PDA

View Full Version : Marshall JH-1 / GV-2



EGH
30 mei 2009, 18:54
Hoi allemaal,

Ik ben nu in het bezit van een Cube 20x, waar ik zeer tevreden over ben. Toch heeft het niet echt de sound die ik zoek. Ik ben op zoek naar een Guns 'n Roses achtige sound (het zal ook eens niet zo zijn ;) ). Ik ben daarom van plan een Marshall Jackhammer of een Guv'Nor 2 te kopen. Nou was ik benieuwd of deze pedaaltjes daar geschikt voor zijn, zo ja welk van de twee is daar het beste voor, of zo nee is er een goed alternatief? Ook ben ik benieuwd naar jullie bevindingen van dit pedaaltje.

Ik heb trouwens de zoek functie gebruikt, maar vond niet wat ik zocht. Wel vond ik dit:


het pedaal was minder gainy dan ik had verwacht, en werkt dan ook het best voor een reeds (licht) oversturende buizenamp (op mijn Cube kan ik me herinneren, leek het overigens alsof ik op een wespennest had gemept).. (Aldus de schrijver van het bericht jimihattricks)

Aangezien ik ook een Cube heb is dit wel van belang. Ik snap echter niet echt wat hij hiermee bedoelt. Bedoelt hij dat als hij de overdrive op de cube aanzet en dit pedaal daarbij aanzet dat hij een gezoem krijgt? Of bedoelt hij dat als hij hem clean heeft icm met dit pedaaltje dat hij dan een gezoem krijgt. Iemand die het wel snapt, of er zelf ervaring mee heeft? (De schrijver van dat bericht is overigens al een week niet online geweest, anders had ik het hem zelf wel gevraagd ;) ).

Renin
31 mei 2009, 10:53
Hij beschrijft dat het pedaal goed werkt op een biizenversterker en niet op een transistor (zoals de cube).

Een overdrive klinkt namelijk heel anders als je hem gebruikt om je buizenbak te laten oversturen (vandaar ook de term tubescreamer???)

Op een transistor krijg je vaak maar een dun randje en klinkt overdrive erg 'hard'. Ik denk dat op een transisitor amp je meer hebt aan een distortion-pedaal.

Wil je de GNR sound, dan zou ik het geld bewaren en sparen voor een buizenamp (als je tenminste van plan bent te gaan optreden).
Voor thuis zou je ook kunnen denken aan bijvoorbeeld een marshall valvestate o.i.d. Daar zit al een distortion in die vrij GNR-achtig klinkt.

EGH
31 mei 2009, 17:41
Bedankt voor je reactie,
Boven de 500 E voor een nieuwe versterker zit er voorlopig toch echt niet in aangezien ik ook nog aan het kijken ben naar een nieuwe gitaar (een Les Paul). Juist daarom zat ik naar dit pedaaltje te kijken, aangezien die buizenbak er voorlopig niet in lijkt te zitten en ik toch wel in de buurt van het geluid dat ik zoek wil komen (Guns 'n Roses/Slash achtig). Maar ik weet juist niet hoe goed dit in de buurt daarvan komt. Of voegt het, aangezien de Cube20 al een aantal goede overdrives heeft, niet zoveel toe? In andere woorden, geeft dit pedaaltje je een beetje een Marshall geluid?

EGH
1 juni 2009, 09:36
Iemand? :makeup:

akkebaas
1 juni 2009, 09:59
Blackstar pedalen geven een marshallachtig geluid dat prima werkt met een transistor versterker.

rocker_71
1 juni 2009, 10:12
http://www.macdaddymusicstore.com/catalog/micb1.jpg

Crunch box dus. Zijn lekkere scheurpedalen a la Marshall.
Komen regelmatig op MP voorbij. Zorg dat je de nieuwe versie hebt, met een interne potmeter, daar kun je heel wat mee afstellen. Spreek uit ervaring.

EGH
1 juni 2009, 10:37
Dus mag ik, aangezien jullie heel andere pedaaltjes aanraden, concluderen dat die twee Marshall pedaaltjes (Jackhammer en Guv'Nor 2) niet echt een Marshall geluid geven? Kan ze overigens kopen voor 39E nieuw in doos (normaal rond de 60), dus vandaar deze pedaaltjes wel mijn interesse trokken.

rocker_71
1 juni 2009, 10:41
Dus mag ik, aangezien jullie heel andere pedaaltjes aanraden, concluderen dat die twee Marshall pedaaltjes (Jackhammer en Guv'Nor 2) niet echt een Marshall geluid geven? Kan ze overigens kopen voor 39E nieuw in doos (normaal rond de 60), dus vandaar deze pedaaltjes wel mijn interesse trokken.

De guvnor2 is dan de beste keuze. Deze heeft de ouderwetse (70s) Marshall scheur, terwijl de Jackhammer wat verder gaat. Op youtube staan hier een paar goede voorbeelden van.
Voor 39 euro zou ik gewoon de Guvnor proberen. Als deze niet bevalt, kun je hem sowieso voor dit bedrag verkopen en heb je hem gratis kunnen proberen. Dus je kunt je er geen buil aan vallen.

EGH
1 juni 2009, 11:24
Voor 39 euro zou ik gewoon de Guvnor proberen. Als deze niet bevalt, kun je hem sowieso voor dit bedrag verkopen en heb je hem gratis kunnen proberen.

Ja dat dacht ik dus ook. Maarja, als dat ding helemaal niks is heb je er ook niks aan, zelfs al kan je hem gewoon weer voor hetzelfde bedrag weer doorverkopen, dus dat wou ik nog even weten ;) . Ik ga dan morgen hem maar eens even ophalen (moet het nou net weer vandaag pinksteren zijn :mad: )

kassie
2 juni 2009, 15:15
De guvnor2 is dan de beste keuze. Deze heeft de ouderwetse (70s) Marshall scheur, terwijl de Jackhammer wat verder gaat. Op youtube staan hier een paar goede voorbeelden van.
Voor 39 euro zou ik gewoon de Guvnor proberen. Als deze niet bevalt, kun je hem sowieso voor dit bedrag verkopen en heb je hem gratis kunnen proberen. Dus je kunt je er geen buil aan vallen.

70's scheur is toch de bluesbreaker geschikter, meer een plexi sound. De guvnor 2 is meer een 80's hotrodded jcm800 scheur. wat vetter dan een bluesbreaker.