvalt en dat hij geen gekraak met zich meebrengt.

Tone"suck" is altijd wel weer bij te draaien op de versterker zelf dus dat is niet echt een punt. Ook moet hij goed samen kunnen werken met ongeveer 6 pedalen.

ruezzz
1 juni 2009, 14:02
Line 6 brengt binnenkort ook een nieuw draadloos systeem uit (digitaal). Misschien de moeite waard om die ook nog eens te proberen (of in ieder geval even de eerste reviews af te wachten). Ik heb het overigens niet over X2 serie maar deze: http://www.rockpalace.com/en/news/Line-6-announces-Relay-G30-Wireless-Guitar-System
Ben zelf ook wel benieuwd of het wat is eigenlijk.

MichaelSS
1 juni 2009, 14:13
Had ik gezien maar die is toch 120 euro duurder. Zo slecht zal de Freeport niet zijn denk ik. Ik gebruik al heel lang de simpele Yellow Cables van 5 euro per kabel. Zolang het geluid daar niet onder zit ben ik tevreden.

kokeleko
3 juni 2009, 15:41
Ik heb een test gelezen vorig jaar in G&B en daar komt de bovengenoemde Shure erg goed uit de test.

Johannes
3 juni 2009, 16:10
http://www.braceaudio.com/

Nederlands/Duits bedrijf, behulpzame dude aan de mail (in het Nederlands). Winkelprijs 200 euro. Ik heb het systeem nog niet gehoord, maar de prijs is in ieder geval interessant! Dijkmans in breda zou m momenteel al op voorraad hebben.

MichaelSS
4 juni 2009, 20:16
Een 2.4 ghz systeem voor 200 euro is niet gek. Is er iemand die hier meer van weet?

avenue
1 juli 2009, 20:01
Toevallig heb ik vandaag de Sennheiser Freeport 72 gekocht. Erg goed ding, en heb de hele dag zo'n beetje gespeeld, kwaliteit is gewoon goed! (altijd minder dan met een goeie kabel natuurlijk) maar ik moet zeggen dat het verlies van kwaliteit mij heel erg meevalt.
Voor niet al te veel geld (momenteel €149,- bij feedback), heb je hier een erg leuk ding voor!

jim__
1 juli 2009, 21:17
Een 2.4 ghz systeem voor 200 euro is niet gek. Is er iemand die hier meer van weet?

ik gebruik hem inmiddels, zie mijn andere posts. bevalt prima!

JohnLord
1 juli 2009, 21:44
Het kabeltje van gitaar naar beltpack is te lang, dun en geeft,althans bij mij, regelmatig storingen. Iemand een goede oplossing? Verder vind ik de geluidskwaliteit goed, zeker voor het geld wat iemoet kosten.