PDA

View Full Version : Twee nieuwe nummers (poppunk)



Dribbel_
30 mei 2009, 00:39
Zo de afgelopen twee dagen hebben we 2 nummers opgenomen. Nouja eigenlijk in een avond en een dagje mixen dus niet echt heel uitgebreid.

Daarom wil ik dus graag wat commentaar hebben over hoe het klinkt, hoe de mix is enz enz alles is welkom :P

De nummers zijn te beluisteren op de website onder het kopje "media"
http://www.tooloudforgranny.com

Het gaat om de nummers:

-2 A.M
-One Armed Bandit

Alvast bedankt voor het luisteren :)

ExplorerNut
31 mei 2009, 08:25
Ik heb dus heeelemaal niets met punk (ik vind deze muziekstijl té eenvoudig, ook om naar te luisteren), maar ik heb het toch geprobeerd.

Ik vind dit wel leuk voor een keertje een avondje bier drinken en lol trappen maar daar houd het mee op. Opnames leken mij prima, originaliteit vond ik een stuk minder. Maar als eerder gezegd, niet mijn cup of tea, dus kan ook aan mij liggen.

Dribbel_
2 juni 2009, 15:54
Smaken verschillen inderdaad, toch bedankt dat je hebt geluisterd :) !

EuroCent
8 juni 2009, 22:49
Klinkt lekker :punk:
Beetje oldskool sum41 achtig
Zang kon wel iets helderder nog bij 2 A.M. , is soms moeilijk te verstaan.
Maar verder echt goed:ok:

Neals
9 juni 2009, 23:49
Ik vind de liedjes tof. Doet me zo nu en dan qua feel / opbouw ook wel weer denken aan Smash, maar dan weer met een stukje Useless ID er in.

Waarom proberen jullie die tracks niet op te nemen met een echte vette productie?

Dribbel_
10 juni 2009, 01:13
Bedankt voor de reacties leuk om te horen! :)

Ja echt goeie opnames is natuurlijk wel een stuk beter willen we binnenkort ook zeker aan gaan werken maar helaas is daar weer wel wat budget voor nodig en 4 arme studenten in een band is dan geen goeie combinatie haha :P

Maar we zijn nu even bezig met nieuw materiaal aan het uitwerken en dan willen we ook zeker aan goeie opnames gaan werken :)

Neals
10 juni 2009, 13:40
Duidelijk!

Toch ben ik heel erg benieuwd naar 2 dingen:

1. Hoe hebben jullie het nu opgenomen?
2. Hoe verzinnen jullie nummers.

AART
10 juni 2009, 14:15
Klinkt vet. Opname kan beter en dat zou het ook vetter maken.
Iets meer pit/feller zou ook leuk zijn, maar dat komt misschien ook door de opname.

En zeuren over punk alszijnde simpel is pas simpel...

Dribbel_
10 juni 2009, 14:39
Duidelijk!

Toch ben ik heel erg benieuwd naar 2 dingen:

1. Hoe hebben jullie het nu opgenomen?
2. Hoe verzinnen jullie nummers.

De drums hebben we gedaan met addictive drums omdat we simpelweg het materiaal niet hebben om fatsoenlijk drums op te nemen maar dat gaat in de toekomst zeker komen.

Gitaren heb ik gedaan met m'n toneport. De versterker gemict (LTD H-500 direct in Peavey Valveking) en dat via de mic ingang van de toneport de computer in.

Bas direct via de toneport de computer in evenals de zang. Lekker lowbudget dus maar prima te doen om thuis een beetje op te nemen :)

Nummers verzinnen dat doet de zanger/gitarist voornamelijk, maar qua opbouw verschilt het, ene keer is er eerst een tekst en dan muziek er onder, andere keer is er eerst weer een riff en dan pas tekst erover net hoe het uitkomt. En dan in de oefenruimte uittesten hoe het allemaal klinkt, dan kom je er achter dat sommige dingen toch niet goed zitten en dan weer aanpassen tot het zit hoe we het willen hebben :)



Klinkt vet. Opname kan beter en dat zou het ook vetter maken.
Iets meer pit/feller zou ook leuk zijn, maar dat komt misschien ook door de opname.

En zeuren over punk alszijnde simpel is pas simpel...

DAnk je! :)
Ja we willen ook echt graag gewoon goeie opnames hebben met een toffe productie dus hopelijk kunnen we daar snel aan gaan werken.
Nu heb ik gewoon zelf wat zitten mixen, heb er ook weinig verstand van maar het begint al een beetje te komen, vind het wel leuk om te doen maar weet er nog te weinig vanaf om het ook echt goed te doen.

En waar zou die extra pit/felheid dan vooral uit moeten komen? :)

Mja dat gezeik over het simpele altijd, ik vind persoonlijk juist meer dat iedereen wel een beetje ingewikkeld klinkende muziek kan maken maar dat het juist lastiger is om iets simpel te houden en het toch een beetje catchy te houden. Daar vind ik meer het punt zitten, maar als dat lukt heb je wel aanstekelijke nummers. Maarja daar zijn de meningen over verdeeld :P

Il_Falco
10 juni 2009, 16:26
Mooi, goed gespeeld. misschien te mooi gespeeld. daardoor mis je de pit. door misschien het tempo een tikkeltje op te krikken kan je er ook al veel fit insteken.

Wel een heel goede opbouw van de songs!

I like it!

Dribbel_
10 juni 2009, 16:36
Bedankt voor de reactie :)
Misschien is het bij deze muziek juist wel belangrijk dat je het als band in 1 keer inspeelt om zo meer de energie eruit te halen, merk inderdaad als ik het in ga spelen dat ik dan netjes aan het spelen ben om foutjes te voorkomen dus daar heb je wel een punt :)

Mufftin
11 juni 2009, 13:08
Hey klinkt goed het klinkt iig punk genoeg voor me, misschien idd de nummers sneller maken.

Neals
11 juni 2009, 15:36
Gave opnamemethode!

Dribbel_
12 juni 2009, 14:26
Ja het is een lekker simpele methode ook en snel uit te voeren, avondje opnamen en dagje mixen, maaraj dat is ook wel weer aan de kwaliteit te merken :P