PDA

View Full Version : Zelfgemaakt solootje



Claudjahbab
29 mei 2009, 21:26
Tsja, ik wilde gewoon even iets laten horen :D
Dit is een klein solootje, die ik met mijn broer eventjes hebben gemaakt en gespeeld.
We hebben er niet speciaal op geoefend ofzo, vandaar dat we soms iets later invallen (en mijn broers ritme is niet erg goed -_-)

http://www.indabamusic.com/sessions/286787701/108046

Graag zeggen wat je ervan vind!

Broosje
30 mei 2009, 08:35
Het klinkt bekend, maar kan het niet direct plaatsen
dacht eerst aan Ennio Morricone, maar geen flauw idee welk nummer...
iemand enig idee ?

Kwa commentaar: Je speelt nu nogal staccato, elke noot heel erg punctueel aangeslagen, en dat doet het nogal stroef klinken. Probeer het eens 'relaxer' te spelen, met enkele klemtonen maar niet op elke noot zoals nu het geval is. Met wat meer gevoel dus

Blijven oefenen in elk geval! Samenspel is leuker dan alleen spelen, en enkel oefening baart kunst :-)

Claudjahbab
30 mei 2009, 08:43
We hebben alleen dat slootje dus die tabulatuur van onze leraar geleerd, de rest hebben we zelf verzonnen XD
Maar bedankt voor de tips :D

VHsologitarist
30 mei 2009, 09:22
Hey broertjes,
Hoe oud zijn jullie eigenlijk, volgens mij erg jong ;) En op basis daarvan vind ik het niet verkeerd klinken. Oh en niet je broertje de schuld geven dat zijn ritme niet goed is, dat staat niet netjes. Blijven oefenen!

Claudjahbab
30 mei 2009, 09:39
Hahaha, tsja, hij plaagt mij elke dag, je wilt niet weten hoe erg dat is XD
Ik ben 12, een meisje
Hij doet de Barré met zijn western (lekker makkelijk :noob:)
Hij is 21 :o
Ik doe de tabs
Maar even serieus, zijn ritme is echt héél erg slecht.
Je wilt niet weten hoe hakerig hij zingt (en speelt) als hij dat tegelijk doet :o
Mja, genoeg mijn broer gepest XD

Divine
30 mei 2009, 16:28
Hey Claudjahbab,

Er is wellicht potentie, maar dit klinkt niet goed. Het klinkt nu nog alsof je de noten aan het 'zoeken' bent tijdens het spelen, waardoor het erg onzeker klinkt. Neem het volgende keer op met een metronoom of tik samen van tevoren af en hou het ritme vast met jullie voet, want het is totaal niet in time!

ExplorerNut
31 mei 2009, 08:09
Als ik hier nog iets over mag zeggen.

Jullie spelen samen, dus het is allebei niet best. Of het goed of slecht is maakt voor mij vaak niet uit, als ik het liedje maar helemaal af kan luisteren, Deze is dus halverwege uitgegegaan.

Maar het zou helpen als je aan zou geven hoe lang je les hebt etc. Als je nu een jaar speelt zie ik het somber voor je in maar ga vooral door met oefenen.

En een tip van mijn kant zou zijn; als je zo'n moeite hebt met het ritme koop dan een metronome of gebruik een drumcomputertje die de maat voor je aangeeft, als het dan nog niet lukt... dan zou ik gaan vingerverven oid ;)

budje
31 mei 2009, 08:37
Het klinkt bekend, maar kan het niet direct plaatsen
dacht eerst aan Ennio Morricone, maar geen flauw idee welk nummer...
iemand enig idee ?



Queen!! (al is dit iemand anders) (http://www.youtube.com/watch?v=tjO7hqITsjQ)

Maar een leuk begin hoor! toen ik 12 was deed ik nog braaf mijn klassieke lesjes slecht afwerken :seriousf: